شماره ۲۸۰۹ | ۱۴۰۲ پنج شنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
انهدام باند بزرگ قاچاق موادافیونی در جنوب‌شرق

باند بزرگ و سازمان یافته قاچاق موادمخدر و کشف بیش‌ از یک تن انواع موادمخدر در دو عملیات جداگانه در مرزهای جنوب‌شرق کشور منهدم شدند.
دریابانان پایگاه دریابانی چابهار با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به خاک کشور در منطقه مرزی دریایی دست یافتند که با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستورکار قرار گرفت.
با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص شد و دریابانان در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با تیم‌های گشت‌زنی دریایی و کمین‌های هدفمند و اجرای طرح مهار، منطقه موردنظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی سیستان‌وبلوچستان، موفق شدند محموله موادمخدر را کشف کنند.
قاچاقچیانی که قصد داشتند موادمخدر را در فرصتی مناسب به وسیله یک فروند لنج وارد کشور کنند به محض مشاهده دریابانان و به‌علت حجم زیاد آتش آنان، زمین‌گیر شدند و خود را تسلیم ماموران کردند.
دریادلان پایگاه دریابانی چابهار در این عملیات موفق شدند چهار قاچاقچی را دستگیر و مقدار ۹۸۴ کیلوگرم موادمخدر از نوع حشیش را کشف کنند.
در دو عملیات جداگانه دیگر پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران توانستند با اشراف اطلاعاتی، مقدار ۶۴ کیلو و ۷۰۰ گرم شیشه و ۲۶ کیلوگرم تریاک را در نقطه صفر مرزی از قاچاقچیان کشف کنند.


تعداد بازدید :  10