شماره ۲۸۰۹ | ۱۴۰۲ پنج شنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
انهدام ۱۲ شرکت هرمی و دستگیری ۱۵۷ نفر

[شهروند] 12شرکت هرمی در مرحله نخست طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های هرمی و بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز منهدم شدند و ۱۵۷ نفر نیز در دام قانون گرفتار شدند.
در راستای طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی، مرحله نخست این طرح با استفاده از امکانات و حداکثر توان پرسنلی و ظرفیت پلیس‌های تخصصی به‌مدت ۶ روز در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد. این طرح در اواسط اردیبهشت سال‌جاری برگزار شد. کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی موفق شدند در عملیاتی هماهنگ و منسجم ۱۵۷ نفر را دستگیر و چهار شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و هشت مکان دسیسه‌های هرمی را پلمب کنند. بیشترین آمار دستگیری و کشفیات به‌ترتیب مربوط به استان‌های البرز، فرماندهی ویژه غرب تهران، خراسان رضوی و تهران بزرگ است.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اعلام این خبر گفت: «وعده پرداخت سودهای کلان بابت معرفی زیرمجموعه از سوی گردانندگان (لیدرهای) این قبیل شرکت‌ها، پوچ و فریبکارانه است و افراد جویای کار نباید در دام این شیادان بیفتند.»
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از شهروندان خواست که از پرداختن به فعالیت‌هایی که دریافت سود آن منوط به وارد کردن اعضای جدید است، جدا خودداری کنند و موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

 


تعداد بازدید :  8