مراقب باشید، همه راه‌ها به «بیل» ختم می‌شود

درباره فرمانده تیم ملی ولز  و تاثیرگذاری او بر حریف ایران

یگانه عصاری_شهروندآنلاین؛  درست زمانی که مشخص شد تیم ولز حریف دوم ایران در جام جهانی است، بسیاری تنها به یک نام اکتفا کردند؛ گرت بیل؛ بازیکن کلیدی و قدرتمند تیم ولز که نقشی اساسی در این تیم دارد و بدون او اساسا نمی‌توان ولز را تصور کرد. این نقش اساسی در بازی این تیم با آمریکا به خوبی نمایان بود. او  با گرفتن پنالتی و باز کردن دروازه آمریکا بازی باخته را با نتیجه تساوی عوض کرد تا در اولین بازی یک امتیاز مهم کسب کند و اولین گلزن ولز در جام جهانی قطر شود. اما این تاثیرگذاری و حضور پررنگ فقط به همین جا ختم نمی‌شود. او بهترین بازیکن زمین هم شد و جمله راب‌ پیج درباره بیل شاید بهترین توصیف از او باشد: «در ولز همه راه‌ها به بیل ختم می‌شود.»

بیل هرگز ناامیدت نمی‌کند

تیم ولز پس از 64 سال با یک صعود دراماتیک و شکست اوکراین در مرحله پلی‌آف به جام جهانی رسید و اصلا دور از ذهن نیست اگر بگوییم «بیل» کسی است که یک‌تنه تیمش را به جام جهانی رسانده است. کاپیتان این تیم با زدن دو گل به اتریش و یک گل به اوکراین، ستاره تیمش در رسیدن به جام جهانی بود. البته این بخشی از تاثیرگذاری پررنگ بیل در تیم ملی کشورش است. آمار رسمی هم نشان از درخشش او در تیمش دارد. طبق آمار، بیل تاکنون در ۱۱ مسابقه‌اش در تورنمنت‌های بزرگ، ۴ گل زده و ۲ پاس گل، ۳۷ شوت و ۱۳ موقعیت‌سازی داشته است. علاوه بر این ۳۵ گل از ۴۱ گل ملی بیل، در بازی‌های رسمی به ثمر رسیده که نشان می‌دهد نقشی کلیدی در تیم ولز دارد. این آمار خوب البته در بازی با آمریکا هم تکرار شد. او از ۳۵ لمس توپ، ۲۲ پاس (یک پاس کلیدی)، یک شوت، دو نبرد هوایی و یک تکل موفق را به ثبت رساند تا با نمره ۷.۳ بهترین بازیکن زمین شود.

جمله‌ای که راب پیج، سرمربی تیم ولز، پس از تساوی تیمش برابر آمریکا گفت، شاید یکی از مهم‌ترین جمله‌ها برای توصیف گرت بیل باشد. او گفت: «گرت بیل هیچ وقت ما را ناامید نمی‌کند. او یک‌بار دیگر ثابت کرد که چقدر بازیکن بزرگی است و چقدر برای تیم ولز اهمیت دارد. این خیلی مهم است که در بازی اول شکست نخوردیم. این تساوی یک اعتبار بزرگ برای بازیکنان ماست. از بازیکنانم و به خصوص بیل به خاطر اینکه در نیمه دوم همه چیز را تغییر دادند، تشکر می‌کنم.»

باید به هر نحوی در جام جهانی تاثیرگذار باشم

پس از انتخاب تیم لس‌آنجلس اف‌سی توسط گرت بیل، او در مصاحبه‌ای با سایت THE GOAL اعلام کرد قرار نیست حضورش در لس‌آنجلس کوتاه باشد، زیرا می‌تواند یک بازیکن کلیدی برای کشورش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی بماند. از سوی دیگر، به عقیده کارشناسان فوتبال، بزرگ‌ترین نقطه مثبت تیم ولز روحیه جمعی این تیم است که تمامی رسانه‌های دنیا به آن اذعان دارند. تمام ستاره‌های ولز در کنار هم بازی بسیار دقیقی ارائه می‌دهند، اما نکته مهم‌تری هم هست؛ گرت بیل که فرمانده اژدها نامیده می‌شود، سلاح بزرگ «پیج» برای گلزنی خواهد بود؛ این را سرمربی تیم ولز می‌گوید. پیج به گفته خودش بدون گرت بیل هرگز به بردهای موثر فکر نمی‌کند و تا وقتی بیل را دارد،خیالش برای گلزنی تیمش راحت است. ادعایی که خیلی هم بیجا نیست و البته خود بیل نیز برای صعود تیمش با بازیکنان دیگر هم‌قسم شده است. پیج البته جمله مهم‌تری هم دارد: «در ولز همه راه‌ها به گرت بیل ختم می‌شود.»

قرار است در مضیقه باشیم

اگر برایتان سوال است که آیا گرت بیل تیم ملی ایران را تحت فشار می‌گذارد، به شما توصیه می‌کنیم این صحبت‌های او را بخوانید: «هیچ هدفی جز افزایش کیفیت ندارم، چون می‌خواهم با ولز به مراحل بالاتر جام جهانی راه پیدا کنم و در نخستین مرحله باید یکی از دو تیمی باشیم که از گروه B صعود می‌کند. تیم من قابلیت آن را دارد تا یکی از تیم‌های صعودکننده باشد، چون از لحاظ کیفی در شرایط خوبی است و من باید به هر لحاظی تاثیرگذار باشم و هر کاری در توانم هست، برای صعود انجام دهم.»

صحبت‌های بیل البته شاید کمی برای ما هواداران ایران ترسناک باشد! ادعایی که خیلی هم بیجا نیست. بیل فوق ستاره تیمش است و با سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های رئال مادرید و تاتنهام و حالا هم لس‌آنجلس اف‌سی بدون شک بزرگ‌ترین نام در ترکیب فعلی تیم ملی ولز است و انگیزه‌های زیادی برای حضور در این تورنمنت دارد.

بنابراین یکی از ماموریت‌های مهم شاگردان کی‌روش در بازی بعدی مرحله گروهی جام جهانی مقابل ولز باید مراقب ستاره بودن باشد! ستاره‌ای بی‌رقیب به نام گرت بیل.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.