از بازگشت قرنطینه تا خوش‌بینی یک سال پس از بلای اُمیکرون

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 23 نوامبر 2022

چهارشنبه، 23 نوامبر 2022، نیویورک‌تایمز از خوش‌بینی یک سال پس از بلای اُمیکرون گفت و فایننشال‌تایمز از بازگشت قرنطینه.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، نیویورک‌تایمز و فایننشال‌تایمز به شرح زیر است:

گاردین

«پزشکان هشدار می‌دهند: فقر بیماران را مجبور به ادامه کار می‌کند» عنوان گزارش اصلی گاردین است. به گزارش این روزنامه، رئیس جدید کالج سلطنتی پزشکان عمومی بریتانیا هشدار داده است که بیماران از دریافت گواهی پزشک‌شان خودداری می‌کنند، زیرا نمی‌توانند کارشان را از دست بدهند. این گزارش به نقل از دکتر کامیلا هاثورن می‌گوید تعداد بیشتری از بیماران دچار حملات آسم (تنگی نفس) می‌شوند، زیرا نمی‌توانند خانه‌های خود را گرم کنند، همچنین مشکلات سلامت روان به دلیل بحران هزینه‌های زندگی بروز کرده است.

تصویر اصلی گاردین شادی بازیکنان تیم عربستان را هنگام گل زدن به آرژانتین در جام جهانی قطر نشان می‌دهد.

نیویورک‌تایمز

«کارشناسان انتظار کاهش خطر موج کووید را دارند» و «خوش‌بینی یک سال پس از بلای اُمیکرون (Omicron)» عناوین گزارش نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «مقامات بهداشتی فدرال روز سه‌شنبه، 22 نوامبر 2022، ابراز خوش‌بینی کردند که ایالات متحده زمستان امسال نسبت به سال قبل، آمادگی بیشتری برای تحمل موج ابتلا به کووید-19 دارد و درخواست‌های خود را از آمریکایی‌ها برای دریافت یک واکسن تقویت‌کننده به‌روز قبل از تعطیلات تجدید کردند.»

تصویر اصلی با این توضیح آمده: «صالح الشهری، درست پس از به ثمر رساندن اولین گل عربستان سعودی، سه‌شنبه 22 نوامبر، در مسابقه‌ای که با شکست غیرمنتظره و  شوکه‌کننده ۲ بر یک آرژانتین در جام جهانی قطر پایان یافت.»

فایننشال‌تایمز

«بازگشت قرنطینه؛ چین با شیوع تازه کرونا دست و پنجه نرم می‌کند» عنوان گزارشی است همراه با تصویر اصلی فایننشال‌تایمز که روز سه‌شنبه، 22 نوامبر، یکی از کارکنان کنترل اپیدمی را، که در خیابانی خالی در منطقه‌ تجاری پکن در ساعت شلوغی ایستاده است، نشان می‌دهد. در گزارش آمده است: «مقامات چین یک‌بار دیگر مقررات قرنطینه را در بخش بزرگی از این کشور اجرا کرده‌اند و در حال تلاش برای کنترل شیوع اخیر ویروس کرونا هستند. این کشور سه‌شنبه تقریبا 28 هزار مورد جدید ابتلا با شیوع در پکن، شهر جنوبی گوانگجو و شهر جنوب غربی چونگ‌کینگ گزارش کرد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.