شماره ۲۶۳۱ | ۱۴۰۱ پنج شنبه ۷ مهر
صفحه را ببند
جزئیات دستگیری فیشینگر حرفه‌ای در کرج

فیشینگر حرفه‌ای در استان البرز با ۲۴۹ شاکی دستگیر شد. متهم به یکی از کشورهای همسایه سفر کرده و در آنجا به صورت گسترده در حوزه فیشینگ فعالیت داشت. او شهروندان را با ارسال پیامک‌های دارای لینک آلوده به صفحه فیشینگ هدایت می‌کرد.
سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز در این باره گفت: «بر اساس رصد و پایش شبانه‌روزی فضای مجازی توسط ماموران پلیس فتای استان مشخص شد فرد یا افرادی با ایجاد هویت جعلی و ارسال پیامک‌های دارای لینک آلوده متصل به ربات در شبکه‌های اجتماعی ازجمله تلگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان و پولشویی می‌کنند. در همین راستا، ماموران پلیس با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی متهم پرونده شده و در یک عملیات غافلگیرانه او را در شهرستان فردیس دستگیر کردند.»
رئیس پلیس فتای استان البرز ادامه داد: «متهم دستگیرشده در ابتدا منکر جرم خود شد ولی در مواجهه با ادله و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود. او گفت که برای انجام اعمال مجرمانه به یکی از کشورهای همسایه سفر کرده بود. او در آنجا به صورت گسترده در حوزه فیشینگ فعالیت و شهروندان را با ارسال پیامک‌های دارای لینک آلوده به صفحه فیشینگ هدایت می‌کرد. بلافاصله پس از رمزگیری اقدام به برداشت از حساب آنها می‌کرد. او  در صرافی‌های کشوری که مستقر بوده مبالغ را تبدیل به پول آن کشور می‌کرد.»
او در پایان گفت: «میزان کلاهبرداری متهم پرونده ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است. تاکنون ۲۴۹ شاکی در رابطه با این پرونده شناسایی شده‌اند. متهم نیز با قرار قضائی روانه زندان شد. بنابراین از شهروندان می‌خواهیم که از انجام تراکنش‌های بانکی در صفحات پرداخت مشکوک جداً خودداری کنند.»


تعداد بازدید :  69