شماره ۲۶۳۱ | ۱۴۰۱ پنج شنبه ۷ مهر
صفحه را ببند
رئیس جمعیت هلال احمر:
تا جان در بدن دارم پای کار و معیشت امدادگرانم

رئیس جمعیت هلال‌احمر خدمات این جمعیت به زائران در مراسم اربعین حسینی را تشریح کرد و از برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باکیفیت‌تر این مراسم در سال‌های آینده خبر داد.
دکتر پیرحسین کولیوند در برنامه زنده تلویزیونی «صف اول» با تشریح اصول و سیاست‌های حاکم بر خدمات این جمعیت در مراسم اربعین حسینی گفت: «هلال‌احمر در اربعین امسال ظرفیت پایگاه‌ها، نیروی انسانی و تجهیزات خود را بین ۳ تا ۵ برابر افزایش داد. برای جبران کمبود سرم نیز طی یک تفاهمنامه در عراق ۲ میلیون خریداری شد چراکه هلال‌احمر ایران تجربه خیلی خوبی در پیشگیری و درمان گرمازدگی به دلیل تجربه حج داشت. بنابراین بهترین روش درمان گرمازدگی را چه در پیشگیری از طریق آموزش و چه درمان آن، هلال‌احمر داشت. تیم‌های درمانی ما با تزریق سرم خنک کمک زیادی به درمان زائران گرمازده کردند.»
تمام زائران بیمار از خدمات بیمه بهره‌مند بودند
رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تمام زائران بیمار از خدمات بیمه مسئولیت مدنی بهره‌مند شدند، افزود: « ۱۱۴۰بیمار بستری، ۹۱۷ نفر نیز خدمات درمان سرپایی دریافت کردند. همکاری بین هلال‌احمر و بیمه نیز از طریق ایجاد اتاق فرماندهی و با یک تلفن هماهنگی انجام می‌شد.»
 کولیوند گفت: «بیمارانی که شرایط پایداری داشتند، برای اینکه حجم بیمارستان‌های عراق پر نباشد، خیلی سریع به ایران منتقل کردیم.»
او ادامه داد: «۲ هواپیما به صورت بیمارستان هوایی با تمام تجهیزات آی‌سی‌یو در اختیار هلال‌احمر بود اما به آنها نیاز نشد. همچنین برای اولین بار مجوز ورود بالگردهای هلال‌احمر ایران را به عراق گرفتیم تا برای انتقال ضروری مصدومان و بیماران استفاده کنیم. ۹ بالگرد هم در مرزها مستقر بود تا در شرایط اضطراری استفاده کنیم. تعداد قابل توجهی از پزشکان و تیم درمانی هلال‌احمر را از مرز خسروی با بالگرد عراق به داخل این کشور انتقال دادیم.»
1200 امدادگر و 2800 کادر درمان هلال‌احمر در عراق فعال بودند
رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه این برنامه از فعالیت ۱۲۰۰ امدادگر از اعضای تیم واکنش‌سریع هلال‌احمر در داخل عراق خبر داد و گفت: «هلال‌احمر حتی در اقلیم کردستان هم پایگاه امدادونجات داشت.» کولیوند تاکید کرد: «برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات کیفی‌تر در سال‌های آینده با برگزاری جلسات مشترک ماهیانه با طرف‌های عراقی در حال انجام است تا آمادگی خود را برای سال آینده افزایش دهیم. با کمک سازمان نظام پزشکی، کتابی هم تالیف می‌کنیم که همه دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های اربعین را به طور مفصل در بر داشته باشد. اربعین امسال پیچیدگی خاصی داشت اما هلال‌احمر با جان‌ودل و بی‌نظیر خدمت‌رسانی کرد.»
دکتر کولیوند: تا جان در بدن دارم پای‌ کار و معیشت امدادگران هلال‌احمر هستم
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به برقراری بیمه امدادگران این جمعیت پس از 20 سال و افزایش دستمزد این امدادگران تا 4 میلیون تومان تاکید کرد: «من صدای امدادگران هلال‌احمرم و تا جان در بدن دارم، پای کار آنها هستم که سرانجام و معیشت خوبی داشته باشند.»
دکتر پیرحسین کولیوند گفت: «عزیزانی که به عنوان امدادگر و نجاتگر با هلال‌احمر همکاری دارند، بسیار جهادی کار می‌کنند، بنابراین دغدغه اصلی من، بیمه و معیشت این امدادگران داوطلب بود که طی تفاهمنامه با سازمان بیمه تامین اجتماعی، این مهم محقق شد و امدادگران هلال‌احمر می‌توانند وارد سامانه شوند و از خدمات بیمه استفاده کنند.»
کولیوند تاکید کرد: «امدادگران داوطلب هلال‌احمر، تاکنون هیچ بیمه‌ای نداشتند و با 240 ساعت کار، ماهانه فقط یک میلیون و 200 هزار تومان برای هزینه ایاب‌وذهاب دریافت می‌کردند. امسال این هزینه به2 میلیون و 400 هزار تومان افزایش یافت و در مرحله بعدی 4 میلیون تومان خواهد شد و بیمه آنها هم کامل می‌‌شود.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: «اگر امروز از من سوال شود که رزمندگان دفاع مقدس چه روحیاتی داشتند، حتما می‌گویم خدمت امدادگران را در پایگاه‌های امدادی ببینید که چطور با عشق‌وعلاقه کار می‌کنند.»
کولیوند افزود: «من صدای امدادگران هلال‌احمرم و تا جان در بدن دارم، پای کار آنها هستم که سرانجام و معیشت خوبی داشته باشند. امروز بیمه مستمری، غرامت، بازنشستگی و بیمه تکمیلی امدادگران بعد از 20 سال برقرار شده و در مراحل بعدی؛ معیشت و سپس ثبات و امنیت‌شغلی این امدادگران در دستور کار هلال‌احمر است. هلال‌احمر ایران در حال حاضر جزو ۵ جمعیت برتر دنیاست بنابراین باید تلاش کنیم این سرمایه انسانی را از دست ندهیم، پس با تمام توان و جان‌ودل کنارشان هستم.»

 


تعداد بازدید :  66