شماره ۲۵۲۵ | ۱۴۰۱ شنبه ۲۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
معاون وزیر جهاد کشاورزی : هیچ کمبودی در تولید نداریم
عرضه ۷ هزار تن مرغ و ۱۲۰ هزار تن روغن به بازار

 معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه ۷ هزار تن گوشت مرغ به همه استان‌ها عرضه شده است گفت: ۱۲۰ هزار تن روغن وارد صنایع بسته‌بندی شده که با قیمت جدید در بازار توزیع می‌شود.
 به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد قربانی با حضور در میدان میوه و تره‌بار تهران در جمع خبرنگاران افزود: کشتارگاه‌های مرغ از پنجشنبه شب گذشته در سراسر کشور فعال بودند و نزدیک به هفت هزار تن مرغ کشتار شده به تمام استان‌های کشور منتقل شد، ضمن آن که در مورد تخم مرغ هم کمبودی در بازار وجود ندارد.
 وی اظهار داشت: ماهانه ۱۳۵ میلیون قطعه مرغ در کشور پرورش می‌یابد و تولید همچنان ادامه دارد.
 معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که در مورد روغن نیز کمبودی در کشور وجود ندارند، تصریح کرد: ۱۲۰ هزار تن روغن خام وارد کارخانه‌های تصفیه و صنایع بسته‌بندی شده و به زودی با قیمت جدید وارد بازار می‌شود.
 قربانی بار دیگر به مردم اطمینان داد مشکلی در تامین و عرضه کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد.
 وی گفت: سقف قیمت کالاهای اساسی اعلام شده است و تمام فروشگاه‌های کشور طبق قانون موظفند این کالاها را با قیمت مصوب عرضه کنند تا اجحافی به
 مصرف کننده نشود.
 معاون وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: هموطنان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مورد عرضه و قیمت کالاهای اساسی می‌توانند گزارش خود را به بخش بازرسی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت از طریق تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.
 قربانی تاکید کرد که سازمان تعزیرات حکومتی و بخش بازرسی وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را برای رصد، نظارت بر توزیع و قیمت کالاهای اساسی انجام خواهند داد.
 وی درباره افزایش تقاضای کالاهای اساسی در روز پنجشنبه  گذشته نیز اذعان داشت: با توجه به اعلام قیمت‌های جدید، مردم به فروشگاه‌ها مراجعه کردند و حداکثر تقاضا را داشتیم در حالی که بسیاری از فروشگاه‌ها، محصولاتی که داشتند با قیمت سابق بود و هنوز سفارش جدید نداده بودند.  معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت: بسیاری از فروشگاه‌ها از افزایش تقاضاهای ناگهانی مردم برای کالاهای اساسی در روز گذشته غافلگیر شدند و فکر نمی‌کردند موجودی کالاهای آنها در یک روز کاهش پیدا کند و از این رو بلافاصله سفارش‌گیری این کالاها را انجام دادند و این اقلام خوراکی در حال انتقال به فروشگاه‌ها  ست.
 قربانی خاطرنشان کرد: بسیاری از کسبه‌، سقف تعیین و اعلام شده کالاهای اساسی  را رعایت کردند و برخی این اقلام خوراکی را حتی با قیمت ارزان‌تر عرضه می‌کنند.


تعداد بازدید :  416