عقاب‌ها

دو عابدزاده ستاره مستطیل سبز آزادی در شب صعود به جام جهانی شدند

بوسه دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران بر دست پدرش بعد از صعود به جام‌جهانی به صحنه‌ای ماندگار تبدیل و بارها توسط کاربران مجازی بازنشر شد.

شهروندآنلاین – امیر عابدزاده که از بازی با سوریه و به‌خاطر اشتباه علیرضا بیرانوند در بازی با لبنان با اعتماد دراگان اسکوچیچ فیکس دروازه تیم ملی شد، در دومین بازی متوالی خود هم گلی دریافت نکرد تا نقش پررنگی در صعود تیم ملی به جام‌جهانی داشته باشد، اما ورود احمدرضا عابدزاده به استادیوم در حالی که پسرش 25 سال بعد از بازی تاریخی ایران و استرالیا، نقش او را درون دروازه این ملی ایفا می‌کرد، همه نگاه‌ها را به سوی این پدر و پسر جلب کرد.

امیر عابدزاده که در بازی با عراق هم خیلی مطمئن نشان داد و روی توپ ارسالی و ضربات بازیکنان حریف لغزشی نداشت، در پایان بازی گویا فقط منتظر حضور پدرش در مستطیل سبز آزادی بود. ثانیه‌هایی از حضور دروازه‌بان اسبق و نامدار تیم ملی در زمین چمن آزادی نگذشته بود که پسرش سمت او رفت و جلوی همگان بوسه‌ای به‌دست پدرش زد؛ اتفاقی که با تشویق حاضران و تحسین همه مردم ایران همراه شد. امیر که به پدرش می‌گفت: «اینها همه کاره توئه»؛ بعد از درآغوش گرفتن پدرش کنار سایر بازیکنان قرار گرفت و به جشن و پایکوبی پرداخت.

جالب اینجاست این حرکت نمادین و احساسی امیر و بوسه او به دست دروازه‌بان محبوب فوتبال ایران، حتی به اندازه گل صعود به جام‌جهانی و ضربه تماشایی مهدی طارمی وایرال شده و در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

حالا اما امیر عابدزاده هدفی بزرگ‌تر را دنبال می‌کند و می‌خواهد برای دومین بار از خانواده عابدزاده یک نفر درون دروازه تیم ملی ایران در جام جهانی بایستد. بدون شک او رقابت سختی برای تصاحب پیراهن شماره یک تیم ملی در جام جهانی 2022 در رقابت با بیرانوند و حتی پیام نیازمند خواهد داشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.