شماره ۲۴۰۰ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۴ آذر
صفحه را ببند
دستگیری زورگیرانی که مالباختگان را زخمی می‌کردند

دو سارق حرفه‌ای که پس از سرقت موتورسیکلت شهروندان اقدام به زورگیری کرده و اموال باارزش آنها را می‌ربودند، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند.
چندی پیش شهروندی با مراجعه به کلانتری ۱۱۲ ابوسعید اعلام کرد که موتورسیکلتش را از داخل پارکینگ خانه به سرقت برده‌اند. با ارجاع پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی، کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت وسایط نقلیه به محل سرقت مراجعه کردند. آنها با بررسی و پایش صحنه جرم، سرنخ و ردپایی از سارقان به‌دست آوردند.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات، هویت یکی از سارقان به نام «احمد» را شناسایی کردند. پس از هماهنگی‌های قضائی متهم دستگیر شد و در بازجویی‌ها به ارتکاب سرقت با همدستی افرادی به نام‌های «ارسلان» و «اصغر» اعتراف کرد.
با دستگیری «احمد» و اعتراف او به سرقت و همچنین لو دادن هویت همدستانش کارآگاهان در عملیاتی دیگر موفق به دستگیری ارسلان شدند.  ضمن اعتراف به مشارکت در سرقت موتورسیکلت، در بازرسی بدنی از او یک تلفن همراه کشف شد. در ادامه مشخص شد، این گوشی دارای سابقه سرقت است.
بلافاصله شاکی شناسایی، دعوت و در مواجهه حضوری با شناسایی ارسلان به‌عنوان یکی از سارقان زورگیر، گفت: «اوایل شهریورماه سال‌جاری در محدوده شهرری مورد زورگیری قرار گرفتم. سارقان با استفاده از سلاح سرد و زخمی کردن، سه گوشی تلفن همراهم را سرقت کردند.»
سرهنگ علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت گفت: «پس از دستگیری متهمان، همچنان تحقیقات تکمیلی برای شناسایی مالباختگان و دستگیری سایر همدستان، ادامه دارد.»


تعداد بازدید :  364