رقابت کشورهای ثروتمند برای جذب کارگران خارجی

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 24 نوامبر 2021

بیماران برای درمان سفر می‌کنند، کشورهای ثروتمند برای جذب کارگران خارجی رقابت. دی‌سی شاهد دویستمین قتل خود در سال 2021 بود. مردی سیاهپوست از ایالت میسوری بعد از گذراندن 43 سال در زندان، تبرئه شد! ایمنی آسترازنکا ممکن است طولانی‌تر از سایر واکسن‌ها باشد.

تایمز

«بیماران برای درمان سفر می‌کنند» عنوان گزارش اصلی روزنامه تایمز است. تایمز می‌گوید بیمارانی که برای دریافت درمان‌های NHS (خدمات بهداشت ملی) با انتظار طولانی روبه‌رو هستند، به‌عنوان بخشی از برنامه‌های جدید، به سراسر کشور منتقل خواهند شد. این گزارش می‌گوید: «پیشنهادهایی که روسای بهداشت به وزرا ارایه خواهند داد، شامل حذف قرار ملاقات‌های پیگیری بیمار پس از درمان برای طیف وسیعی از بیماری‌ها نیز خواهد شد. مردم دیگر انتظار معاینه منظم پس از درمان نخواهند داشت، بلکه به آنها گفته خواهد شد فقط در صورت داشتن مشکل با پزشکان تماس بگیرند.»

تصویر اصلی تایمز بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، «دیوید کامرون» و «ترزا می» نخست‌وزیران سابق، پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا و … را در مراسم یادبود «سر دیوید آمس» روز سه‌شنبه، 23 نوامبر، نشان می‌دهد.

(دیوید آمس، نماینده محافظه‌کار پارلمان بریتانیا 15 اکتبر هنگام دیدار با رأی‌دهندگان در حوزه انتخابیه خود در شرق لندن هدف حمله با چاقو قرار گرفت و کشته شد.)تایمز

نیویورک‌تایمز

«کشورهای ثروتمند برای جذب کارگران خارجی رقابت می‌کنند» و «کمبودها در پاندمی» عناوین گزارش نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «با گرم‌شدن تنور اقتصاد جهانی و تلاش برای کنار زدن این بیماری همه‌گیر، نبردی برای جوانان و تواناها آغاز شده است. با ویزای سریع و وعده‌های اقامت دائم، بسیاری از کشورهای ثروتمند، پیامی به مهاجران ماهر در سرتاسر جهان می‌فرستند: نیرو استخدام می‌کنیم. اکنون.

در آلمان، جایی که مقامات اخیرا هشدار دادند که این کشور به 400هزار مهاجر جدید در سال برای پُر کردن مشاغل در رشته‌های مختلف از دانشگاهی گرفته تا خدمات سیستم‌های تهویه مطبوع نیاز دارد، یک قانون جدید مهاجرت از ویزای کار سریع خبر می‌دهد. کانادا قصد دارد تا سال 2023 به 1.2 میلیون مهاجر جدید اقامت دهد….»

تصویر اصلی هم با این توضیح آمده: «معلمی در مرکز آموزشی منطقه‌ای در دورتموند، آلمان، به شاگردان مهاجر نشان می‌دهد چگونه جوشکاری کنند.»نیویورک‌تایمز

واشینگتن‌پست

«دی‌سی شاهد دویستمین قتل خود در سال 2021» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است. گزارش گفته: «دی‌سی روز دوشنبه دویستمین قتل امسال را ثبت کرد که از سال 2003 تاکنون در پایتخت کشور دیده نشده است. مردی درست بعد از ساعت 10:15 شب در یک پمپ‌بنزین در جنوب‌شرقی واشینگتن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و آخرین قربانی ماه‌ها خشونت فزاینده‌ای شد که رهبران و ساکنان شهر را ناامید و عصبانی کرده است. پلیس گفت او داوان ساندرز 30 ساله از مریلند بود.»

«پس از 43 سال زندان، مرد میسوری تبرئه شد» عنوان گزارشی دیگر در صفحه نخست واشینگتن‌پست است. در گزارش آمده: «کوین استریکلند پس از 43 سال در یکی از پرونده‌های طولانی‌ِ محکومیتِ «غیرقانونی و نادرست» در تاریخ ایالات متحده تبرئه شد. مرد سیاهپوستی که هیأت منصفه کاملا سفیدپوست در پرونده قتل در سال 1978 در کانزاس سیتی، ایالت میسوری، او را مجرم شناختند، بیش از چهار دهه را در زندان گذرانده است.»واشینگتن‌پست

دیلی‌تلگراف

«واکسن آسترازنکا ممکن است ایمنی طولانی‌تری ارایه دهد» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. به گزارش این روزنامه، واکسن کووید آکسفورد/آسترازنکا (Oxford-AstraZeneca) ممکن است ایمنی و مصونیت پایدار‌تری نسبت به سایر واکسن‌ها ارایه دهد.

در این گزارش آمده آسترازنکا در حال آماده‌شدن برای انتشار تحقیقات جدید در مورد تأثیر این واکسن بر ایمنی و مقاومت سلول‌های T است که می‌گوید ممکن است پس از کاهش آنتی‌بادی‌ها ادامه یابد. دیلی‌تلگراف

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.