شماره ۲۳۶۸ | ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
مشکلات برنامه‌ریزی شده تا سال 1402

وحید میرزایی طنزنویس

از آنجایی که ظاهرا آنطور که به ما گفته‌اند در کشور مدتی است همه چیز طبق روال پیش می‌رود، در ستون امروز به برخی اخبار که کمتر به آن توجه شده است، خواهیم پرداخت.
- یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس گفته است «خاموشی برنامه‌ریزی شده تا سال 1402 ادامه دارد.»
 همانطور که عرض کردم حقیقتا در حال حاضر کشور طبق برنامه‌ریزی و روال پیش می‌رود و حتی برق را هم با برنامه‌ریزی قطع می‌کنند. همینجور سیبی- خیاری و بدون برنامه‌ریزی برق را قطع نمی‌کنند که مردم دچار مشکل شوند و مثلا یخچالشان بسوزد بلکه طوری برنامه‌ریزی شده که با اطلاع قبلی و به‌صورت مدون مردم دچار مشکل شوند و مثلا یخچال خانه‌شان بسوزد و البته این دستاورد بزرگی است. پیشنهاد می‌شود سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها هم با الگوبرداری از این روش اگر قادر به حل مشکلات کشور نیستند لااقل با برنامه‌ریزی این مشکلات را ادامه دهند تا مردم احساس آرامش کنند. به عنوان مثال سایر کمیسیون‌های مجلس هم تا سال 1402 راه‌حل‌های برنامه‌ریزی شده خود را به سمع مردم شریف ایران برسانند:
کمیسیون اقتصادی: تورم و مشکلات اقتصادی برنامه‌ریزی شده تا سال 1402 ادامه دارد.
کمیسیون بهداشت: کرونا و مشکلات کادر درمان به‌صورت برنامه‌ریزی شده تا سال 1402 ادامه دارد.
کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی: کم‌آبی و مشکلات کشاورزان به شکل برنامه‌ریزی شده تا سال 1402 ادامه دارد.
- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: «زمان انتظار دهک اول برای خانه‌دار شدن به 178 سال رسیده است.»
اولا خب رسیده است که رسیده است. توقع دارید وزیر نفت خودش برود بتون درست کند و برای دهک اول خانه بسازد؟ ثانیا 178 سال سنی نیست. اگر انسان اهل کار و زندگی باشد و در 32 سالگی که اقدام به تأمین مسکن کند در سن 210 سالگی می‌رود در خانه خودش و لذت خانه‌دار شدن را تجربه می‌کند. واقعا 210 سال سن است؟ تازه شروع چل‌چلی آدم است. بنابراین توصیه ما به دهک اولی‌های عزیز این است که الکی ادای حال بدها را درنیاورند و همین الان پس از اقدام به فرزندآوری بلافاصله اقدام به خانه‌دار شدن بکنند. فقط کافیست اقدام کنید مابقی را مسئولان خودشان درست می‌کنند.

 


تعداد بازدید :  172