شماره ۲۲۷۵ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد
صفحه را ببند
رئیس اتاق ایران و قطر:
پیش‌بینی سفر ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار ایرانی به دوحه با صعود تیم‌ملی

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر اظهار داشت: «اگر تیم ملی ایران به جام جهانی صعود کند به خاطر نزدیکی ایران به قطر احتمالا تماشاگر بیشتری از ایران به قطر خواهد رفت. این موضوع روی فروش محصولات ایرانی مانند مواد غذایی در قطر اهمیت پیدا می‌کند.»
عدنان موسی‌پور در مورد برنامه‌های پیرامون فرصت تجاری جام جهانی در قطر اظهار کرد: «برنامه‌های اتاق مشترک ایران و قطر در این مورد از چند ماه پیش آغاز شده است و آن را در چند محور پیگیری می‌کند. یکی از این محورها سرمایه‌گذاری مشترکی است که امکان دارد بین طرفین صورت بگیرد. البته در این مورد نقش دولت‌ها بسیار مهم است و دولت هم در مذاکرات خود باید موضوع سرمایه‌گذاری مشترک را پررنگ ببیند و به آن توجه کند.»
او ادامه داد: «بخش مورد اهمیت دیگر صادرات ما به قطر است که الان در شأن رابطه دو کشور نیست. محور سوم هم توسعه گردشگری و تقویت صادرات محصولات صنایع‌دستی است.» او افزود: «در این سه بخش برنامه‌های خود را پیش می‌بریم و امیدواریم که اتفاقات خوبی رخ دهد. برای دوره‌ای که گردشگران برای مسابقات جام جهانی وارد قطر می‌شوند، در حوزه گردشگری در حال مذاکرات هستیم. دو حالت برای این موضوع وجود دارد: تیم‌ملی ما به جام جهانی صعود کند یا صعود نکند. برای این دو حالت دو رویکرد کاملا مختلف وجود دارد؛ پیش‌بینی می‌شود اگر تیم ملی ما صعود کند ما بین 600 تا 800 هزار نفر از ایران به قطر بروند. باید منتظر بود تا مشخص شود نتیجه چه می‌شود.»


تعداد بازدید :  344