مسلمان‌کشی در کانادا!

4 عضو خانواده‌ای مسلمان در کانادا در حمله عامدانه با خودرو جان باختند

«اینان انسان‌های بی‌گناهی بودند که به‌راحتی به‌دلیل مسلمان‌بودن کشته شدند»؛ این را نماینده جامعه مسلمانان در کانادا گفته پس از اینکه پلیس کانادا اعلام کرد چهار نفر از اعضای خانواده‌ای مسلمان در حمله‌ای «عامدانه و با قصد قبلی» در استان انتاریو در کانادا کشته شدند. پلیس کانادا روز دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت: «اعتقاد بر این است که این قربانیان به‌دلیل مسلمان بودن هدف حمله قرار گرفته‌اند.»

فرشته کیانی- شهروندآنلاین: پلیس کانادا گفت چهار نفر از اعضای خانواده‌ای مسلمان در حمله «عامدانه و با قصد قبلی» یک خودرو روز یکشنبه جان باختند.

این حمله در شهر لندن در استان انتاریو در کانادا رخ داد. پسری ۹ ساله تنها بازمانده این حادثه است که به‌دلیل شدت جراحات در بیمارستان بستری است.

در این حادثه جوان 20 ساله کانادایی به چهار مورد قتل و یک فقره اقدام به قتل متهم شده است. این حمله بدترین حمله علیه مسلمانان کانادا از زمان جان‌باختن 6 نفر در حمله به مسجدی در کِبِک سیتی در سال 2017 بود.

پلیس کانادا روز دوشنبه در کنفرانسی  خبری گفت: «اعتقاد بر این است که این قربانیان به‌دلیل مسلمان بودن هدف قرار گرفته‌اند.»

او گفت پلیس در حال سنجش اتهام احتمالی تروریسم است و افزود اعتقاد بر این است که متهم این جرم را از سرِ نفرت مرتکب شده است.

بسیاری از ساکنان محلی پس از حمله شوکه بودند. REUTERS

قربانیان کیانند؟

پلیس گفت دو زنِ 74 و 44 ساله، مردی 46 ساله و دختری 15 ساله قربانی این حمله شدند. مطابق خواسته خانواده، نامی از آنها برده نشده است. پسری 9 ساله هم به‌دلیل شدت جراحات در بیمارستان بستری است، اما خطری زندگی‌اش را تهدید نخواهد کرد.

پلیس گفت مهاجم ناتانیال ولتمن، 20 ساله، اهل شهر لندن، در استان انتاریو است. مهاجم بدون درگیری در مرکز خریدی در حدود 6 کیلومتری محل جنایت دستگیر شد.

پلیس گفت هنوز معلوم نیست مهاجم با گروه‌های افراطی در ارتباط بوده است یا نه و هیچ ارتباط قبلی آشکاری بین مظنون و قربانیان وجود ندارد. به گفته پلیس، ولتمن قبلا محکومیت نداشته است.

سرشماری سال 2016 نشان داد شهر لندن در کانادا که حدود 200 کیلومتری جنوب غربی تورنتو است، بافت جمعیتی بسیار متنوعی دارد. در این شهر از هر پنج نفر یک نفر در خارج از کانادا متولد شده است، اعراب بزرگ‌ترین گروه اقلیت منطقه هستند و آسیای جنوبی دومین گروه.

نفرت وصف‌نشدنی

داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو، از جمله کسانی بود که به قربانیان ادای احترام کرد و با ارسال این توییت نوشت: «نفرت و اسلام‌هراسی در انتاریو جایی ندارند.»

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، در توییتی نوشت که از این خبر «حیرت‌زده و شوکه» شده است.

اِد هولدر، شهردار لندن، گفت: «این عمل، قتل‌عام بود علیه مسلمانان، علیه لندنی‌ها و ریشه در نفرتی وصف‌نشدنی داشت. ما برای خانواده‌ای که سه نسل از آنها اکنون درگذشته‌اند، غمگینیم.»

شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) در بیانیه‌ای اعلام کرد مهاجم باید با اتهام تروریسم محاکمه شود.

مصطفی فاروق، مدیرعامل این سازمان گفت: «گفته می‌شود مردی سوار خودرو خود شده، خانواده‌ای مسلمان را در حال قدم زدن در خیابان می‌بیند و تصمیم می‌گیرد که آنها لیاقت زندگی ندارند.»

در این بیانیه آمده: «او آنان را نمی‌شناخت. این حمله‌ای تروریستی در خاک کاناداست و باید با آن، چنین برخورد شود.»

نواز طاهر، وکیل در لندن و نماینده جامعه مسلمانان، در کنفرانس خبری پلیس گفت: «اینان انسان‌های بی‌گناهی بودند که به‌راحتی به‌دلیل مسلمان‌بودن کشته شدند. ما با قدرت در برابر اسلام‌هراسی خواهیم ایستاد. ما با ایمان، عشق و تلاش برای عدالت، با تمام قوا در برابر ترور خواهیم ایستاد. نفرت هرگز نور عشق را تحت‌الشعاع قرار نخواهد داد.»

این نخستین‌بار نیست که به اعضای جامعه مسلمان در کانادا حمله می‌شود. در ژانویه 2017، در حمله‌ای مرگبار مردی کانادایی 6 نمازگزار را در مرکز فرهنگی – اسلامی در کبک هدف گلوله قرار داد؛ پنج نفر دیگر هم در این حمله به‌شدت زخمی شدند. مجرم به حبس ابد محکوم شد.

منبع: BBCNEWS

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.