کیوسک؛ 9 ژوئن

گاردین، واشینگتن‌پست، دیلی‌تلگراف

تردید در برچیدن محدودیت‌های کرونایی در بریتانیا دولتمردان را با چالش مواجه کرده، ازجمله مبارزه‌طلبی هنرمندان که کرونا نان‌شان را آجر کرده! مشکلات واکسیناسیون در پی بی‌اعتمادی و تئوری‌های توطئه ضد واکسن و ثروتمندترین‌هایی که مالیات نمی‌دهند هم در صفحات نخست خودنمایی می‌کند.

گاردین

گاردین با تیتر«سوناک با چهار هفته تأخیر در کاهش محدودیت‌ها مشکلی ندارد» می‌گوید ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس، حاضر است تا چهار هفته تأخیر را بپذیرد، اما وزیران در روزهای آینده به بررسی دقیق داده‌ها درباره موارد ابتلا به کرونا و بستری‌ها در بیمارستان ادامه می‌دهند. این روزنامه می‌افزاید سوناک بیشتر نگران این است که وقتی محدودیت‌ها برداشته شود، بازگشایی‌ها باید دائمی باشد.

گاردین تصویر «آرتین ایران‌نژاد» را برای  صفحه نخست برگزیده؛ کودکی 15 ماهه که اکتبر سال گذشته همراه با خانواده‌اش هنگام عبور از کانال مانش در دریا غرق شدند.

خانواده ایران‌نژاد سال گذشته با قایق در حال رفتن از فرانسه به بریتانیا بودند که  غرق شدند. جسد اعضای این خانواده بعد از غرق‌شدن پیدا شد؛ به‌جز جنازه آرتین. تا اینکه پلیس نروژ جسد او را در سواحل این کشور پیدا کرد.  این خانواده اهل شهرستان سردشت در استان آذربایجان غربی بودند.

«پلیس به ربودن اِورارد و تجاوز به او اقرار کرد» تیتری است که از سارا اورارد، زنی سی‌وسه ساله ساکن شهر لندن می‌گوید که ماه مارس هنگام بازگشت به خانه ربوده شد و به قتل رسید. متهم وِین کوزنس، مأمور پلیس چهل‌وهشت ساله بود.

واشینگتن‌پست

تصویر اصلی واشینگتن‌پست که مایرا آرگوین را نشان می‌دهد همراه شده با تیتر «حضور در جامعه‌ای فراموش‌شده» و این توضیحات: «پنج روز، 100 دوز واکسن و حریق تئوری‌های توطئه»؛ «بی‌اعتمادی و بیگانگی اجتماعی کارگران و کارکنان مزرعه به سوخت تئوری‌های توطئه ضد واکسن تبدیل شده است.» خانم آرگوین پنج روز فرصت داشت تا 100 نوبت تزریق واکسن کرونا را که کلینیکی محلی برای خانواده‌های کم‌درآمد در کالیفرنیا اختصاص داده بود، پُر کند.

«تری مک اولیف نامزدی حزب دموکرات را برای فرمانداری ویرجینیا به دست آورد» تیتری است که گفته اولیف، فرماندار سابق ویرجینیا، سه‌شنبه‌شب در رقابت برای نامزدی حزب دموکرات برای تصدی فرمانداری پیروز شد.

تیتری دیگر در صفحه نخست از سوابق مالیاتی ثروتمندترین آمریکایی‌ها گفته و توضیح داده: «بر اساس گزارشی، سوابق IRS (سازمان خدمات درآمدهای داخلی) نشان می‌دهد ثروتمندترین آمریکایی‌ها، ازجمله جف بزوس و ایلان ماسک مالیات بر درآمد کمی پرداخت کرده‌اند. نشریه «پروپابلیکا» اطلاعات مربوط به مالیات در مورد ثروتمندترین آمریکایی‌ها را به‌دست آورده که ممکن است «واشینگتن» را درگیر کند.»

دیلی‌تلگراف

دیلی‌تلگراف به زمانبندی کاهش محدودیت‌های کرونایی در بریتانیا پرداخته که این روزها شک و تردید بر سر آن بسیار است. قرار بود 21 ژوئن روز آزادی بریتانیا از محدودیت‌های کرونایی باشد. تیتر یک که با تصویر اصلی صفحه نخست یعنی «اندرو لوید وبر» همراه شده، می‌گوید «برای اینکه ما را از بازگشایی بازدارید، مجبورید دستگیرمان کنید». دیلی‌تلگراف توضیح داده یک نفر که علاقه‌ای به تأخیر در کاهش محدودیت‌های کرونایی ندارد، اندرو لوید وبر، مدیر تئاتر، است که دولت را به مبارزه طلبیده و گفته اواخر این ماه تئاتر خود را بازگشایی می‌کند، بدون فاصله اجتماعی و حتی آماده دستگیری است! او گفته وضعیت مالی تئاترها نابسامان است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.