شماره ۲۲۴۷ | ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره):
تا شهریورماه ۳۰میلیون دوز واکسن کووبرکت تولید می‌شود

محمد مخبر، در مراسم رونمایی از اولین تولید انبوه واکسن کرونای برکت گفت: «عمده مدیران ستاد ۱۵ماه است که یک روز مرخصی نرفته‌اند و به کارهای بزرگی دست زده‌اند. اینکه ظرف پنج‌ماه بزرگ‌ترین سایت تولید واکسن در منطقه ایجاد می‌شود، کاری بزرگ است که ناگفته‌های زیادی دارد.»
مخبر ادامه داد: «اولین جلسه ستاد کرونای ستاد اجرایی در شب جمعه دوم اسفند سال ۹۸ در خانه من شکل گرفت و تمام این سرفصل‌هایی که لازمه این کار بود، برنامه‌ریزی شد و خدا را شکر می‌کنم که شرمنده این مردم نشدیم.»
او افزود: «در ستاد اگر توفیقی حاصل شده، به خاطر این بود که کار برای خدا و در خدمت مردم شکل گرفت و هیچ‌کس در ستاد دنبال هیچ موضوعی نبود. ما نه در مسائل مالی و نه در رسیدن به قدرت حتی یک‌نفر را هم نداشتیم که چنین چیزی را دنبال کند.»
او خاطرنشان کرد: «وزارت بهداشت شاهد است که هرکاری از دست ما بر‌می‌آمد، انجام دادیم. محور کارهای کرونا ستاد اجرایی فرمان امام بوده است. وقتی کل ظرفیت کشور ۵۰۰هزار ماسک در روز، ما کارخانه پنج‌میلیون تولید در روز را زیر ۲۲ روز شکل دادیم. در کیت تشخیص همه شاهد هستند که از پول‌های ما در کره قرار بود وارد شود که آمریکا جلوی آن را گرفت و بعد دانشمندان ما ظرف چند روز تست سریع را ساختند.» او تصریح کرد: «ما در اردیبهشت یک‌میلیون دوز را تحویل خواهیم داد اما اینکه چه وقت استفاده شود، به وزارت بهداشت بستگی دارد ولی چون ما از واکسن مطمئن بودیم، تولید انبوه را شروع کردیم. در خردادماه به چهارمیلیون دوز خواهد رسید. در تیرماه خط دو هم به مدار می‌آید و بین ۱۰ تا ۱۲میلیون دوز تحویل می‌دهیم و در مرداد به ۲۰ و در شهریور به ۲۵ تا ۳۰میلیون دوز خواهد رسید.»
مخبر با بیان اینکه منطقه گرفتار این بیماری است و تمایل داریم نیازی به واکسن نداشته باشیم و آن را به کشورهای منطقه صادر کنیم، افزود: «امیدواریم عزیزان ما در وزارت بهداشت هم کمک کنند تا بتوانیم اطمینانی از تولید داشته باشیم. خواهش ما از وزارت بهداشت این است که امکان صادرات را فراهم کنند تا مردم منطقه بتوانند از این واکسن استفاده کنند.» او تصریح کرد: «این واکسن در کل دنیا جزو بهترین واکسن‌هایی است که نسبتا بیشترین اثر و کمترین عارضه را داشته است.»


تعداد بازدید :  1121