آغاز غنی‌سازی ۶۰درصدی اورانیوم

ایران به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که غنی‌سازی ۶۰درصدی را آغاز می‌کند

معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان از آغاز غنی‌سازی ۶۰درصدی خبر داد.

شهروندآنلاین: سیدعباس عراقچی که برای شرکت در نشست مذاکرات ایران و گروه ۴+۱ در وین به سر می‌برد، در گفت‌وگو با خبرنگاران از آغاز غنی‌سازی ۶۰درصد اورانیوم در کشور خبر داد.

عراقچی گفت: «ایران امروز در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که غنی‌سازی ۶۰درصدی را آغاز می‌کند.»

مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با مجلس خبرگان رهبری در سخنانی گفته بودند: «جمهوری اسلامی از مواضع منطقی خود در موضوع هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد و براساس مصلحت و نیاز کشور تا آنجا که لازم باشد، حتی تا غنی‌سازی ۶۰درصد پیش خواهد رفت.»

محمدجواد ظریف روز گذشته در نامه به دبیرکل سازمان ملل در ارتباط با حادثه نطنز تأکید کرده بود: «اقدامات ایران برای توسعه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود به دلیل خرابکاری هسته‌ای اخیر به طور چشمگیری سیر صعودی به خود خواهد گرفت.»

غریب‌آبادی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز شب گذشته در مصاحبه‌ای در واکنش به حادثه اخیر در نطنز با بیان اینکه فرآیند غنی‌سازی در نطنز متوقف نشده است، اعلام کرد: «ایران چندین اقدام فنی دیگر هم برنامه‌ریزی کرده است که ظرف هفته جاری اعلام می‌شوند. ما هم در عرصه فنی و هم توسط دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات متقابل دیگر را در دستورکار قرار خواهیم داد.»

تیم مذاکره‌کننده ایرانی به ریاست سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان برای ازسرگیری گفت‌وگوهای کمیسیون مشترک برجام امروز ظهر وارد وین شدند.

قرار است دیدارها و رایزنی‌ها با اعضای باقی‌مانده برجام از امروز به صورت دو و چندجانبه آغاز شده و در روزهای آتی ادامه یابد.

در این دور از گفت‌وگوها نیز نمایندگانی از سایر دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت نفت و بانک مرکزی در ترکیب هیأت کشورمان حضور دارند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.