شماره ۱۱۰۸ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
ویترین ایران

ابزار جدید فائو برای ایران خشکسال
شهروند|  سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) ابزار جدیدی را ارایه کرد که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های ماهواره‌ای امکان اندازه‌گیری موثر استفاده از آب کشاورزی به‌ویژه در کشورهای کم‌آب مانند ایران را فراهم می‌کند. بر این اساس دفتر نمایندگی فائو در ایران از راه‌اندازی «درگاه اینترنتی بهره‌وری آب با دسترسی آزاد» خبر داد که از داده‌های ماهواره‌ای لحظه به لحظه بهره می‌گیرد تا کشاورزان بتوانند با اطمینان بیشتر محصولات را تولید و سیستم‌های آبیاری خود را بهینه کنند.
با استفاده از این درگاه می‌توان روی اینترنت تحلیلی مشروح از میزان آب استفاده شده در سیستم‌های کشاورزی را دید و تخمین زد که به ازای هر مترمکعب آب مصرفی چه مقدار زیست‌توده و محصول تولید می‌شود و همچنین تبخیر و تعرق را اندازه‌گیری می‌کند.

دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه
ایرنا|  مرتضی سرمدی قائم‌مقام وزیر امورخارجه با تأکید بر این‌که دیپلماسی اقتصادی در دستورکار وزارت امورخارجه قرار گرفته، گفت: از نیمه دوم‌ سال 1393 تاکنون 90‌درصد فعالیت‌های سفارتخانه‌های ایران درکشورهای هدف، برهمکاری‌های اقتصادی متمرکز است. او افزود: با این‌که مسائل سیاسی- امنیتی درمنطقه ما خیلی اهمیت دارد، اما ظرف یک‌سال‌ونیم اخیر، سفری نبوده که وزیر امورخارجه بدون همراه‌داشتن هیأت اقتصادی انجام داده باشد. قائم‌مقام وزیر امورخارجه گفت: از سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران درهمه کشورها درخواست کرده‌ایم مناقصه‌هایی که درآن کشورها برگزار می‌شود را به وزارت امورخارجه اعلام کنند تا ما فعالان بخش خصوصی کشور را از این مناقصه‌ها مطلع کنیم.

یک‌درصد ترازوهای تهران میزان نیستند
تسنیم|  مسلم بیات مدیرکل استاندارد استان تهران از انجام بیش از ۶۲هزار بازرسی از وسایل توزین استان در‌ سال گذشته خبر داد و گفت: کمتر از یک‌درصد از کلیه وسایل توزین و سنجش میزان نبودند. بیات با تأکید بر اجباری‌بودن استاندارد وسایل توزین در تشریح این خبر گفت: تمامی وسایل توزین مورد استفاده در دادوستد عمومی باید دارای برچسب تأیید صحت عملکرد ازسوی سازمان ملی استاندارد ایران باشند. این تأییدیه‌ها دارای تاریخ اعتبار یکساله‌اند که بر روی وسیله سنجش الصاق شده و برای مصرف‌کنندگان قابل رویت می‌باشند.


تعداد بازدید :  317