شماره ۱۱۰۸ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
تا انتخابات

از احمدی‌نژاد چه خبر؟
شهروند | کسی اصلا پرسید از احمدی‌نژاد چه خبر؟ آن همه شور و اشتیاق چه شد؟ کجا رفت؟ راستش این است که بعد از اعلام خبر عدم احراز صلاحیت آقایان احمدی‌نژاد و بقایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری تا یکی، دو روز هیچ خبری از طرف دو بزرگوار مخابره نشد. یعنی از این دیوار صدا درآمد که از دکتر صدایی درنیامد؛ تا دیروز که دکتر طی بیانیه‌ای به قسمتی از تخریب‌های اصولگرایی پاسخ داد و گفت که او و حمید بقایی از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کنند. در بیانیه احمدی‌نژاد و بقایی حتی اشاره‌ای به تصمیم شورای نگهبان هم نشده و تنها گفته شده «چنانچه استحضار دارید، درپی درخواست‌های گسترده و مکرر شما مردم عزیز، اینجانبان با احساس مسئولیت و برای صیانت از حقوق شما و خدمت به ملت و کشور آمادگی خود را اعلام نمودیم. اینک با همه وجود و صمیمانه و درکمال تواضع از عواطف گرم و حمایت‌های بی‌شائبه و همه‌جانبه تک‌تک شما مردان و زنان هوشمند، غیور، مومن و انقلابی ایران زمین که طی هفته‌های اخیر به اشکال گوناگون ابراز شد، تقدیر نموده و برای همیشه خود را مدیون بزرگواری و لطف شما می‌دانیم. ما همواره خود را خادم کوچک ملت و سرباز انقلاب می‌شماریم و این را افتخاری ابدی برای خود می‌دانیم.» بیانیه سپس تأکید می‌کند: «به صراحت اعلام می‌داریم که در انتخابات پیش‌رو ازهیچ فردی حمایت نکرده و نخواهیم کرد.» به نظر می‌رسد این بیانیه در واکنش به خبرسازی‌هایی منتشر شد که طی آن ادعا شده بود؛ احمدی‌نژاد پس ازعدم احراز صلاحیتش درشورای نگهبان به هوادارانش اعلام کرده که از حجت‌الاسلام رئیسی
 پشتیبانی می‌کند.

حکم حکومتی برای احمدی‌نژاد؟
این خبر هم بی‌ارتباط با خبر بالا نیست، یعنی بالاخره قسمتی از خبر مربوط به محمود احمدی‌نژاد است که نامش از فهرست تأیید صلاحیت‌شده‌ها توسط شورای نگهبان خط خورد. چنانکه به یاد می‌آوریم در انتخابات ریاست‌جمهوری ‌سال 1384 که از قضا محمود احمدی‌نژاد درآن پیروز شد. محسن مهرعلیزاده و مصطفی معین دوکاندیدای نزدیک به اصلاح‌طلبان که توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شده بودند، با حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب به عرصه انتخابات بازگشتند. از فردای روزی که مشخص شد احمدی‌نژاد هم به همان سرنوشت دچار شده و پشت فیلتر شورای نگهبان مانده، این شایعه مطرح شد که قرار است یکی از آقایان (ظاهرا آیت‌الله ‌هاشمی‌شاهرودی از فقهای شورای نگهبان) در نامه‌ای از رهبر معظم انقلاب بخواهد که احمدی‌نژاد را با حکم حکومتی به عرصه انتخابات بازگرداند. درعین ‌حال، نقل شده که درجلسه رأی‌گیری شورای نگهبان درباره صلاحیت نامزدها آیت‌الله شاهرودی به نفع احمدی‌نژاد رأی داده است. رئیس سابق قوه‌قضائیه بلافاصله به این شایعات واکنش نشان داد و دربیانیه‌ای که روز گذشته منتشر کرد، نوشت: «درعصر ارتباطات و رسانه و درسایه توسعه فراگیر شبکه‌های اجتماعی و حجم گسترده و سرعت بالای انتقال اطلاعات، یکی از مهمترین مخاطراتی که فضای افکار عمومی جامعه را تهدید می‌کند، رشد و گسترش پدیده شوم شایعه است.» به نوشته این بیانیه، «دفتر حضرت آیت‌الله‌العظمی‌ هاشمی‌شاهرودی (دام ظله) ضمن تکذیب حمایت معظم‌له درجلسات شورای نگهبان از یک کاندیدای بخصوص و همچنین ارسال نامه به مقام معظم رهبری و درخواست حکم حکومتی درتأیید صلاحیت کاندیدای بخصوصی»، این دست شایعات را کذب و خلاف واقع عنوان کرد.

مگر جبهه مردمی چه کرده؟ خدا دردتان را درمان کند!
مرضیه وحیددستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب یا (جمنا) را که یادتان هست؟ اگر هم یادتان نیست، به یاد بیاورید که او نخستین زن وزیر در تاریخ جمهوری اسلامی بود. آن هم در کابینه احمدی‌نژاد. خب حالا که یادتان آمد، این را هم بدانید که او درکار‌های گذشته بسیار تلاش کرد به‌عنوان سخنگو ابهامات مربوط به جمنا را برای رسانه‌ها توضیح بدهد. این‌که توانست یا نه، موضوع دیگری است اما دیروز در اظهاراتی گلایه‌آمیز گفت: «جبهه مردمی، یک جبهه کارآمد است. نمی‌دانم جبهه چه کرده بود که این همه هجمه علیه آن صورت گرفت، معلوم شد که بسیاری از به وجود آمدن این جبهه دردشان آمد که امیدواریم خدا دردشان را درمان کند.» او همچنین گفته؛ «از بین ۴نفر، دونفر از نامزدهای جبهه توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند.» او همچنین گفته؛ «کاندیداهای ما جدی هستند و پوششی نیستند که به‌عنوان ساقدوش داماد به میدان آمده باشند.» دستجردی همچنین گفته؛ «وجود این دو کاندیدا به منزله «نه» به وضع موجود است که امیدواریم به واسطه این دو کاندیدا اصلاحات را درکشور انجام دهیم.»

 


تعداد بازدید :  306