شماره ۱۱۰۸ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
ورزش جهان

فرار ورزشکار دوپینگی از محرومیت|  کمیته بین‌المللی المپیک ماه گذشته «اولگا آبراموا» نماینده اوکراین در رقابت‌های جام‌جهانی دوومیدانی را به‌دلیل استفاده از ماده نیروزای «ملودینوم» یک‌سال از حضور در رقابت‌های بین‌المللی محروم کرد. این ماده از‌سال ۲۰۱۶ در لیست ماده‌های ممنوعه قرار گرفت.  «آبروموا» ماه گذشته به حکم محرومیتش اعتراض کرد و خواهان رسیدگی دوباره به پرونده‌اش شد. درنهایت هم طبق گزارش رویترز، دادگاه عالی حکمیت ورزش اعتراض این ورزشکار را وارد دانسته و حکم محرومیت او را به دلیل این‌که پیش از ممنوع شدن «ملودینوم» از آن استفاده کرده بود، لغو کرد.
تعهد IOC برای تساوی جنسیتی در المپیک 2020|  کمیته‌ بین‌المللی  المپیک (IOC) متعهد شده است که در  المپیک توکیو 2020 کاملا تساوی جنسیتی برقرار شود. برقراری این تساوی و تعادل یکی از اولویت‌های IOC  در المپیک 2020 است. IOC قصد دارد مسابقات و رشته‌های جدید را نیز به برنامه المپیک ‌اضافه کند. در  المپیک 2020 لندن زنان حضور 44‌درصدی داشتند و در  المپیک ریو این میزان به 46‌درصد رسید. در المپیک توکیو ژاپن اما متعهد شده که  زنان و مردان حضور 50‌درصدی داشته باشند.
تمدید قرارداد مسی، ماموریت شماره یک بارسا|  با توجه به این‌که تنها 18 ماه از قرارداد مسی باقی مانده است، نگرانی‌ها در مورد آینده او روزبه‌روز افزایش می‌یابد اما نشریه مارکا فاش کرد که پدر لیونل مسی در بارسلونا حضور یافته تا بر سر تمدید قرارداد او به ارزش 550‌هزار یورو در هفته، با سران این تیم مذاکره کند. اخیرا  بارتومئو رئیس باشگاه هم تصمیم گرفته این عملیات را سرعت بخشیده و تا قبل از شروع تابستان، رسما قرارداد مسی را تمدید کند. با توجه به جدایی انریکه در پایان فصل، سران این تیم تلاش می‌کنند تا قرارداد مسی را زودتر تمدید کنند و به شایعات جدایی او پایان بخشند.
مالک ایرانی اورتون آماده همکاری فوق‌نجومی با چینی‌ها|  مالک ایرانی باشگاه اورتون آماده انجام یک همکاری پرسود با یک کنسرسیوم از شرکت‌های متمول چینی است. فرهاد مشیری که‌سال گذشته این باشگاه انگلیسی را خرید و درحال حاضر سهامدار اصلی آن به شمار می‌رود، تصمیم دارد با این مشارکت تیمش را به جمع غول‌های انگلیس اضافه کند. روزنامه میرر گزارش داد مشیری در آستانه توافق با یک کنسرسیوم چینی است که حاضر شده 300‌میلیون پوند در اورتون سرمایه‌گذاری کند.


تعداد بازدید :  216