شماره ۱۱۰۸ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
نمایندگان ایران امروز و فردا در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند
قهرمانان ایران و عربستان در جنگ صعود
استقلال در صورت برتری مقابل الاهلی امارات در آستانه صعود قرار می‌گیرد

شهروند|  هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا درحالی برگزار می‌شود که نمایندگان ایران برای افزایش شانس صعودشان به مرحله یک هشتم نهایی حتماً باید مقابل حریفان خود پیروز شوند. 4 نماینده ایران امروز و فردا به مصاف رقبای خود می‌روند.
نبرد مرگ و زندگی برای قهرمان
امروز قهرمان‌های ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می‌روند تا حالا که خیالشان بابت قهرمانی در لیگ کشورشان راحت شده همه تمرکز خود را روی صعود به جمع 8 تیم برتر مرحله غرب آسیا گذاشته‌اند. پرسپولیس در 4 هفته اخیر لیگ برتر نتایج قابل قبولی نگرفته و به همین دلیل با 5 امتیاز در رده سوم گروه D قرار دارد. قرمزپوشان تهران اگر در بازی قبلی خود مقابل الریان اسیر ضربه نمایشی مهدی طارمی نمی‌شدند و پنالتی‌شان از دست نمی‌رفت چه بسا الان شانس بیشتری برای صعود داشتند و دیدارشان با الهلال این همه حساس نمی‌شد. شکست مقابل الهلال کار پرسپولیس را تمام می‌کند و تساوی هم فقط در شرایط خاص می‌تواند به صعود پرسپولیس کمک کند. کار پرسپولیس برای بازی با الهلال وقتی سخت‌تر شد که سیدجلال حسینی و سروش رفیعی به دلیل محرومیت و محمد انصاری به دلیل مصدومیت نمی‌توانند برای این تیم به میدان بروند. برانکو قطعاً نمی‌خواهد سرمستی و شیرینی قهرمانی لیگ برتر با حذف از آسیا بی‌اثر شود به همین دلیل امروز هرچه در چنته دارد را رو می‌کند تا مقابل الهلال پیروز شود. دو تیم در بازی رفت به نتیجه تساوی رسیدند و امروز در ورزشگاه سلطان قابوس عمان مصاف برگشت خود را برگزار می‌کنند.
تلاش ذوب‌آهن برای صعود
ذوب‌آهن بر خلاف آن‌که در هفته‌های اخیر لیگ برتر نتوانست نتایج خوبی بگیرد و به حضور در رده چهارم جدول اکتفا کرد در گروه C لیگ قهرمانان شرایط خوبی دارد. ذوب‌آهن با 7 امتیاز در رده دوم این گروه قرار گرفته و می‌تواند با تداوم نتایج خوبش در این گروه به صعود امیدوارتر باشد. در این گروه هر 3 تیم الاهلی، ذوب‌آهن و العین با 8،7 و 6 امتیاز به دنبال هم قرار گرفته‌اند و به همین دلیل 2 پایانی بازی‌های این گروه بسیار حساس و مهم است. ذوب‌آهن در بازی قبلی خود موفق شد ضعیف‌ترین تیم این گروه بنیادکار ازبکستان را که تاکنون حتی یک امتیاز هم نگرفته شکست دهد و حالا در مصافی خانگی مقابل الاهلی قرار می‌گیرد تا بتواند شانس صعود خود را تا اندازه زیادی قطعی کند.
صعود مرهم زخم آبی‌ها
استقلال ایران نیم فصل دوم را با صعودی شگفت‌انگیز آغاز کرد و توانست خود را تا رده دوم جدول لیگ برتر ایران بالا بکشد. این تیم همزمان با موفقیت در لیگ برتر در لیگ قهرمانان هم نتایج خوبی گرفت و حالا با 7 امتیاز در رده دوم گروه A قرار گرفته است. البته شرایط این روزهای استقلال قابل مقایسه با ماه‌های گذشته نیست. این تیم مثل اکثر سال‌های گذشته در هفته‌های پایانی لیگ برتر ایران با افتی عجیب روبه‌رو شده است. استقلالی‌ها در هفته‌های اخیر لیگ برتر جوری نتیجه گرفتند که بالاخره رده دوم را از دست دادند تا در نایب قهرمانی‌شان هم شک و تردید ایجاد شود. حالا بعد از قهرمانی پرسپولیس تنها مرهمی که می‌تواند زخم استقلالی‌ها را التیام ببخشد صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان است. استقلال کار سختی برای صعود ندارد و در صورتی که بتواند فردا در بازی خانگی الاهلی را شکست دهد تا اندازه زیادی صعود خود را قطعی می‌کند. تنها شکست استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل همین الاهلی رخ داد و حالا رقابت دو تیم به اندازه‌ای نزدیک است که هر تیمی در بازی فردا  برنده شود می‌تواند با بقیه مدعیان صعود فاصله ایجاد کند. استقلال منصوریان این روزها آن‌قدر که باید حال و روز خوبی ندارد و حاشیه‌های زیادی پیرامون این تیم وجود دارد. با این وجود استقلالی‌ها امیدوارند منصوریان باز هم بتواند در بزنگاه حساس تیمش را از حاشیه خارج کند و به موفقیت نزدیک کند.
خوزستانی‌های شگفتی‌ساز
مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران هر چقدر در بازی‌های داخلی نتایج بدی گرفت در آسیا شگفتی‌ساز ظاهر شد. تیم سیروس پورموسوی که از ابتدای لیگ تاکنون با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند با 7 امتیاز در رده دوم گروه B قرار گرفته و رقابت نزدیکی با لخویای قطر برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی دارد. استقلال خوزستان فردا در قطر به مصاف الفتح عربستان می‌رود و امید زیادی به پیروزی مقابل این تیم دارد تا بتواند امید بیشتری به صعود پیدا کند.
برنامه نمایندگان ایران
سه شنبه 5 اردیبهشت: الفتح عربستان-استقلال خوزستان (ساعت 20)/ استقلال ایران-الاهلی امارات(ساعت 15:  20)
دوشنبه 4 اردیبهشت:   الهلال عربستان-پرسپولیس          (ساعت 30:  19) /ذوب آهن- العین امارات(ساعت 30:  20)

 


تعداد بازدید :  235