شماره ۱۱۰۸ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
پرونده تخلفات ایران- چین همچنان در کمیته انضباطی فیفا
بازی با ازبکستان بدون تماشاگر نیست!

شهروند|  پرونده حواشی و اتفاقات بازی ایران و چین که در تاریخ 8 فروردین‌ با حضور حدود 100‌هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد، به کمیته انضباطی فیفا برای بررسی و صدور رأی ارجاع شده است. شایعاتی هم پیرامون محرومیت احتمالی ایران از برگزاری بازی خانگی بدون حضور تماشاگر در محافل ورزشی مطرح شده که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به آن واکنش نشان داده است.
دو تخلف مشهود در بازی با چین
میزبانی ایران در بازی با چین دو تخلف مشهود دارد که از چشم ناظر و داور مسابقه پنهان نمانده و آنها گزارش تندی از اتفاقات ورزشگاه آزادی به فیفا ارسال کرده‌اند. مسأله اول در حضور بیش از اندازه هواداران و نشستن روی سکوها و راه‌پله‌ها و دیوار ورزشگاه ( که بر خلاف قوانین صریح فیفا است)  خلاصه می‌شود. مسأله دوم هم پرتاب ترقه به سمت کمک داور، بطری و اشیای مختلف به سمت زمین مسابقه از سوی مردم است. درواقع در بازی با چین نارنجکی که کنار کمک‌داور منفجر  و باعث شد او برای دقایقی روی زمین بیفتد می‌توانست مقدماتی را فراهم کند که بازی نیمه‌کاره تمام و درنهایت 3 بر صفر به نفع چینی‌ها اعلام شود. این موضوع به‌عنوان یک جرم آشکار و یک تخلف مشهود مورد بحث مقامات انضباطی و امنیتی فیفا قرار گرفته و حتی از داور بازی این سوال پرسیده شده که چرا مسابقه را حداقل برای دقایقی متوقف نکرده است.
گزارش تند ناظر و داور به فیفا
با توجه به گزارش ناظر و داور قرار است کمیته انضباطی فیفا تصمیم نهایی خود را درباره حواشی بازی با چین به فدراسیون فوتبال ایران ابلاغ کند. جریمه سنگین مالی جزو لاینفک حکم فیفا خواهد بود اما هنوز معلوم نیست این اتفاقات منجر به صدور رأی برگزاری بازی بدون تماشاگر شود. ماجرایی که قطعا به ضرر فوتبال ایران در آستانه بازی خانگی و حساس مقابل ازبکستان که می‌تواند صعود ایران به جام‌جهانی را قطعی  کند خواهد بود.
تاج:   محروم نمی‌شویم
مهدی تاج اما بعد از انتشار شایعات مختلف درباره محرومیت احتمالی تیم‌ملی در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «اینها شایعه است و چیزی به ما ابلاغ نشده و بعید هم می‌دانم تماشاگران از حضور در ورزشگاه محروم شوند.. ولی جرایم مالی که فیفا برای مان در نظر گرفته اعمال خواهد شد. با این حال در بازی با چین اصلا ممکن بود از حضور در جام‌جهانی محروم شویم. کافی بود داور، بازی را نیمه تمام اعلام کند. بازی 3 بر صفر می‌شد و بازی بعدی هم معلوم نبود چه اتفاقی رخ می‌داد. باید جلوی این مسأله ایستاد».


تعداد بازدید :  256