شماره ۱۱۰۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
ویترین ایران

اجرای طرح ضیافت ماه رمضان
فارس| حسن عباسی معروفان معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران از اجرای طرح توزیع کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: امسال نیز همچون سال گذشته طرح ضیافت ماه مبارک رمضان برای توزیع کالاهای اساسی ازجمله برنج، شکر و روغن با قیمت دولتی و از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور اجرا می‌شود. به گفته او، برای تنظیم بازار برنج با  3‌میلیون و 200‌هزار تن از این محصول نیاز داریم که رقمی حدود 2‌میلیون و 400‌هزار تن در داخل کشور تولید می‌شود و مابه‌التفاوت آن چیزی حدود 600 تا 800‌هزار تن را از کشورهایی همچون پاکستان، هند، تایلند و اروگوئه وارد می‌کنیم.

۱۰ بانک به دادگاه احضار شدند
مهر| علی نصیری مدیر نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی از ارسال پرونده ۱۰ بانک به هیأت انتظامی خبر داد و گفت: هم‌اکنون، احکامی برای بانک‌های متخلف صادر شده است. او افزود: به موجب تصمیمات، شورای پول و اعتبار نرخ سود علی‌الحساب سپرده حداکثر ۱۵‌درصدی را برای بانک‌ها و موسسات اعتباری تعیین کرده و نرخ سود تسهیلات غیرمشارکتی و مشارکتی نیز، حداکثر ۱۸درصد معین شده است. به گفته او، مشتریان می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک مرکزی به نشانی www.cbi.ir به فهرست بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز دست پیدا کنند.

افزایش 31‌درصدی وام‌های اعطایی
ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان این‌که رشد نقدینگی در ‌سال ١٣٩٥ به رقم 23.2‌درصد رسید، در کانال تلگرامی خود نوشت: او اقتصاد ایران در ‌سال گذشته با موفقیت‌های قابل توجهی به لحاظ ثبات در بازار ارز، تداوم روند کاهشی نرخ تورم و دستیابی به نرخ تورم تک‌رقمی و حصول همزمان رشد اقتصادی دو رقمی در 9 ماهه ‌سال 1395 همراه بوده که جملگی نشانه‌هایی امیدوارکننده از روند آتی تحولات اقتصاد ایران را نشان می‌دهد. او ادامه داد: با وجود کاهش رشد نقدینگی، حجم تسهیلات پرداختی شبکه بانکی کشور در ‌سال ١٣٩٥ به رقم ٥٤٨٣‌هزار‌ میلیارد ریال بالغ گردیده که نسبت به رقم مشابه‌ سال ١٣٩٤ حدود 31.4‌درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رشد 39‌درصدی تولید خودرو
ایرنا| آمار 11 ماهه صنعت خودرو نشان می‌دهد تولید این محصول در 1395 رشد چشمگیری داشته به‌طوری که تولید خودروهای سواری به حدود 800‌هزار دستگاه در این مدت رسیده و در مجموع تولید خودرو رشد 39.1‌درصدی را تجربه کرده است.

ورود ایران به بازار نفت گرجستان
ایرنا| سیدحمید حسینی رئیس کمیسیون اصل 44 و محیط کسب و کار اتاق ایران گفت: با رفع نگرانی‌های سرمایه‌گذاران خارجی، شاهد اجرایی شدن قراردادهای متعدد در حوزه‌های مختلف اقتصادی خواهیم بود و مردم در ماه‌های آینده شیرینی برجام را بهتر لمس خواهند کرد. او افزود: در رایزنی با مسئولان گرجستانی قرار شد ایران ابتدا وارد بازار فرآورده‌های نفتی این کشور شود و از این‌رو برای نخستین‌بار موافقت شد تا یک شرکت گرجی از ایران گاز بخرد.


تعداد بازدید :  226