شماره ۱۱۰۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
تا انتخابات

عباسعلی کدخدایی: شورای نگهبان در انتخابات اعلام ردصلاحیت نمی‌کند
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به قانون انتخابات مطرح کرد: شورای نگهبان در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام ردصلاحیت نمی‌کند و بنابراین فقط اسامی واجدین شرایط به وزارت کشور ارسال می‌شود. عباسعلی کدخدایی درکانال تلگرامی خود نوشت: از قانون انتخابات ماده ۵۹- کاندیداها می‌توانند اسناد و مدارک مثبِت صلاحیت خود را ضمیمه اعلام داوطلبی کنند یا درمدت زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان به شورای نگهبان تقدیم کند. نکته: ماده فوق با این فرض تنظیم شده که شورای نگهبان در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام ردصلاحیت نمی‌کند و لذا فقط اسامی واجدین شرایط به وزارت کشور ارسال می‌شود.

محسن رضایی: ردصلاحیت برای ریاست‌جمهوری برای دیگر مسئولیت‌ها نیست
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دریادداشتی تأکید کرد: ردصلاحیت برای ریاست‌جمهوری، ردصلاحیت برای دیگر مسئولیت‌ها نیست. محسن رضایی درصفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: ١- امام فرمودند: «میزان وضع حال افراد است» و این سخنی است حکیمانه درتشخیص صلاحیت اشخاص. به همین دلیل اگر کسی برای کاری پذیرفته نمی‌شود، نباید او را به این دلیل تخریب کرد، چون ممکن است فردا حال او بهتر شود و خدای متعال نیز راه بازگشت را به روی همه گشوده است. دیگران نمی‌توانند این راه را ببندند، البته اگر کسی به فتنه‌ای دست زده باشد، بحث دیگری است. ٢- دربین افرادی که صلاحیت آنها برای ریاست‌جمهوری تأیید نشده، افراد شایسته برای مسئولیت‌های دیگر وجود دارند و ممکن است در آینده درمسئولیت‌هایی دیگر از آنها استفاده شود. ردصلاحیت برای ریاست‌جمهوری، ردصلاحیت برای دیگر مسئولیت‌ها نیست.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری: از کاندیدای نهایی جمنا حمایت می‌کنیم
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین اقدامات جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: در زمینه انتخابات ریاست‌جمهوری، ما همان سازوکاری که درجمنا شکل‌ گرفته که نشانه‌ای از عقلانیت اصولگرایان است، در آن به تجربه‌های قبلی توجه شده و درهمان مسیری که مشخص شده بود، حرکت کرده است را پذیرفته‌ایم. سیدکمال‌الدین سجادی با بیان این‌که جبهه پیروان به همراه احزاب هجده‌گانه خود از ابتدا با این سازوکار همراه بوده است، افزود: اصولگرایان به دنبال اجماع بر یک کاندیدا در انتخابات هستند و حمایت از سازوکار جمنا نیز به همین دلیل است. بنابراین کاندیدای ما در انتخابات ریاست‌جمهوری همان کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خواهد بود.

با صدور اطلاعیه‌ای جمنا ازتصمیم شورای نگهبان درمورد تأیید صلاحیت‌ استقبال کرد
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم شورای نگهبان در زمینه بررسی صلاحیت‌ها، از ستاد انتخابات کشور درخواست کرد تا درتصمیم خود برای پخش ضبط‌شده مناظرات انتخاباتی تجدیدنظر کند. دربخشی از این اطلاعیه آمده: «علی‌رغم این‌که شورای نگهبان از 4 کاندیدای ثبت‌نام کرده جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فقط دو کاندیدا را احراز صلاحیت کرده، جبهه از تصمیم شورا استقبال کرده و آن را ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی و برگزاری انتخابات قانونمند و باشکوه می‌داند.

علم‌الهدی با اشاره به ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری
با قلاده به گردن و قیافه‌های قیقاش می‌خواهند وارد نظام شوند؟!
حجت‌الاسلام علم‌الهدی درخطبه دوم نمازجمعه این هفته، با انتقاد ازنقص قانون درتنظیم قوانین ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری تصریح کرد: باید عرض کنم ۳۸سال از این انقلاب می‌گذرد، این اشکال هم برمجلس شورای اسلامی، هم برشورای نگهبان و هم دولت‌هایی که آمده‌اند، وارد است که هنوز نتوانسته‌اند یک قانون برای ثبت‌نام ریاست‌جمهوری مشخص کنند، آیا برای مدیریت چنین نظامی، از آقا پسر ۱۸ساله تا خانم و پیرزن شصت‌وچندساله، هزاروچند نفر بیایند یا با قلاده به گردن یا لباس‌های جورواجور یا قیافه‌های قیقاش، همه بیایند و بخواهند وارد نظام شوند؟ اشکال به مجلس وارد است. حجت‌الاسلام علم‌الهدی به لزوم بازنگری درقوانین ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری تأکید و خاطرنشان کرد: باید روی قانون انتخابات بررسی و اصلاح شود. درقانون اساسی ما، شرایط ریاست‌جمهوری را خیلی عالی، دقیق و زیبا تنظیم کردند اما شرایط کسی که می‌خواهد کاندیدا شود را باید قانون انتخابات مجلس تنظیم کند و شورای نگهبان، این غفلت تا به امروز شده و امیدواریم این موضوع برطرف شود.


تعداد بازدید :  243