شماره ۱۱۰۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در استان فارس:
طرفدار آزادترین مناظره‌های انتخاباتی هستم
افتخار دولتم این است که هرکس هر چقدر خواست این دولت را تخریب کرد مهمترین اثر برجام شکستن حصر ایران است فقط یک‌جا عصبانی شده‌ام؛ هنگامی که می‌خواهند مردم را ناامید کنند

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری که روز پنجشنبه به استان فارس سفر کرد، در نشست با جوانان و نخبگان استان فارس در شیراز گفت: روزهای سرنوشت‌ساز در راه است و نباید فراموش کنیم که رسیدن به پیشرفت با عبور از سختی‌ها و مشکلات است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی با تأکید بر این‌که انتخابات یک امر فردی یا حتی تنها ملی نیست، گفت: انتخابات باعث فخر و افتخار ما در جهان و تاریخ است و تجربه 92 و 94 نشان داد که سرنوشت ما در دست خودمان است. شاید راه امروز از ‌سال 92 کمی هموارتر باشد، چرا که در آن سال، برخی به من می‌گفتند و نامه می‌نوشتند و شک داشتند، چرا وقتی تو زیر و بم نظام را می‌دانی، اما با این حال در انتخابات شرکت‌ کردی و می‌توانی رأی بیاوری.
او با اشاره به یکی از جلسات هفتگی با مقام معظم رهبری برای ارایه گزارش‌ و استماع نکات و منویات ایشان، گفت: حضور همگان پای صندوق و مشارکت حداکثری، توصیه رهبر معظم انقلاب است. این برای سرنوشت و کشور ما بسیار مهم است و هرکس در حد توان خود باید تلاش کند تا همه مردم پای صندوق‌های آرا حاضر شوند و باید برنامه همه کاندیداها را بررسی و مقایسه کنیم و درنهایت تشخیص دهیم.
رئیس‌‌جمهوری با تأکید بر این‌که حامی آزادترین شیوه در مناظرات هستم که مردم بهتر بتوانند به حقایق پی ببرند و انتخاب کنند، گفت: اگرچه من به‌عنوان رئیس‌جمهوری مسئول اجرای انتخابات هستم، اما نمی‌خواهم در اموری که قانون به بخش‌هایی واگذار کرده، مداخله کنم و امیدوارم ستاد تبلیغات انتخابات کشور، تجربه‌ها را بار دیگر مرور و تصمیماتی که راجع به نحوه مناظره‌های انتخاباتی اتخاذ شده، بررسی کند. رئیس‌جمهوری تأکید کرد: طرفدار شیوه‌ای هستم که آزادترین شیوه باشد. همه باید بدون لکنت زبان سخن بگویند و نقد کنند و نکات مدنظر خود را اعلام نمایند.
رئیس‌جمهوری با بیان این‌که در 4‌سال گذشته برخی از دوستان به من می‌گفتند، چرا پاسخ این همه تخریب علیه دولت تدبیر و امید را نمی‌دهید، اظهار داشت: ما در میان همه دوستانمان، آیت‌الله ‌هاشمی ‌رفسنجانی را یکی از صبورترین افراد در برابر مخالفان می‌دانیم. ایشان صبر، تحمل و گذشت بسیار داشت.
روحانی ادامه داد: در یکی از هفته‌های قبل از ارتحال ایشان در ملاقاتی به بنده گفتند که از صبر تو تعجب می‌کنم و من به ایشان گفتم که شما در میان همه، صبورترین هستید. اما ایشان پاسخ داد که تو تخریب‌ها را می‌بینی و سکوت می‌کنی. رئیس‌جمهوری تأکید کرد: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید این است هر فردی، هر چه خواست می‌گفت و با هر ناروایی رئیس‌جمهوری را تخریب می‌کرد تا حدی که تشویق هم می‌شد. این خود، نعمت بزرگی برای ما بود و به نظرم تاریخ دنیا قضاوت می‌کند.
رئیس‌جمهوری با اشاره به اظهارات برخی از مقامات کشورهای خارجی در ملاقات‌های خصوصی با ایشان، گفت: آنها می‌گفتند که تو چگونه با وجود این‌که روزنامه‌ها و صداوسیما که رسانه‌ای ملی است و علیه شما سخن می‌گوید، کشور را اداره می‌کنید؟ این افتخاری برای ماست که کشور ما آزاد است. البته نقد بسیار خوب بوده و تخریب خوب نیست. دروغ گناه بزرگ و اقدامی خلاف فرهنگ ایرانی است.
رئیس‌جمهوری تأکید کرد: بسیار مهم است در کشوری زندگی می‌کنیم که منتقد، انتقاد و تخریب‌گر تخریب می‌کند اما درعین‌حال مردم ما انصافا بسیار خوب در صحنه بودند و اگر شما در خرداد 92، رأی خود را به صندوق می‌انداختید و کنار می‌رفتید دولت نمی‌توانست راه را ادامه دهد. روحانی ادامه داد: اعتراف می‌کنم در برخی برنامه‌ها طی دو‌سال گذشته نتوانسته‌ایم به راه‌حل مناسبی برسیم که برای معضلات و مشکلات بانک‌ها، دستورالعمل‌هایی صادر کردم و طی دو‌سال گذشته ماهی یک‌بار جلسات برگزار شده است.
حسن روحانی همچنین در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های زیربنایی، اقتصادی و ورزشی استان فارس خطاب به پزشکان و کادر درمانی بیمارستان بوعلی، گفت: آیا اکنون شاهد نیستید که همه وسایل و امکانات پزشکی و دارویی به موقع به دست شما می‌رسد؟ برخی در کشور می‌گویند برجام برای کشور چه کرده است. برجام ما را آزاد کرد تا از هر کس که می‌خواهیم خریداری کنیم. آثار برجام شکستن حصر ایران است.
روحانی ادامه داد: ‌من یک‌جا عصبانی می‌شوم و واقعا عصبانی می‌شوم، روزهایی را که عصبانی می‌شوم مرور کرده‌ام و آن جایی است که فرد یا رسانه می‌خواهد به امید و آینده کشور لطمه بزند، بگذاریم مردم به آینده و کشور امیدوار باشند، چرا دروغ می‌گویید؟ چرا واقعیت را به مردم نمی‌گویید؟ رئیس‌جمهوری اظهار داشت: انقلابی کسی است که از حقوق، حیثیت و عزت مردم دفاع می‌کند و دیگری را آزرده خاطر نمی‌سازد. مسلمان کسی است که همه از دست و زبانش در امان باشد. رئیس‌جمهوری همچنین گفت: به ما که می‌خواهیم حق ملت را از آمریکا بگیریم و از این کشور شکایت کرده‌ایم، می‌گویند چرا به دشمن لبخند می‌زنید اما به کسی که دو‌میلیارد دلار از پول کشور را در اختیار آمریکایی‌ها گذاشت، می‌گویند انقلابی. او همچنین خطاب به منتقدانش گفت از جیب خودتان به دنبال تحریم بروید نه از جیب مردم. درباره تحریم‌ها از مردم بپرسید. روحانی در پایان گفت: ما آماده‌ایم تا در یک حرکت بزرگ در اردیبهشت بار دیگر به صحنه بیاییم، «دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره اعتدال، دوباره امید».


تعداد بازدید :  229