شماره ۱۱۰۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
آژير

دستگیری 3 زن جیب‌بر
شهروند| 3 زن که  در اتوبوس‌های  بی‌آرتی دست به جیب‌بری می‌زدند، به آخر خط رسیدند.
به دنبال جیب‌بری‌های مشابه ازمسافران خطوط بی‌آرتی شهر تهران به‌ویژه درمحدوده مناطق مرکزی شهر تهران، اجرای طرح کنترل نامحسوس ایستگاه‌های بی‌آرتی دراین مناطق در دستورکار  مأموران قرار گرفت.
22 اسفندماه، تیم تجسس ویژه کلانتری 107 فلسطین در زمان کنترل نامحسوس ایستگاه اتوبوس دروازه دولت، به دوخانم جوانی مشکوک شده و آنها را تحت‌نظر قرار دادند.
مأموران پس از گذشت مدت زمان کوتاهی و با اطمینان از سارق‌بودن این زن جوان، زمانی که آنها قصد داشتند تا از طریق ایستگاه مترو دروازه دولت از محل خارج شوند، هر دونفرشان را دستگیر و درهمان بازرسی اولیه موفق به کشف مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از شهروندان خانم، کیف‌های زنانه و گوشی‌های تلفن‌همراه شدند.
با انتقال «پریسا» 23ساله و «زهرا» 26ساله به پایگاه سوم آگاهی، هر دونفر آنها به‌عنوان سارقان جیب‌بر حرفه‌ای از طایفه فیوج که با یکدیگر نیز دارای نسبت فامیلی هستند، مورد شناسایی قرار گرفتند؛ بررسی سوابق پریسا نشان داد که وی بارها به اتهام جیب‌بری دستگیر و روانه زندان شده و در آخرین سابقه دستگیری، درشهر زنجان و به اتهام «حمل و نگهداری غیرمجاز سلاح گرم» دستگیر و مدتی را در زندان سپری کرده است.
دربازرسی ازمخفیگاه متهمان، کارآگاهان موفق به کشف مقادیر قابل توجهی از اموال سرقتی متعلق به بانوان، چند 10 عابربانک، گوشی‌های تلفن‌همراه شدند که ازطریق این اموال، ده‌ها مالباخته شناسایی و متهمان نیز درتحقیقات تکمیلی به جیب‌بری‌های سریالی در ایستگاه‌های خطوط بی‌آرتی به‌ویژه درمناطق مرکزی شهر تهران اعتراف کردند.
درحالی که دوجیب بر  اتوبوس‌های بی‌آرتی دستگیر شده بودند، 21 فروردین‌ماه تیم تجسس ویژه کلانتری 107 فلسطین بار دیگر  در ایستگاه اتوبوس چهارراه ولیعصر، اقدام به شناسایی یکی از جیب‌برهای سابقه‌دار و حرفه‌ای زن طایفه فیوج کردند؛ ضمن دستگیری و انتقال وی به کلانتری، دربازرسی از اموال به دست آمده موفق به کشف چندین دستگاه گوشی تلفن‌همراه و مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از بانوان شدند.
با شناسایی تعدادی از بانوانی که درهمان روز و به شیوه جیب‌بری مورد سرقت قرار گرفته بودند، پرونده مقدماتی با موضوع «جیب‌بری» تشکیل و متهم به دستور بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 6 تهران جهت انجام تحقیقات دراختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
«سودابه» 35ساله که بارها به اتهام «جیب‌بری» و «نزاع و درگیری» دستگیر و روانه زندان شده، پس از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی و شناسایی ازسوی کارآگاهان و همچنین تعدادی از مالباختگان، به ده‌ها جیب‌بری به شیوه تک‌نفره ازمسافران زن خطوط بی‌آرتی به‌ویژه درمحدوده خیابان‌های ولیعصر و انقلاب اعتراف و عنوان داشت که عمده پول به‌ دست آمده از سرقت‌هایش را صرف خرید ازمراکز تجاری ازقبیل پاساژهای لباس‌فروشی، چند مورد طلافروشی و نهایتا خرید از سوپرمارکت‌ها کرده است. با شناسایی تعدادی از مراکز خرید و بررسی تصاویر به ‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته، تصاویر سودابه شناسایی شد. بازپرس پرونده از کلیه مالباختگان به‌ویژه بانوانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند، خواست تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

تصادف خونین شهرستان داورزن
شهروند|  واژگونی یک اتوبوس عصرچهارشنبه درجاده سبزوار-شاهرود 12 کشته و 21 مجروح برجای گذاشت.
این حادثه در کیلومتر 25 جنوب سبزوار رخ داده است. به دلیل واژگونی این اتوبوس و ماندن تعداد زیادی ازمصدومان زیر آن، تعداد کشته‌شدگان و مجروحان افزایش یافت. دراین حادثه 21نفر ازهموطنانمان نیز مصدوم شدند که با 8 دستگاه آمبولانس اورژانس 115 و جمعیت هلال‌احمر انجام به بیمارستان امداد شهید بهشتی سبزوار منتقل شدند. تعداد فوتی‌ها درجریان تصادف شهرستان داورزن در ابتدا 5نفر بود که پس از انتقال مجروحان بیمارستان، به خاطر شدت جراحات تعداد قربانیان حادثه به  12نفر رسید که 5نفر درصحنه تصادف، 2نفر در راه بیمارستان و 5نفر نیز دربیمارستان فوت کردند.
درمجموع دراین عملیات یک خودروی نجات و 2 جرثقیل برای رهاسازی مصدومان و فوت‌شدگان این حادثه بکارگیری شد. این اتوبوس با 30 مسافر ازمشهد عازم اصفهان بود. کارشناسان پلیس راه به بررسی دلایل این حادثه دست زدند. طبق بررسی‌های انجام‌شده علت حادثه هم سبقت غیرمجاز راننده کامیون و بی‌توجهی راننده اتوبوس عنوان شده است.


تعداد بازدید :  274