شماره ۱۱۰۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
با مشارکت جوانان در طرح‌های ملی کشور
جامعه خود را بسازیم

ابوالفضل امینی هرندی- دبیر مجمع کشوری جوانان هلال‌احمر| سازمان جوانان به‌عنوان یکی از پویاترین اجتماعات جوانان که در دل بزرگترین نهاد مردمی کشور یعنی جمعیت هلال‌احمر جاخوش کرده است، همواره سعی دارد با جلب مشارکت جوانان و بازوان توانمند خود در قالب کانون‎های مختلف، از ایده تا اجرا، برنامه‎ها و طرح‎های موفقی را عملیاتی کند. یکی از بهترین طرح‎های این نهاد مردمی ارایه خدمات در طول روزهای آغازین‌ سال و ایام نوروز به مردم میهن عزیزمان در قالب «طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی» است که قدمتی 17ساله دارد و در هر دوره با ایده‎‎های ناب جوانان کامل و کامل‎تر می‎شود تا گام موثری در راستای ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و کاهش خستگی رانندگان که به کاهش تصادفات رانندگی منتج می‎شود، بردارد و افراد بیشتری را با نهاد بشردوست هلال‌احمر آشنا کند. به جرأت می‎توان طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سازمان‌ جوانان جمعیت هلال‌احمر را یکی از ارزشمند‎ترین طرح‎های این سازمان نام‌گذاری کرد، چراکه جوانان داوطلب، در زمانی ویژه، پیش از آغاز ‌سال نو تا پس از پایان تعطیلات نوروزی را که می‎توانند در جمع خانواده بوده و به مسافرت و دید و بازدید نوروزی مشغول باشند، بدون هیچ چشمداشتی در خدمت هموطنانی هستند که شهر و دیار ایشان را به‌عنوان مقصد یا معبر سفر نوروزی خود برگزیده‎اند.
هفدهمین دوره این طرح ملی درحالی اجرا شد که علاوه بر بخش‎های هر دوره خود همچون ایستگاه سلامت، خیمه نماز، فضای دوستدار کودک و کمپین تازه نفس «نه به تصادفات جاده‎ای» و...، طرح ملی بهرفت با ابتکارات خود جوانان و با رویکرد بهبود رفتارهای ترافیکی با آموزش مربیان بهرفت هر استان در سازمان جوانان و برگزاری کارگاه‎های استانی با حضور سرتیم‎های پست‎ها شکل گرفت و از طرفی دبیران مجامع استانی کانون‎های جوانان و دانشجویی نیز با حضور در پست‎های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی استان خود در کنار دوستان‌شان به هدایتگری طرح نوروزی پرداختند. بی‌تردید در طول ۱۸روز حضور و خدمت‌رسانی بیش از ۵۵‌هزار جوان داوطلب مشارکت‌کننده این طرح با برپایی یک‌هزار چادر در مبادی ورودی، خروجی و اماکن پرتردد شهرها و ارایه خدمات متنوع به مسافران نوروزی، حاکی از روح تعهد، ایثار و ازخودگذشتگی عزیزانی است که بهترین لحظات زندگی خود را وقف مردم کرده‌اند تا آرامش را به مسافران هدیه ‌دهند. همچنین نشان‌دهنده آن است که سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر نیز در راستای تحقق اهداف استراتژی ۲۰۲۰ که اشاره به تغییر افکار در جهت مثبت دارد، تربیت مدیران موفق از طریق اعتماد به نسل جوان را سرلوحه کار خود قرار داده، تا جوانان به‌عنوان بهره‎مندان و بهره‎گیران سازمان به نسلی خود باور و مستقل مبدل شوند.
با توجه به اجرای موفق هفدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سازمان جوانان در نوروز‌ سال ۱۳۹۶ در سراسر کشور، باید از تمامی جوانان پرتوان و همچنین کارکنان خدوم جمعیت هلال‌احمر که در این طرح نهایت سعی و تلاش خود را در امر خدمت‎رسانی به همنوع و اقدامات بشردوستانه به‌کار گرفته و توانسته‎اند خدمات ارزنده‌ای را به مردم عزیز کشورمان ارایه کنند، تقدیر و تشکر ویژه کرد.
درحقیقت مجریان هفدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از رؤسای خدوم و پرسنل سختکوش تا اعضای مهرورز و فعال شعب جمعیت هلال‌احمر سراسر کشور با تمام توان در خدمت همنوع بوده و به ترویج نوع‌دوستی و بشردوستی در ایام نوروز پرداختند. دست مریزاد به جوانانی که با حضور پرشور خود در این طرح هویتی سازمان، بهترین زمان عمر خویش را با انجام امور فرهنگی در راه تعالی خود و جامعه هزینه کردند و ارایه خدمات بی‌مزد و منت به مسافران نوروزی را با عشق تمام، جایگزین لحظات شیرین تعطیلات نوروز و بودن در کنار خانواده کردند. حضور با انگیزه‎ دبیران در ساختار منسجم مجامع استانی به‌عنوان هدایتگران پست‎ها و مربیان بهرفت که با آموزش‎های خود و هم‌افزایی سرتیم‎های شهرستانی باعث به وجود آمدن ایده‎ها و ابتکارات خلاقانه در راستای بهبود رفتارهای ترافیکی در هر پست شدند و همچنین جوانان پرتلاش حاضر در طرح، همگی نمونه‎ای از مشارکت اعضای جوان با هویت جمعیت هلال‌احمر است که با توجه به سند راهبردی 5ساله جمعیت هلال‌احمر همچنین فرامین ریاست محترم جمعیت و ریاست محترم سازمان جوانان هلال‌احمر در‌ سال جاری بیش از پیش شاهد حضور جوانان در تصمیم‌گیری‎ها و اجرای برنامه‎ها خواهیم بود. به امید آن‌که با استفاده از ساختار شبکه‌ای مجامع کانون‌ها، شاهد فعالیت‌های منسجم و ابتکاری بیشتری همچون طرح بهرفت در کانون‌های سراسر کشور
باشیم.

 


تعداد بازدید :  258