شماره ۱۰۷۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
3 مأمور نیروی انتظامی در 3 حادثه جداگانه شهید شدند
آخر هفته خونین پلیس

شهروند| سه مأمور نیروی انتظامی در آخر هفته آخرین فصل‌ سال در سه حادثه جداگانه شهید شدند. دو مأمور پلیس هنگام انجام‌وظیفه، ازسوی افراد مسلح کشته شدند و یک مأمور نیز بر اثر تصادف جان باخت. دریکی از این حادثه‌ها، مأمور پلیس‌‌راه هرمزگان هنگام انجام‌وظیفه درمحور میناب- جاسک ازسوی دو ناشناس موتورسوار هدف تیراندازی قرار گرفت و به شهادت رسید. همچنین مأمور پلیس امنیت نیز درحادثه‌ای جداگانه درتهران ازسوی اوباش کشته شد. این درحالی است که مأمور پلیسی در شهرستان حاجی‌آباد هنگام انجام مأموریت تصادف کرد و جان باخت.
نخستین حادثه عصر روز پنجم اسفند رخ داد. زمانی که مأموران پلیس‌راه میناب- جاسک درحین انجام‌وظیفه در ۲۰کیلومتری این شهر درحال کنترل سرعت خودروهای عبوری بودند، در زاویه مقابل، ۱۴ گلوله ازسوی یک موتورسیکلت عبوری به روی مأموران پلیس‌راه تیراندازی شد. دراین حمله، گروهبان علی معصومی راننده خودروی پلیس‌راه میناب- جاسک به شدت زخمی شد که پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.
علی اسفندانی فرمانده پلیس‌راه هرمزگان درباره جزییات این حادثه گفت: «عوامل نیروی انتظامی بلافاصله درمحل حادثه حاضر شده‌اند و تلاش‌ها برای دستگیری عاملان این تیراندازی جریان دارد.»
همچنین سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی هرمزگان جزییات بیشتری ازاین حادثه بیان کرد و گفت: «تیراندازی به پرسنل راهور درجاسک امنیتی نبوده است. به دلیل این‌که افراد ناشناس از ارتفاع و خار و خاشاک استفاده کردند، همین امر باعث شد تا پرسنل پلیس‌راه دید نداشته باشند. دراین حادثه، یک‌نفر از پرسنل پلیس راه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به دلیل جراحات شهید شد و چندین گلوله نیز به خودرو اصابت کرد. تیرها از اسحله جنگی از نوع کلاشینکف شلیک شده است. درهمان موقع نیز، تیم‌های تخصصی پلیس‌راه و پلیس انتظامی درمحل حادثه حضور یافته و سریع پیگیری‌های لازم انجام شد. درحال حاضر نیز، سرنخ‌هایی نیز به دست آوردیم و درحال کنترل و پیگیری و نهایتا شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه و کشف انگیزه از این اقدام هستیم.»
دومین حادثه نیز درشهرستان حاجی‌آباد رخ داد. عصر پنجشنبه گشت پاسگاه احمدی حاجی‌آباد به دلیل انجام مأموریت کاری به ستاد فرماندهی شهرستان حاجی‌آباد اعزام شد که درمسیر برگشت و در 5کیلومتری پاسگاه، به دلیل لغزندگی جاده در اثر بارندگی، خودرو ازمسیر خود خارج و به دهانه‌های پل برخورد کرد و واژگون شد. دراین حادثه راننده خودرو که از پرسنل پیمانی پاسگاه احمدی بود، به ‌شدت زخمی و جان خود را از دست داد.
سردار ملکی فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان این‌که دراین حادثه خسارت‌هایی نیز به خودرو وارد شده است، افزود: «دراین 2 حادثه هیچ‌کدام تعقیب و گریر نبوده و درحال انجام مأموریت اداری درحال تردد بوده‌اند. با توجه به رصد موضوعات امنیتی و پیگیری‌های انجام‌شده درحداقل زمان ممکن نفرات مظنون شناسایی می‌شوند و تاکنون پدیده سوءامنیتی در استان نداشتیم.»
درسومین حادثه هم، استوار دوم فرهاد شیری یکی از مأموران پلیس امنیت پایتخت به شهادت رسید. این حادثه تلخ بامداد روز گذشته درپی درگیری با عده‌ای از اراذل و اوباش پایتخت رخ داد.
بامداد روزجمعه مأموران پلیس امنیت تهران ازطریق تماس شهروندان تهرانی درجریان فعالیت اراذل و اوباش درپایتخت قرار گرفتند. با حضور مأموران مشخص شد چند نفر از اوباش اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان کرده‌اند. با تأیید این موضوع، مأموران پلیس امنیت تهران برای دستگیری این افراد وارد عمل شدند که درجریان این عملیات دستگیری اراذل و اوباش استوار دوم فرهاد شیری مأمور پلیس امنیت به شهادت رسید. تا لحظه تنظیم گزارش جزییات بیشتری از این خبر اعلام نشده است.


تعداد بازدید :  328