شماره ۱۰۷۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
ویترین ایران

آمار کشفیات قاچاق ساختگی نیست
مهر| سیدعلی معصومی مدیرکل حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق با تشریح مزایای قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن اعلام دلایل کندی آتش‌زدن کالاهای وارداتی غیررسمی گفت: هرگونه آمارسازی در رقم قاچاق را رد می‌کنیم.

پیشنهاد تولید هواپیمای روسی در ایران
تسنیم| روسیه به ایران پیشنهاد کرده که کارخانه تولید مشترک هواپیمای دو موتوره توربوکراپ ایلیوشین ۲-۱۱۴ برای مسیرهای داخلی در ایران راه‌اندازی شود. یک منبع آگاه در سازمان هواپیمایی کشوری ایران تأیید کرد که یک ایرلاین ایرانی قصد خود برای خرید یا اجاره هواپیمای سوپرجت 100 سوخو از روسیه را اعلام کرده است. این منبع آگاه بدون اشاره به زمان سفر مذاکره‌کنندگان روس به تهران گفت، کل این قرارداد در زمان سفر مذاکره‌کنندگان روس به ایران روشن خواهد شد.

اتهام سیاسی دامپینگ فولاد به ایران
رضا شهرستانی عضو هیأت‌مدیره انجمن فولاد با بیان این‌که بحث دامپینگ فولاد ایران در بازار اروپا، یک موضع‌گیری سیاسی است و این اتهام را پیگیری حقوقی می‌کنیم، گفت: صادرات ورق فولادی ایران به اروپا فقط ۵۰۰‌هزار تن است که درمقابل بازار ۲۰۰‌میلیون تنی اروپا، رقم کوچکی است.

با تعطیلی پالایشگاه کرمانشاه مخالفم
مهر|  بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت درخصوص واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه گفت: بنده درخصوص واگذاری پالایشگاه کرمانشاه نامه‌ای به مسئولان مربوطه می‌نویسم، چراکه با این نوع واگذاری و سیستم برخورد مخالف هستم.او ادامه داد: بنده مخالف واگذاری نیستم، اما این نوع برخورد منجر به تعطیلی پالایشگاه می‌شود و وزارت نفت با تعطیلی پالایشگاه مخالف است. او در تشریح آخرین وضع پرداختی مطالبات وزارت نفت از بابک زنجانی گفت: هیچ رقم جدیدی از بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت پرداخت نشده و رقم پرداختی، تاکنون کمتر از ۲‌هزارمیلیارد تومان است.

ممنوعیت صدور انشعاب برق برای ساخت‌وساز غیرمجاز
مهر|  براساس اعلام توانیر، صدور انشعابات جدید برق برای هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز درشهرهای کشور ممنوع شده است. این درحالی است که رضا غضنفری رئیس هیأت‌مدیره شرکت توزیع نیروی برق خوزستان پاسخ به نیازهای اماکنی بوده که درحاشیه شهرها و بدون فراهم‌شدن زیرساخت‌های شهری، احداث می‌شدند و یکی از مشکلات شبکه توزیع برق بوده است، اما حالا براساس این لایحه، استفاده غیرمجاز از برق جرم بوده و هر نوع تغییر کنتور که توسط افراد یا مأمور مربوطه انجام شود هم، جرم بوده و برای آن مجازات شدیدی درنظر گرفته شده است. به گفته او ، در این لایحه مقرر شده تا اجازه استفاده موقت از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز به تمامی کسانی که ساختمان‌های خود را غیرمجاز ساختند،  داده نشود.


تعداد بازدید :  178