شماره ۱۰۷۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
بی‌رحمی فوتبال این‌بار گریبان کلودیو رانیری را گرفت
اخراج شگفت‌انگیز مربی قهرمان

شهروند| بی‌رحمی فوتبال این‌بار گریبان کلودیو رانیری را گرفت؛ پیرمرد دوست‌داشتنی فوتبال ایتالیا پس از اوج‌گیری دوباره در لستر سیتی و قهرمانی شگفت‌انگیز در لیگ جزیره، پس از شکست در 7 بازی از 9 مسابقه گذشته کنار گذاشته شد تا تمام خاطرات خوب گذشته به فراموشی سپرده شود.
برکناری رانیری
اخراج کلودیو رانیری شاید بعد از ریزشدن درنتایج فصل جاری لسترسیتی چندان غیرمنطقی هم به نظر نرسد؛ شاید همه آنهایی که ازتصمیم مسئولان باشگاه لستر سیتی انتقاد می‌کنند، براساس قهرمانی این تیم در‌سال گذشته اظهارنظر خود را انجام می‌دهند اما وقتی به این مسأله نگاه کنیم که قهرمان فصل گذشته انگلیس اکنون درمعرض سقوط به دسته پایین‌تر قرار گرفته، شاید بتوانیم به مسئولان باشگاه هم حق بدهیم. لسترسیتی در 7 دیدار از 9 بازی اخیرش شکست خورد که آخرین آن دیدار پنجشنبه‌شب مقابل سویا در لیگ قهرمانان بود. این تیم در 25 دیدار این فصل لیگ برتر تنها 5 پیروزی کسب کرد و اکنون تنها یک امتیاز بالاتر از منطقه سقوط قرار دارد. هرچند روباه‌ها درشکست شب گذشته مقابل سویا نمایش امیدوارکننده‌ای داشتند اما مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند تا تنها 9ماه بعد از قهرمانی‌شان در لیگ برتر، رانیری را اخراج کنند. دربیانیه باشگاه لسترسیتی آمده است: «هیأت مدیره احساس می‌کند که تغییر درهدایت تیم هرچند دردناک اما ضروری است. درجایگاه او به‌عنوان موفق‌ترین مربی تاریخ لسترسیتی تردیدی نیست. با این وجود، نتایج تیم در دیدارهای این فصل لیگ برتر، جایگاه تیم در لیگ را به خطر انداخته است».
شایعات درباره برکناری
درباره اخراج رانیری شایعات زیادی شنیده می‌شود؛ مهم‌ترین موضوعی که دراین راستا مطرح شده،‌ شایعه اختلاف برخی بازیکنان با این مربی باتجربه است. در روزهای گذشته گزارشاتی از بی‌انضباطی در رختکن شنیده می‌شد و حالا هم برخی رسانه‌های خارجی اعلام کردند بازیکنانی که جشن قهرمانی را درخانه جیمی واردی گرفتند، در اخراج رانیری بی‌تأثیر نبودند. واردی درکنار ریاض محرز، دنی درینک واتر و وز مورگان، سایه‌ای از بازیکن فصل پیش هم نبودند. آنها تحت‌تأثیر تنها میوه کارنامه ورزشی‌شان، دچار اضافه وزن بیش از حد شدند و نتوانستند دوباره بدرخشند.
حمایت اهالی فوتبال
با وجود تمام مسائل مطرح‌شده، بسیاری از اهالی فوتبال جهان نسبت به برکناری رانیری موضع گرفتند؛ نفراتی مانند ژوزه مورینیو، ریو فردیناند، اسپالتی و ... با ارسال پیام‌هایی ناراحتی خود از این اخراج را اعلام کردند و تصمیم مسئولان لسترسیتی را عجولانه توصیف کردند.

 


تعداد بازدید :  152