شماره ۱۰۷۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
خبرنامه

عضو شورای عالی جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد:  توجه به آموزش‌های همگانی به‌عنوان یک راهبرد اساسی
ایرنا| عضو شورای عالی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: «هم‌اکنون ‌هزار پایگاه امدادونجات درسطح کشور درحال ارایه خدمت به مردم است که براساس برنامه‌ها 2‌هزار پایگاه دیگر به این تعداد افزوده می‌شود.» محمود فاضل روز پنجشنبه درحاشیه بازدید از پایگاه امدادونجات شهدای کاهک جمعیت هلال‌احمر سبزوار در گفت‌وگو با ایرنا افزود: «درگذشته رویکرد جمعیت هلال‌احمر ایجاد پایگاه‌های امدادونجات درسطح کشور بود، اما امروز این رویکرد به توسعه آموزش‌های همگانی تغییر یافته است.» وی گفت: «دربرنامه راهبردی پنج‌ساله جمعیت هلال‌احمر نیز موضوع آموزش و پیشگیری، بیشتر از درمان مورد توجه قرار گرفته است.» عضو شورای عالی جمعیت هلال‌احمر افزود: «ایران ازجمله 10 کشور حادثه‌خیز جهان است و موضوع آموزش‌های همگانی به‌عنوان یک راهبرد اساسی باید مورد توجه باشد. وی تقویت ناوگان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر را از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان اعلام و بیان کرد: «یکی از مهم‌ترین منابع اعتباری جمعیت دریافت 42‌درصد از هزینه حق ثبت‌هایی است که در سازمان ثبت احوال درکشور انجام می‌شود.» فاضل افزود: «درقانون برنامه  و بودجه این حق درشرف سلب از هلال‌احمر و اختصاص‌یافتن به سازمان ثبت احوال است، اما جمعیت هلال‌احمر تلاش‌هایی دارد این حق را به بودجه هلال‌احمر بازگرداند تا ارایه خدمات به مردم درهنگام حوادث دچار اشکال نشود.» وی ادامه داد: «جمعیت هلال‌احمر از سازمان‌هایی است که درحوادث برون‌مرزی نیز نقش مهمی دارد و در دوران تحریم‌ها نقش مهمی در تأمین نیازهای کشور داشت.» عضو شورای عالی جمعیت هلال‌احمر گفت: «تأمین معیشت امدادگران، افزایش حقوق و نیازهای بیمه آنان نیز از مهم‌ترین برنامه‌های این شوراست.»

قدردانی استاندار کرمان از خدمات هلال‌احمر در سیل اخیر
شهروند| استاندار کرمان ضمن قدردانی از امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر استان و همه دستگاه‌های امدادی درمناطق‌ سیل‌زده گفت: آماده‌باش استان کرمان درهنگام بارندگی‌ها همچنان ادامه دارد. علیرضا رزم‌حسینی درجلسه مدیریت بحران شهرستان‌های رابر، بافت و ارزوئیه که درمحل فرمانداری بافت برگزار شد، ضمن قدردانی از امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر استان و همه دستگاه‌های امدادی، درمناطق‌ سیل‌زده اظهار داشت: نعمت بارندگی به استان کرمان نازل شده، درحالی ‌که آسیب‌های ناشی از خشکسالی در 25‌سال اخیر دراین خطه زیاد بوده است.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد:   هلال‌احمر بازوی کارآمد دستگاه‌های اجرایی
ایرنا|  مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی به نقش هلال‌احمر درعرصه‌های خدمات‌رسانی اشاره کرد و گفت: این سازمان بازوی کارآمد دستگاه‌های اجرایی درخدمات‌رسانی به آحاد جامعه است. سردار محمدعلی نصرتی که درهمایش طرح ملی پیمان «پیشگیری موثر از اعتیاد جهت نشاط اجتماعی» سازمان جوانان هلال‌احمر درمراغه سخنرانی می‌کرد، افزود: هلال‌احمر به‌عنوان نهادی که به صورت صادقانه درخدمات‌رسانی به آحاد جامعه تلاش می‌کند، درعرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز پای کار است. وی ادامه داد:  مجاهدت‌ها و تلاش‌های امداگران جوان این جمعیت درسخت‌ترین و حساس‌ترین شرایط در عملیات‌های امدادرسانی برای نجات جان مردم بسیار ستودنی و قابل تقدیر است. وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های اجتماعی با عنوان طرح ملی پیمان توسط هلال‌احمر گفت: این سازمان با درک صحیح و درست از معضل موادمخدر با برگزاری این کارگاه‌ها، نقش مهمی درپیشگیری از این بلای خانمان‌سوز و ایجاد زمینه‌های لازم برای مقابله با این پدیده شوم دربین جوانان دارد. مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی نیز دراین آیین گفت: هلال‌احمر در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب درحوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد است. سعید کنعانی افزود: امورجوانان هلال‌احمر این استان همواره در اکثر حوزه‌های اجتماعی فعال بوده و در سال‌های اخیر برنامه‌های متعددی دربحث ایدز و اعتیاد انجام داده است. وی با اشاره به نقش سازنده این جمعیت درپیشگیری از اعتیاد با استفاده از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: هلال‌احمر با اجرای طرح ملی پیمان درصدد آموزش مربیان در زمینه مقابله و پیشگیری از اعتیاد و آموزش و آگاه‌سازی دراین زمینه برای جوانان است.


تعداد بازدید :  173