شماره ۱۰۷۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
گزارش «شهروند» از سرویس جدید what now برای آگاهی از سانحه
سریع‌ترین هشدار‌ها برای کاربران تلفن همراه

تهمینه انصاری| امروزه مردم برای دریافت اطلاعات خود از تلفن همراه، زمان بیشتر و بیشتری صرف می‌کنند و به نوعی تکیه مردم بر تلفن همراه روزانه افزایش می‌یابد. در هنگام بروز حوادث، غالبا مردم از تلفن همراه خود به‌عنوان یک ابزار برای دریافت اطلاعات و پاسخ به پرسش «چه کار باید بکنم؟» استفاده می‌کنند. نکته مهم این است که پیام دریافتی مطمئن، عملی و از یک منبع قابل اعتماد باشد. اکنون با همکاری فدراسیون صلیب‌سرخ و هلال‌احمر سرویس پیان‌رسان what now برای هشدار و راهنمایی کاربران تلفن همراه در سراسر جهان طراحی شده است.
این ابتکار نتیجه همکاری بین گوگل و مرکز آمادگی در برابر حوادث جهانی فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال احمر است. یک مرکز مبتکر به میزبانی صلیب‌سرخ آمریکا برای پشتیبانی شبکه صلیب‌سرخ هلال‌احمر طراحی شده است.
خطر در کمین ...
حالا چه کاری باید انجام داد؟
پیام‌رسان what now نوعی از اطلاعات برای رساندن پیام‌های عملی در مورد چگونگی آمادگی افراد و همچنین رویارویی با مخاطرات طبیعی به مردم است که به‌طور کاملا مستقیم توسط پیام‌های کلیدی بخش آگاهی عمومی فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر برای کاهش خطرات بلایا طراحی شده است.
پیام‌رسان what now از بخش آگاهی عمومی و آموزش و پرورش عمومی از طریق سطح‌بندی 6 خطر ضروری (از اواسط پیش‌بینی خطر تا بهبودی کامل آن) و مسلط به 78 زبان دنیا طراحی شده است. جوامع ملی می‌توانند به این پیام‌ها دسترسی پیدا کنند و آنها را به خطرات محلی و فرهنگ خود پیوند دهند.
همکاری با گوگل
در حال حاضر گوگل دارای یک سیستم هشدار بحرانی بر روی سیستم‌عامل‌های مختلف است که به کاربران درباره خطرات قریب‌الوقوع و از پیش اتفاق افتاده در منطقه هشدار می‌دهد. با راه‌اندازی « what now» در فوریه ‌سال 2017، این هشدارهای بحرانی گوگل در سه تا پنج صلیب‌سرخ مورد استفاده قرار گرفتند، پیام‌های « what now» کاربر را در مورد نحوه عمل و واکنش در مواجهه با خطر راهنمایی می‌کند.
 در طول ‌سال آینده، گوگل و مرکز آمادگی در برابر حوادث جهانی فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ برای برگزاری کارگاه‌های منطقه‌ای مفهوم‌سازی پیام‌ها، با جوامع ملی با هم همکاری خواهند کرد. زمانی که این پیام‌ها مفهوم‌سازی شدند، هشدارهای بحرانی گوگل شامل پیام‌های «what now» شامل جمعیت ملی صلیب‌سرخ هلال احمر نیز می‌شود که این ویژگی نام و پیام مورد اعتماد جمعیت هلال‌احمر بیشتری را به کاربران صلیب‌سرخ می‌دهد که درنهایت مردم احساس امنیت کنند.


تعداد بازدید :  303