شماره ۱۰۷۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
هلال‌احمر پیگیر مطالبات خود است

محمدحسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی

بعضی از حرف‌ها هستند که مصداق و صحتی ندارند و بر اساس فرکانس‌های نادرست بیان می‌شوند که شاید در این فضا بسیاری از اغراض سیاسی هم دخیل می‌شوند. اینطور نیست که نهاد یا سازمانی بیاید و به جهت ملاحظات سیاسی و رفاقتی به فکر بودجه جمعیت نباشد. قطعا هر سازمان و نهادی تمام تلاشش این است که مجموعه خودش را بهتر اداره کند؛ چرا که متولی است و مسئولیت دارد.
من به‌صراحت می‌گویم یکی از مجموعه‌هایی که هر روز پیگیر مطالبات خودشان در مجلس و نهادهای مربوطه‌اند، دوستان مجموعه هلال‌احمر هستند و دوستان پارلمانی و بودجه‌ای این جمعیت در مجلس همیشه پیگیر هستند. تشکیلات هلال‌احمر برای مقابله با بحران و حضور در کنار مردم برای کمترشدن مشکلات است؛ در همین راستا با همه نمایندگان در ارتباط است و می‌توان گفت تا به حال این تعامل بسیار خوب بوده و به‌رغم بودجه سالیانه همیشه دنبال مطالبات این جمعیت هستند.
امسال در برنامه ششم توسعه فضایی را ایجاد کرده‌ایم که خیلی از منابع خارج از منابع بودجه‌ای است. بهترین بخش نظارت قانونمند مجلس و دیوان محاسبات است. دوستانی که این حرف و حدیث‌ها را در مورد سفرهای خارجی مدیران هلال یا خرج‌ها می‌زنند، بهتر است مستقیم و با دلیل و مدرک صحبت کنند. حرف‌های غیرکارشناسی قابل استناد نیستند و نمی‌شود به همین راحتی حرفی را بدون هیچ‌گونه مدرک معتبر زد و انتظار داشت همه این حرف را بپذیرند. تا پیش از این شاید دیوان محاسبات به دلیل وجود خلأ قانونی نمی‌توانست در بسیاری از این موارد ورود کند؛ اما حالا دیگر می‌تواند ورود پیدا کند و به شکل قانونی بررسی‌های لازم را انجام دهد. پس بهتر است هر فردی که با دلیل و مدرک ادعایی دارد آن را به دیوان محاسبات ارایه دهد و از این طریق پیگیری کند.


تعداد بازدید :  172