شماره ۱۰۷۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
سارقان در بزرگراه حقانی بیش از 800‌میلیون تومان پول بانک را دزدیدند
سرقت از خودروی حمل پول با 2 پراید
پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس: خودروی حمل پول محافظ مسلح نداشته است

شهروند| پنجشنبه صبح خودروی حمل پول بانک پاسارگاد مورد سرقت قرار گرفت. این سرقت درنخستین ساعات کاری در بزرگراه حقانی تهران اتفاق افتاد. سارقان با استفاده از دو خودروی پراید، دست به این سرقت عجیب زدند. این دزدان پس از متوقف‌کردن خودروی حمل پول به راحتی پول‌های نقد را درحضور مأموران ویژه حمل پول به سرقت بردند و به سرعت از محل متواری شدند. این درحالی است که این حادثه باعث ایجاد ترافیک سنگین در اتوبان حقانی و خیابان‌های اطراف شد. درحال حاضر نیز، پلیس درتعقیب سارقان فراری است.
ساعات 45: 07 دقیقه صبح پنجشنبه خودروی حمل پول بانک پاساگارد درحالی ‌که بیش از 800‌میلیون تومان پول نقد فرسوده به سمت بانک مرکزی درحرکت بود، هدف سرقت قرار گرفت. سارقان با استفاده از دو خودروی پراید، خودروی حمل پول را متوقف کردند، به راحتی از خودروهایشان پیدا شدند و همه پول‌های موجود در خودروی حمل پول را به سرقت بردند. دراین حادثه هرچند به کسی آسیبی نرسید اما سارقان موفق به فرار شدند. این سرقت درحالی اتفاق افتاد که محل حادثه یکی از پرترددترین بزرگراه‌های پایتخت است.  
خودروی حمل پول بدون محافظ
ساعتی پس از این حادثه، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس از رسیدگی سریع پلیس به این پرونده تا دستگیری سارقان خبر داد و گفت:  «به دنبال این سرقت، مأموران پلیس درمحل حادثه حاضر شده و تیمی از پلیس آگاهی رسیدگی به پرونده و دستگیری سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.» پلیس همچنین با انتقاد از کوتاهی مسئولان بانک پاسارگاد درتأمین امنیت خودروهای حمل پول دراین‌باره گفت: «متأسفانه با وجود تذكرات پليس و حتي شرايط تأمين امنيت خودروهاي حمل پول، مسئولان مربوطه هيچ‌گونه تأمين امنيتي براي خودرو از قبل پيش‌بيني نكرده و همراه اين خودرو فرد مسلح براي تأمين امنيت نبوده است.» رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران درباره سرقت خودروی حمل پول بانک پاسارگاد و میزان پول‌های به سرقت‌‌رفته گفت: «ارزش پول‌های مسروقه بیش از 800‌میلیون تومان است و این پول‌ها برای امحا به بانک مرکزی درحال انتقال بوده که دو خودروی پراید آن را متوقف می‌کنند و آن را به سرقت می‌برند.» این درحالی است که خبرگزاری صداوسیما به نقل از منابع آگاه دربانک پاسارگاد مجموع پول سرقتي از خودروي متعلق به اين بانک را 900 ميليون تومان اعلام کردند.
همه پول‌های به سرقت‌رفته
 ارزش نقدی دارند
درحالی که پلیس کوتاهی بانک پاسارگاد در نبود محافظ مسلح درخودروی حمل پول این بانک را عامل تسهیل این سرقت عنوان می‌کند. مسئولان این بانک هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند که چرا برای حمل 800‌میلیون تومان پول نقد از مأموران مسلح ویژه حمل پول استفاده نکرده‌اند. مسئولان این بانک با تأیید به سرقت‌رفتن پول‌های این بانک از داخل خودروی حمل پول اعلام کردند: «این خودرو درحال انتقال پول فرسوده به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای امحا بود.» سرو رفیعی سخنگوی بانک پاسارگاد درباره جزییات این سرقت گفت: «همه پول‌های به سرقت‌رفته ارزش نقدی داشته و تفاوتی با پول‌های دیگر ندارد.» او همچنین از حضور به‌موقع مأموران انتظامی و کارآگاهان اداره آگاهی درصحنه سرقت و انجام اقدام‌های لازم برای شناسایی و دستگیری سارقان خبر داد و گفت: «دراین زمینه سرنخ‌های خوبی به دست آمده است و سارقان درحال شناسایی هستند.»


تعداد بازدید :  163