شماره ۱۰۳۷ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
بازخوانی نقش هلال در دفاع مقدس
مدیرکل میراث فرهنگی تهران درباره نشست زمین در بازار تهران هشدار داد

شهروند| رئیس سازمان جوانان از برگزاری نخستین جشنواره ملی «هلال وصل» با محوریت آزادگان و در راستای تبیین و نشر نقش جمعیت هلال‌احمر در دفاع مقدس با همکاری دفتر امور ایثارگران این جمعیت خبر داد. دکتر مسعود حبیبی جوانان را به‌عنوان بازوان توانمند جمعیت هلال‌احمر برشمرد و افزود:   ویژگی‌های سازمان جوانان منحصربه‌فرد است و ارتباط با قشر جوان که یک لایه فکری هستند، همیشه نقش موثری در رسیدن اهداف سازمان به برنامه‌های محوله‌شده داشته‌اند و این خود جای قدردانی دارد.
هر زمان به جوان اعتماد شد
رضایت‌بخش بوده است
مسعود حبیبی به نقش جوانان در دوران دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: هر زمان که به جوان در زمینه‌های مختلف همچون دفاع ازکشور، امدادونجات درآن دوران و غیره اعتماد شد، بحمدالله رضایت‌بخش بوده و می‌توان گفت؛ سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر معتبرترین و قابل اعتمادترین مجموعه‌هاست تا جایی که از هرقشری دراین سازمان درحال فعالیت‌های بشردوستانه هستند و انسانیت را درجهان ترویج می‌کنند. حبیبی با اشاره به سخنان اخیر رهبر جمهوری اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) پیرامون اهمیت الگوسازی در بین جوانان تصریح کرد: چه الگویی بالاتر از آزادگان می‌توان نام برد.
ارایه خدمات جوان هلال در کل کشور چشمگیر است
در ادامه دبیر جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری «هلال وصل» با بیان این‌که ارایه خدمات توسط اعضای جوان جمعیت هلال‌احمر در کل کشور چشمگیر است، گفت: عمده فعالیت‌های خانواده بزرگ هلال‌احمر بر دوش جوانان عضو این جمعیت است که شبکه‌ای منسجم را درکشور شاهد هستیم و از این پتانسیل و ظرفیت می‌توان در برگزاری هرچه بهتر و بیشتر جشنواره استفاده کرد. دکتر محمدرضا پورساداتی به اهداف و محوریت‌های این جشنواره اشاره کرد و افزود: جشنواره هلال وصل درسطح ملی انجام خواهد شد و با توجه به حضور اعضا و اقشار مردم می‌توان  از فضاهای موجود استفاده کافی را برده و ملموس‌تر وارد این حوزه خواهند شد.
این حرکت یک قدم ارزشمندی است، چراکه ارتباط جوان امروزی را با جوانان دیروز و ایثارگران حاضر،  قوی و محکم‌تر می‌کند. یاد آزادگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین منظور و درجهت دریافت سریع‌تر و راحت‌تر آثار، دبیرخانه‌ای با این هدف درمعاونت امور جوانان استان‌ها مستقر خواهد شد و مرکزیت دبیرخانه درتهران خواهد بود.
مشاور رئیس جمعیت هلال‌احمر در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: فراخوان جشنواره در دهه فجر خواهد بود و آثار رسیده درموزه دفاع مقدس نگهداری خواهد شد که برای نسل‌های آتی مجموعه‌ای ارزشمند را داشته باشیم.
جشنواره هلال وصل با همکاری دفتر امور ایثارگران درجمعیت هلال‌احمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، موسسه میام آزادگان درنظر دارد تا قشر جوان را با رشادت‌ها و دلاوری‌های آزادگان و اسرای دفاع مقدس آشناتر کند و حلقه اتصال با افرادی که امنیت کشور به برکت  وجود آنهاست و نیز الگوی مناسب  و مروج شهامت‌های جوانان ارزشی برای آیندگان باشد.

 


تعداد بازدید :  366