شماره ۱۰۳۷ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
سریال کشتارهای خانوادگی در دی‌ماه ادامه دار شد
قتل عام های خانوادگی به اراک رسید

شهروند| انتقام خونین. رگبار گلوله بر پیکر قربانیان. خواب شیرینی که با سرب داغ آشفته شد. قتل عامل سحرگاهی اعضای 2 خانواده. 8 کشته و مجروح در دو حمله مسلحانه. یک حادثه تکان‌دهنده دیگر این بار در اراک. عامل هر دو حمله یک جوان 26 ساله است. یک زندانی. یک‌سال حبس به جرم ضرب‌و‌شتم. اما زندان هم نتوانست جلوی این حادثه هولناک را بگیرد. سرزنش خانواده، حرف‌و‌حدیث‌های بستگان،  نگاه‌های سنگین اقوام و آشنایان. فشار خانواده مقتول برای کوچ اجباری از شهر و سکته پدر که دیگر همه چیز را به کلی به هم ریخت. این همه فشار در مدت 10 روز مرخصی از زندان. 10 روز جهنمی دیگر تحمل بیشتر از این را نداشت. خشم و انتقام از درونش شعله می‌کشید. انتقام از مسبب همه این بدنامی‌ها و بدبختی‌ها، این همه شماتت و سرزنش و پدری که روی تخت بیمارستان با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کرد. به دنبال تلافی بود. یک تسویه‌حساب خونین. خودش را تا دندان مسلح کرد. هدفش از بین بردن کسانی بود که او را یک‌سال پشت میله‌های زندان انداخته بودند. همان‌ها که بی‌خبر از همه جا در خواب شیرین سحرگاهی بودند که مرد جوان مسلح به سراغ آنها می‌رود....
پسر جنایتکار در اقدامی هولناک با حمله به دو خانواده 6 نفر را به قتل رساند تا سومین پرونده قتل عام در دی‌ ماه امسال را پیش روی کارآگاهان جنایی قرار دهد. پس از فهرج و ایرانشهر، این‌بار پلیس اراک پرونده یک کشتار دسته‌جمعی را بررسی می‌کند. آنها به دنبال پسر 26 ساله‌ای هستند که پس از آزادی از زندان به سراغ دو خانواده رفت و آنها را به رگبار بست. این پسر تبهکار که به اتهام درگیری و شرکت در نزاع منجر به مرگ در زندان بود، پس از آزادی به سراغ خانواده مقتول پرونده‌اش رفت و به سمت آنها شلیک کرد. این پسر پس از کشتن پدر و مادر مقتول خانواده یک مأمور نیروی انتظامی را هم هدف حمله خود قرار داد. درنهایت حمله‌های خطرناک این پسر با مرگ 6 نفر و مجروح‌شدن 3 نفر پایان یافت تا لیست کشته‌شدگان قتل عام‌های دی ماه خونین به 24 نفر برسد. 24 نفری که در سه نقطه از کشور به دست جانی‌های خطرناک به رگبار بسته شدند. 10 نفر قربانی حمله خطرناک مرد جنایتکار در فهرج بودند و 8 نفر نیز در ایرانشهر به صورت دسته‌جمعی کشته شدند. حالا هم 6 نفر دیگر در اراک به قتل رسیدند و پلیس به دنبال عامل فراری این جنایت است. این در حالی است که هنوز عامل کشتار دسته‌جمعی در ایرانشهر دستگیر نشده است. تنها در این پرونده 3 مظنون شناسایی شده‌اند.
درگیری خانوادگی
ساعت 4 صبح بود که عباس با خانواده‌اش درگیر شد. او به‌تازگی از زندان آزاد شده بود. یک‌ سال پیش او در یک درگیری شرکت کرده بود. درگیری که منجر به قتل مردی جوان شد و پس از آن عباس با شهادت شاهدان و شکایت خانواده مقتول به زندان افتاد. بعد از گذشت یک‌ سال روز 12 دی ‌ماه توانست با قرار وثیقه از زندان آزاد شود؛ اما پس از آزادی، از سوی خانواده و بستگانش مورد شماتت قرار گرفت و مرتب با آنها درگیر می‌شد. از طرف دیگر نیز خانواده مقتول به وی فشار می‌آوردند که باید اراک را ترک کند و از آنجا برود. تا جایی که پدر عباس در این کشمکش‌ها سکته کرد و جان خود را از دست داد. درنهایت روز حادثه یعنی ساعت 4 صبح دیروز عباس پس از درگیری دوباره با خانواده‌اش، از خانه بیرون رفت. هیچکس تصورش را هم نمی‌کرد که او قصد انجام چه کار وحشتناکی را دارد.
حمله وحشتناک به دو خانواده
عباس رفت و اسلحه به‌دست در مقابل درِ خانه‌ای در خیابان طالقانی اراک ایستاد. خانه‌ای که متعلق به یک مأمور نیروی انتظامی بود. مأموری‌ كه سال گذشته در جریان دستگیری این پسر همکاری زیادی داشته است. ساعت 5:45 صبح شده بود که عباس با اسلحه وارد این خانه شد و اعضای خانواده را به رگبار بست. این مأمور نیروی انتظامی به همراه خواهر، مادر و برادرش مورد اصابت گلوله قرار گرفت که مأمور نیروی انتظامی به همراه دو نفر از خانواده‌اش کشته شد و دو نفر دیگر از افراد این خانواده نیز در بیمارستان بستری شدند؛ اما ماجرا به این حادثه وحشتناک ختم نشد. عباس همچنان دیوانه‌وار به دنبال انتقام بود. او بلافاصله پس از کشتار دسته‌جمعی و قتل عام این خانواده با همان اسلحه به سراغ خانواده‌ای دیگر در کوی علی‌ابن‌ابیطالب(ع) رفت. او پدر و مادر مقتول پرونده ‌سال گذشته را هم به قتل رساند و پسر این خانواده را هم مجروح کرد. یک نفر از همسایگان هم در این درگیری خطرناک مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفت که در بیمارستان بستری شد. ساعت 6:45 صبح بود که این قتل‌عام‌ها به پایان رسید و عباس نیز فراری شد. ساعتی بعد از بیمارستان خبر رسید که یکی از مجروحان جان خود را از دست داده است و تعداد کشته‌شده‌های این کشتار بامدادی به 6 نفر افزایش یافت.
قاتل در پرونده قبلی مجرم بالفطره نبود
حسینی طاهری دادستان اراک در این‌باره گفت: «مقتولان از دو خانواده بوده‌ و در جریان درگیری ‌سال گذشته این قاتل دخیل و مرتبط بوده‌اند. در این حادثه 5 نفر به قتل رسیدند و یک نفر از مجروحان نیز ساعتی پس از انتقال به بیمارستان جان باخت . در حال حاضر نیز یک نفر دیگر از مجروحان وضع وخیمی دارد و دو نفر نیز بستری  هستند.»
دادستان اراک در خصوص شایعاتی که در رابطه با مشارکت این فرد در قتلی در‌ سال گذشته مطرح می‌شود، گفت: «سال گذشته یک درگیری مرگباری  رخ داد که در این درگیری عباس به همراه دوستش مشارکت داشت. قتلی رخ داد  و  عباس  26 ساله به دلیل شرکت در این ضرب‌و‌شتم راهی زندان شد. یک‌سال از این ماجرا گذشته بود که وی 12 دی ماه و با وثیقه 200‌میلیون تومانی برابر با جرم انجام‌شده  از زندان بیرون آمد.»
وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «مجرمان خطرناک و بالفطره پس از آزادی از زندان و یا قرار وثیقه فعالیت آنها به صورت نامحسوس از سوی نیروی انتظامی و اداره آگاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد اما عامل حادثه اگر چه با هدف و انگیزه مرتکب این حادثه شده، در حادثه قبلی مجرم بالفطره معرفی نشده است.»
مأمور کشته‌شده
از پرسنل نیروی انتظامی یک استان دیگر بود
همچنین سردار کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز درباره این حادثه گفت: «صبح روز چهارشنبه گزارشی از وقوع تیراندازی به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اعلام شد و بلافاصله تیم‌های انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. با حضور مأموران انتظامی بلافاصله در تحقیقات اولیه، هویت قاتل شناسایی و در برنامه‌ریزی عملیاتی پلیس خودروی وی در یکی از محله‌ها کشف شد. همچنین در این راستا دو نفر که با قاتل همکاری داشته‌اند، دستگیر شده‌اند.
نیروی انتظامی به همراه دستگاه قضائی در خصوص شناسایی محل اختفای قاتل همکاری دارد و به‌زودی قاتل دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده خواهد شد.» وی در خصوص کشته‌شدن یکی از عوامل نیروی انتظامی در این حادثه گفت: «این فرد از مأموران نیروی انتظامی استان‌های دیگر بوده است که شب در خانه پدرش در اراک میهمان بود اما در این حادثه کشته شد.»
قاتل به کمک برادرش
دست به این جنایت‌ها زد
فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این‌باره گفت: «فرد قاتل مجرمی سابقه‌دار بوده كه اخیرا از زندان آزاد شده  و به كمك برادرش برنامه‌ریزی قتل‌ها را انجام داده است. انگیزه قتل به قصد انتقام‌جویی و اختلافات قبلی قاتلان با 2 خانواده  بود. این موضوع که قاتل قاچاقچی مواد‌مخدر بوده و این حادثه با مواد‌مخدر در ارتباط است، کذب است. در حال حاضر نیز برادر قاتل دستگیر شده است اما مشارکت وی  در قتل‌ها در دست بررسی است.»
قاتل را شناسايي كنيد
به همین دلیل پليس استان مرکزی با انتشار عكس قاتل فراري «عباس صحرايي»، از مردم خواست در صورت هر گونه اطلاع از مخفيگاه وي مراتب را به پليس گزارش كنند.  سرهنگ «محمود خلجي»، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي در اين‌باره گفت: «برابر هماهنگي‌هاي  انجام‌شده با مرجع قضائي مجوز انتشار عکس قاتل فراري به نام «عباس صحرايي» صادر شده است.» وي با درخواست از شهروندان درخصوص شناسايي وي افزود:   «در صورت هر گونه اطلاع از مخفيگاه قاتل مراتب از طريق تلفن 110 به پليس اعلام شود.»


تعداد بازدید :  879