شماره ۱۰۳۷ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
انتقادها از بی‌انصافی در حق آیت‌الله ‌هاشمی
ناطق نوری: هیچ‌کس را به اندازه او اذیت نکردند

شهروند| یک روز پس از تشییع پیکر آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی در تهران انتقادها از بی‌انصافی مخالفانش و نیز مشی سازمان صداوسیما در زمان حیات آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی بیش ازپیش در رسانه‌ها مطرح شده است.
حسن غفوری‌فرد، عضو شورای حزب موتلفه طی سخنان در تلویزیون گفت: آیت‌الله‌ هاشمی قدرت جذب بسیار زیادی داشت. درمجلس ششم علیه ایشان اهانت و جوسازی شد. خیلی شجاعت و قدرت نفس می‌خواهد که هیچ‌وقت شکواییه‌ای علیه این افراد نداشتند. مشکلات سیاسی، اقتصادی را حل کردند. درجنگ مشکل‌ترین کارها را عهده‌دار شدند. همیشه می‌گفت، دومطلب بالاتر از همه چیز است، یکی انقلاب و دیگری رهبری که بالاتر از همه مسائل حتی خانواده برایشان ارزش داشت.
غفوری‌فرد در ادامه تصریح کرد: درباره ریاست‌جمهوری، ایشان هم احساس وظیفه کردند و هم احساس این‌که می‌توانند این کار را انجام بدهند. از نظر شخص بنده ایشان این توانایی را داشتند. به‌ هرحال رد صلاحیت شدند. من از قول آقای ناطق نوری می‌گویم که تماس گرفتیم با ایشان و گفتیم شما با شورای نگهبان صحبت کنید، شاید مسأله حل شود اما آقای‌ هاشمی گفت: نیازی به این کار نیست. ایشان کوچکترین اثری از ناراحتی و شکواییه و گلایه نداشتند.
به گفته این فعال سیاسی اصولگرا ایشان برای خودش به گذشت رسید و خودش را فراموش کرد اما در مسأله‌ای چون ردصلاحیت حسن آقای خمینی، ابراز ناراحتی کرد. این دو با هم نزدیک بودند و آقای ‌هاشمی از سطح علمی آقای خمینی مطلع بود.
غفوری‌فرد همچنین درپایان گفت: ‌ای کاش این همه لطفی که رسانه‌ها اکنون به آقای‌ هاشمی دارند، درگذشته داشتند و مردم می‌توانستند از این گنجینه استفاده کنند.
محسن ‌هاشمی فرزند آیت‌الله نیز در یک برنامه تلویزیونی درباره هجمه‌هایی که علیه آیت‌الله‌ هاشمی شده بود، گفت: هر انقلابی می‌تواند دچار مشکلاتی شود، به نحوی که چهره‌اش مخدوش شود. آیت‌الله‌ هاشمی همواره تلاش داشتند که انقلاب اسلامی دچار انحراف نشود، چهره واقعی اسلامی خارج از تحریف‌ها و افراط‌ها نشان داده شود، به نحوی که مورد پذیرش جوانان قرار بگیرد. ایشان می‌گفتند، مسائلی که در اسلام نیست و برخی از مستحبات را نباید به صورت واجبات مطرح کنیم. باید مطالب را به نحوی بگوییم تا جوانان بتوانند آن را درک کنند. نباید برای این‌که خودمان را موجه و مسلمان دوآتشه جلوه دهیم، باعث شویم که با برخی از حرکات مردم و جوانان از اسلام دور شوند.
محسن رفیق دوست وزیر سپاه دوران جنگ نیز با حضور در یک برنامه تلویزیونی با بیان این‌که این فرصت‌ها کم ایجاد می‌شود، اظهار کرد: خیلی‌ها باید بروند به درگاه خدا گریه کنند و استغفار کنند. ویژگی ایشان ولایتمداری و حرکت در پشت سر رهبر زمان بود. چه در زمانی که امام (ره) زنده بودند و چه در دو دهه گذشته که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبرمان هستند. کسانی که به آقای‌ هاشمی نزدیک هستند، می‌دانند، عشق ایشان آقای خامنه‌ای است و ایشان را رهبر و خود را رهرو می‌دانستند. دعا می‌کنیم کسانی که این‌قدر تند رفتند، خدا از سر تقصیرشان بگذرد.
پیش از این نیز حجت‌الاسلام اکبر ناطق نوری با حضور در ویژه برنامه شبکه یک که به مناسبت درگذشت آیت‌الله‌ هاشمی برگزار شده بود، گفت: عده‌ای انتقاد می‌کنند اما تحمل پذیرفتن انتقاد را ندارند. مرحوم ‌هاشمی درکشور ما جزو معدود افرادی بود که از این ظرفیت برخوردار بود. واقعا گاهی من از ظرفیت زیاد ایشان خلقم تنگ می‌شد. ظرفیت او عجیب بود. برخی نادان‌ها، کم‌ظرفیت‌ها یا مغرضان ذهن جمع کثیری از مردم را نسبت به مسئولان خراب کردند و این به سود مردم و نظام نیست. وقتی این گروه، آن گروه را زیر بار تهمت و اتهام و بد و بیراه بکشاند، مردم بدبین می‌شوند. مردم به اجماع مرکب می‌رسند و به کل نظام و انقلاب و اسلام بی‌اعتماد می‌شوند.
ناطق نوری تصریح کرد: وقتی اخلاق از جامعه رخ بربندد، خدا کم شود و ایمان سست شود، همین می‌شود. ما مرده‌پرستیم. وقتی رفتم و چهره‌ آقای‌ هاشمی را دیدم، بی‌اختیار نتوانستم خودم را نگه دارم، چون تمام بی‌مهری‌ها، توهین‌ها، تهمت‌ها و کژاندیشی‌ها را که گروهی نسبت به ایشان روا داشتند، لحظه‌ای در ذهنم مرور شد. هم دیروز و هم امروز که رفتم جماران، منقلب شدم. منقلب‌شدنم از این نیست که ایشان درگذشت، چون انسان‌ها به ‌هرحال می‌میرند. جفا این است که هیچ‌کس را به این اندازه اذیت نکردند. چرا؟ مگر ما مسلمان نیستیم؟ او همچنین گفت: ‌هاشمی تا بود این همه صحبت‌ها کردند، حالا تجلیل می‌کنیم. صداوسیما در 6 شبکه هم از‌هاشمی بگوید، بسیار خوب است اما او رفت. تا هستیم قدر هم را بدانیم.


تعداد بازدید :  184