شماره ۱۰۰۹ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
در دیدار تولیت آستان حرم حضرت معصومه (س)صورت گرفت
اعطای نشان فاطمی به رئیس جمعیت هلال احمر

شهروند| تولیت آستان حرم مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر؛ جلوه‌ای از نام رحمانیت خداوند تبارک و تعالی است، تأکید کرد: آنچه در ایام اربعین توسط هلال‌احمر انجام می‌شود، حاصل قداست فعالیت هلال‌احمر و دعاي خير مردم به درگاه خداوند است.
آیت‌الله سعیدی در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر که در آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد؛ یاد و خاطره تمام کسانی که درجمعیت هلال‌احمر خدمت کرده‌اند، از شهدای این جمعیت تا آیت‌الله غیوری را گرامی داشت.
آیت‌الله سعیدی دراین مراسم با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر؛ جلوه‌ای از نام رحمانیت خداوند تبارک و تعالی است، تأکید کرد: خداوند در هستی با ابعاد رحمانیت جلوه کردند و یکی از ابعاد این رحمانیت، فعالیت جمعیت پرخیر و برکت هلال‌احمر است.
وی با بیان این‌که امدادگران هلال‌احمر درمواقع مختلف اعم از جنگ و حوادث طبیعی و غیرطبیعی درکنار مردم حضور پررنگي دارند، تأکید کرد: چشم امید نیازمندان و آسیب‌دیدگان به دستان اعضای هلال‌احمر است و اتفاقا یکی از کارهای اهل بیت نیز همین امدادرسانی در زمان حوادث اعم از جنگ و... بوده است.
آیت‌الله سعیدی با تأکید بر این‌که فعالیت‌هاي هلال‌احمر ذاتا مقدس است و وجهه بین‌المللی فعالیت این جمعیت فارغ از نگاه سیاسی و حتی دینی است، خاطرنشان کرد: خدمت شما، کاری انسانی و عاطفی محسوب می‌شود و از این نظر یکی از نعمت‌های خداوند متعال، اعطای این مسند به اعضای هلال‌احمر بوده است.
وی با آرزوی توفیق برای تمامي اعضای هلال‌احمر ازجمله دکتر ضیایی؛ رئیس جمعیت و دکتر گلفشان؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم تأکید کرد: در ایام خاص ازجمله ایام اربعین، وجهه معنوی نیز به وجهه رحمانیت خداوند درفعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر، افزوده می‌شود و آنچه در این ایام انجام می‌شود، حاصل قداست فعالیت هلال‌احمر و دعاي خير مردم به درگاه خداوند است.
آیت‌الله سعیدی در ادامه با تأکید بر این‌که جمعیت هلال‌احمر در نظام جمهوری اسلامی نیز از اهمیت و توجه بالایی برخوردار است، اذعان کرد: این‌که ولي‌فقيه تشخیص می‌دهند نماینده‌ای ویژه درجمعیت داشته باشند، نشان از اهمیت این نهاد خدمت‌رسان دارد تا با نظارت ایشان آنچه مدنظر است، احصا شود.
وی ابراز امیدواری کرد که اخلاص و صمیمیت درمیان اعضای هلال‌احمر ماندگار بوده و همان‌طور که بسیاری نهادهای ما برای سایر کشورها الگو هستند، هلال‌احمر نیز الگویی باشد برای سایر جمعیت‌های ملی.
تولیت آستان حرم مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با تأکید بر ضرورت انجام فعاليت‌هاي فرهنگی درکنار خدمات امدادی، خاطرنشان کرد: به این دلیل که در لحظه‌های امدادی، دست نیازمندان به سوی خداوند و بندگان خاص او بلند است، این لحظات، بهترین فرصت برای انتقال اهداف و معنویات اسلامی است.
آیت‌الله سعیدی اذعان کرد: آرامش جسمی مردم و رفع مشکلات آنها زمانی که با معارف اهل‌بیت عجین می‌شود، تأثیر شگرفی دارد و اعضای هلال‌احمر در این زمینه وظیفه‌اي بس والا برعهده دارند.
اعطای نشان فاطمی حضرت فاطمه معصومه(س) به رئیس جمعیت هلال‌احمر
نشان حضرت فاطمه معصومه(س) و همچنین لباس خادمی آن حضرت ازسوی تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) به رئیس جمعیت هلال‌احمر اعطا شد.
طی مراسمی با حضور سیدامیرمحسن ضیایی درحرم حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم، نشان فاطمی آن حضرت و همچنین لباس خادم افتخاری حرم مطهر فاطمه معصومه(س) ازسوی آیت‌الله سعیدی به رئیس جمعیت هلال‌احمر اعطا شد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر دراین مراسم گفت: افتخار می‌کنم که به نمایندگی ازتمام اعضای هلال و امدادگران زحمتکش  همیشه د صحنه جمعیت هلال‌احمر این لباس را برتن می‌کنم.
بنا بر این گزارش؛ نشان فاطمی حضرت فاطمه معصومه (س) از نشانه‌های خاص حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) است که به معدود افرادی که خدمتگزار آستان مطهر ایشان هستند، اعطا می‌شود.


تعداد بازدید :  173