شماره ۹۷۲ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
میز خبر

با حکم نظام پزشکی سنندج
قصور پزشکی در مرگ مادر جوان قروه‌ای تأیید      شد
آنا| سرانجام پس از دو‌سال از گذشت مرگ زن باردار قروه‌ای، قصور پزشکی ازسوی نظام پزشکی سنندج تأیید شد و پزشک متخلف به توبیخ شفاهی در حضور هیأت‌مدیره شهرستان سنندج محکوم شد. بهمن‌ماه ‌سال 1393 بود که روژین میهمی زن جوان 19ساله بر اثر تأخیر پزشک در سزارین، تأکید بر زایمان طبیعی و تجویز اشتباه دارو جان خود را از دست داد. سرانجام پس از پیگیری‌های مکرر این خانواده و شکایت از پرسنل بیمارستان، «هومن قصری»، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد: «دادستان نظام پزشکی سنندج برای رسیدگی به ماجرای این زن جوان، پرونده تشکیل داده و به همین منظور جلسه‌ای هم برای رسیدگی تخصصی به روژین برگزار کرده است. پس از آن اعلام کرد، درحال حاضر پزشکان سندرم نارسایی تنفسی را برای این مادر تشخیص داده‌اند اما علت نهایی مرگ این مادر پس از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی بررسی و اعلام می‌شود.» درهمان روزها بود که سجاد رضوی، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، با بیان این‌که مرگ مادر باردار برای وزارت بهداشت بسیار مهم است و از هیچ قصوری نمی‌گذرد، از اعزام یک تیم ویژه پزشکی به قروه برای رسیدگی به پرونده مرگ روژین میهمی مادر باردار قروه‌ای خبر داد. حال پس از گذشت دو‌سال از این ماجرا براساس حکم هیأت بدوی انتظامی نظام پزشکی سنندج قصور پزشک به دلیل آماده نبودن تجهیزات به منظور کمک فوری به بیمار، روژین میهمی به میزان 5درصد به اثبات رسید و پزشک مقصر شناخته شد. بر همین اساس پزشک خاطی مستند به بند الف ماده 28 قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و رعایت ماده 53 آیین‌نامه دادسراها و هیأت‌های انتظامی به توبیخ شفاهی درحضور هیأت‌مدیره شهرستان سنندج محکوم شد.

با آخرین حکم فانی وزیر سابق آموزش و پرورش
رئیس صندوق ذخیره  فرهنگیان تغییر کرد
تسنیم| علی‌اصغر فانی به‌عنوان آخرین انتصابش در سمت وزیر آموزش و پرورش، حکم علیرضا ناصری را به‌عنوان مدیر جدید صندوق ذخیره فرهنگیان صادر کرد.   بر این اساس شهاب‌الدین غندالی، مدیرعامل فعلی صندوق ذخیره برکنار و علیرضا ناصری از اعضای جدید هیأت‌مدیره این صندوق جایگزین او شد. هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه روز شنبه، 20 شهریورماه 95 اعضای جدید هیأت‌مدیره این صندوق را بدین شرح تعیین کرد:   اسماعیلی دانا،‌ خجسته، فرزانه، ‌عالمی، علیرضا ناصری و ‌ هاشمی‌طبا. هم‌اکنون نیز علیرضا ناصری به‌عنوان مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان انتخاب شده است. صندوق ذخیره فرهنگیان که در ‌سال 73 با هدف ارایه خدمت به‌ویژه در ایام بازنشستگی فرهنگیان پا به عرصه وجود گذاشت، این روزها نه‌تنها در عرصه خدمت‌رسانی به مخاطبان خود ناکام مانده است که زمزمه‌های فساد مالی و دریافت پاداش‌‌ها و حقوق‌های نجومی از این صندوق به گوش می‌رسد. عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان سال‌هاست که مورد انتقاد است و این صندوق با ده‌ها شرکت زیرمجموعه از بانک تا پتروشیمی در ارایه خدمات قابل قبول به جامعه مخاطبانش توفیقی نداشته در حالی‌که سرمایه‌های این صندوق با کسر 5‌درصد از حقوق فرهنگیان و واریز 5‌درصد سهم دولت کسب شده است. در ماه‌های اخیر موضوع تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان جدی‌تر از گذشته مطرح شد و با ورود دادستانی به این ماجرا، 5 نفر در رابطه با تخلفات صندوق فرهنگیان بازداشت شدند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه علنی روز یکشنبه، 25 مهر 95 تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را مصوب کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد استعفا کرد
ایسنا| استعفای مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد سرانجام پس از بار چندم پذیرفته شد. «محمدمهدی شرافت» با تأیید این خبر گفت: «از‌ سال گذشته چندین‌بار استعفای خود را تقدیم کردم، تا این‌که این‌بار پذیرفته شد، چون معتقدم میراث فرهنگی، شهر تاریخی، صنعت گردشگری و صنایع‌دستی یزد نیازمند نیرو و انرژی جوان‌تری است.» براساس این خبر، درحال حاضر «سیدمصطفی فاطمی»، معاون گردشگری این اداره کل به‌عنوان سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری معرفی شده است. مدیرکل سابق میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه، تا دیروز برای میراث فرهنگی یزد در این سمت باقی ماندم، اطمینان داد که ثبت جهانی یزد با سرعت تمام پیش می‌رود و یادآور شد: «حتی اطمینان دارم که اتفاق جهانی‌شدن میبد به‌عنوان «شهر جهانی زیلو» نیز به نتیجه می‌رسد.» این استعفا درحالی ازسوی مسئولان میراث فرهنگی یزد پذیرفته شده که مردادماه امسال محمدحسن طالبیان، معاون میراث  فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری  رسما اعلام کرد که «ایران در چهل‌ویکمین اجلاس یونسکو، شهرتاریخی یزد را‌ سال آینده به یونسکو می‌برد.»


تعداد بازدید :  177