شماره ۹۷۲ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
ویترین ایران

مشارکت 30‌درصدی شهروندان تهرانی در سرشماری اینترنتی
فرماندار شهرستان تهران ازمشارکت 30‌درصدی شهروندان پایتخت در مرحله اینترنتی طرح سرشماری نفوس و مسکن ‌سال 95 خبر داد. عیسی فرهادی افزود: مرحله دوم طرح سرشماری با مراجعه مأمورین به درِ منازل شهروندان از اول آبان اجرا می‌شود و برای این منظور 456 خودرو نیز درنظر گرفته شده، ضمن این‌که 374 سرای محله شهرداری تهران نیز دراختیار ستاد سرشماری قرار گرفته است.

«فیات» ایتالیا در ایران پتروشیمی می‌سازد
مهر| گروه سرمایه‌گذاران ایتالیایی با سرپرستی یکی از سهامداران اصلی شرکت «فیات» برای مشارکت در ساخت و توسعه صنایع پتروشیمی ایران مذاکراتی را با شرکت‌های پتروشیمی ایرانی آغاز کردند. «ارنستو پائولیو» سرپرست گروه سرمایه‌گذاران ایتالیایی هدف از حضور در عسلویه و مذاکرات با مدیران شرکت‌های پتروشیمی ایران را آمادگی برای فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران اعلام کرد و افزود: حاضریم برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران از بانک‌های بزرگ اروپایی استفاده کنیم تا یک همکاری بلندمدت با صنایع پتروشیمی ایران را آغاز کنیم.


تکذیب نامه سیف به رئیس‌جمهوری
روابط عمومی بانک مرکزی|  برخی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری روز گذشته با استناد به منبعی ناشناس خبری منتشر کردند که وجود چنین نامه‌ای تکذیب می‌شود. براساس این اخبار رئیس‌ کل بانک مرکزی درنامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری انتشار ترازنامه بانک مرکزی در سال‌های 1393 و 1394 را به پرداخت بدهی‌های دولت به بانک مرکزی مشروط کرده است. در این خبر این‌گونه القا شده که عدم انتشار ترازنامه سال‌های 1393 و 1394 ازسوی بانک مرکزی به این دلیل بوده که دولت بدهی خود به بانک مرکزی را تسویه نکرده و درصورت انتشار ترازنامه بانک مرکزی بدون تسویه این مبالغ، آثار سیاسی نامطلوبی در انتظار دولت خواهد بود.
 ضمن این که برخلاف آنچه در این خبر انعکاس داشته، وقفه در انتشار گزارش اقتصادی و ترازنامه بانک مرکزی امری طبیعی است و معمولا انتشار آن دو‌سال طول می‌کشد.

توریست‌های اروپایی وآمریکایی در راه ایران
مهر|  سوت دهمین قطار گردشگری خارجی با حضور گردشگران آمریکایی، اروپایی و آسیای شرقی ۳۰ مهرماه در ایران به صدا درمی‌آید و پس از ۹روز از کشور خارج می‌شود. دهمین قطار گردشگری خارجی شامل گردشگرانی از کشورهای آلمان، آمریکا، انگلیس، سوییس، اتریش، فرانسه، مالزی، لیتوانی و غیره ۳۰ مهرماه با ورود به ایران حرکت خود را آغاز و طی ۹روز از شهرهای شمالی، مشهد، کرمان، یزد، اصفهان و شیراز عبور کرده و از جاذبه‌های گردشگری این شهرها بازدید می‌کنند.

 


تعداد بازدید :  128