شماره ۹۷۲ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
آژير

دستگیری 8 حمله‌کننده به مأمور پلیس
به دنبال انتشار فیلم درگیری و سنگ‌پرانی چند نفر به سمت مأموران و خودروی پلیس، دفتر سخنگوی ناجا اعلام کرد که این افراد دستگیر شده‌اند. دفتر سخنگوی ناجا با اشاره به انتشار این فیلم پرتاب سنگ به ‌سمت خودروی پلیس راهور در جنوب کشور گفت: چندی پیش به‌دنبال اعمال قانون پلیس راهور برای خودروهاي  سنگین و نیمه‌سنگینی که در عرض سواره‌رو و همچنین خلاف جهت اقدام به بارگیری مصالح کرده ‌بودند، چند تن از افراد اقدام به سنگ‌پرانی و هتک حرمت به مأمور و خودروی پلیس کردند. پس از این اتفاق عوامل انتظامی در موقعیت حاضر شده و افراد خاطی را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین فرد ضارب که متواری شده بود نیز روز بعد دستگیر و تحویل دستگاه قضائی داده شد و درمجموع هشت تن در این‌باره دستگیر شدند.

دستگیری کلاهبردار مدعی ارتباط با ائمه
این فرد مدعی ارتباط با ائمه معصومین(ع) بود و از احساسات مذهبی مردم سوءاستفاده می‌کرد. دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با بیان دستگیری کلاهبردار مدعی ارتباط با ائمه(ع) این‌ که اخیرا خانمی در منطقه ملکش شهر بجنورد با ادعای دروغین ارتباط با ائمه معصومین(ع) از احساسات مذهبی مردم سوءاستفاده می‌کرد، گفت: این فرد با همکاری همسر و برخی از دوستان خود مدعی شفای بیماران بود. مسلم محمد یاران افزود: بازپرس شعبه چهارم دادگستری استان دستور بازداشت این خانم و همدستانش را صادر کرد و در بازجویی‌های به عمل آمده، وی به اظهارات دروغین خود اعتراف کرد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از مردم خواست در مواقع برخورد با چنین مدعیان کلاهبردار، حتما موضوع را به دستگاه‌های امنیتی و قضائی گزارش دهند تا دستگاه قضائی با آنان قاطعانه برخورد کند.

مفقود‌شدن 4 مقنی در قنات 150 متری
عملیات جست‌وجو برای یافتن 4 مقنی در قنات 150 متری در روستای کسکن سبزوار با گذشت 24 ساعت همچنان ادامه دارد.
ظهر روز سه‌شنبه 6 مقنی برای لایروبی قنات روستای کسکن سبزوار وارد دهانه قنات شده و به عمق 150 متری رفته و مشغول لایروبی شدند. هنوز دو ساعت از فعالیت 6 مقنی نگذشته بود که دهانه قنات ریزش کرده و مقنی‌ها در داخل قنات گرفتار شدند. دو نفر از افراد گرفتار که در نزدیکی دهانه بودند خود را نجات داده و از درون آنجا خارج شده و 4 نفر زیر خروارها خاک مفقود شدند. شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امدادو نجات هلال‌احمر در مورد این حادثه گفت:  با اعلام موضوع به هلال‌احمر تیم‌های امدادی به روستا اعزام شده و با همکاری آتش‌نشانی مشغول جست‌وجو شدند.
وی ادامه داد: به‌دلیل عمق زیاد قنات کار جست‌وجو به‌سختی پیش می‌رود و تا صبح  دیروز تیم‌های امدادی هلال‌احمر و آتش‌نشانی نتوانسته بودند مفقودان این حادثه را پیدا کنند. به گفته فتحی سگ‌های زنده‌یاب نیز در محل حاضر شده و عملیات جست‌وجو همچنان ادامه دارد.

زندگی دوباره به بیماران نیازمند
اعضای بدن جوانی از شهرستان دلفان استان لرستان به بیماران نیازمند اهدا شد. خدارضا صفری جوانی از شهرستان دلفان استان لرستان که در جریان یک سانحه رانندگی در تهران دچار مرگ مغزی شده بود، با موافقت خانواده وی اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد. پدر مرحوم خدارضا صفری گفت: فرزندم که 44‌سال داشت، 21 مهر امسال در حالی‌که راکب موتورسیکلت بود، تصادف می‌کند که در این حادثه دچار مرگ مغزی شد. مهرعلی صفری افزود: تعدادی از پزشکان از ما خواستند با توجه به این‌که فرزندم دچار مرگ مغزی شده و امیدی به حیات دوباره وی نیست با اهداي تعدادی از عضوهای بدن وی زندگی دوباره به بیماران نیازمند اهدا کنیم.
صفری گفت: موضوع را با مادر، همسر و فرزندان وی در میان گذاشتم که ابتدا برایمان سخت و تلخ بود اما درنهایت به این نتیجه رسیدیم حال که امیدی به زندگی دوباره فرزند دلبندمان نیست، حداقل بگذاریم تعداد دیگری از خانواده‌ها به روزگار ما گرفتار نشوند. مادر این جوان دلفانی نیز گفت: فرزندم هفت فرزند دارد. او برای تأمین هزینه زندگی خانواده خود به تهران سفر کرده بود که در روز تاسوعا دچار سانحه شد. همسر این جوان نیز اظهار داشت: ما جهت رضای خدا و کمک به بیماران دردمند و نیازمند بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت با اهدای عضو موافقت کرده‌ایم.


تعداد بازدید :  239