شماره ۹۵۵ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
ویترین جهان

تغییرنام خلیج‌فارس در نقشه‌های عمان‌ایر
شرکت هواپیمایی ملی عمان‌ایر به دلیل استفاده از نام «خلیج‌فارس» درنقشه‌های پروازش، عذرخواهی کرد و نقشه‌هایش را تغییر داد. برخی کاربران عرب شبکه‌های اجتماعی از عمان‌ایر به دلیل استفاده از نام خلیج‌فارس انتقاد کرده و خواستار تغییر این نام شدند که باعث شد این شرکت هواپیمایی به‌طور موقت گزینه نقشه را از نمایشگرهای پشت صندلی غیرفعال کند. عمان‌ایر در بیانیه‌ای عجیب اعلام کرد، این نقشه یک اشتباه بوده و هواپیماهایی که این نقشه را داشته‌اند، از کنیا ایرویز اجاره شده‌اند و درهمین راستا شرکت عمان‌ایر از پاناسونیک درخواست کرد این نرم‌افزار نقشه را بدون تأخیر تغییر دهد.«رویترز»

بحران در بانک مرکزی عربستان
 بانک مرکزی عربستان برای حمایت از بانک‌های این کشور که با تبعات کاهش قیمت نفت دست‌وپنجه نرم می‌کنند، 5.3‌میلیارد دلار سپرده مدت‌دار اعطا می‌کند. آژانس پولی عربستان‌سعودی که به‌عنوان بانک مرکزی عربستان نیز شناخته می‌شود، درحدود ۲۰‌میلیارد ریال معادل 5.3‌میلیارد دلار به بانک‌های این کشور- به نمایندگی از نهادهای دولتی این کشور- سپرده‌های مدت‌دار می‌دهد. این اقدام در راستای اجرای سیاست‌های پولی حمایتی این نهاد از بانک‌ها صورت می‌گیرد. این اعلامیه درشرایطی که پادشاهی سعودی برای نخستین فروش اوراق قرضه بین‌المللی خود آماده می‌شود، نشان‌دهنده آخرین گام بانک مرکزی این کشور برای جبران کاهش و کمبود شدید پول در سیستم بانکی این کشور است. «بلومبرگ»

وزیر تجارت استرالیا پس از ۱۴‌سال به ایران می‌آید
وزیر تجارت استرالیا در رأس هیأتی تجاری برای نخستین‌بار پس از ۱۴‌سال به ایران می‌آید. وزیر تجارت استرالیا در رأس هیأتی تجاری برای نخستین‌بار پس از 14‌سال به ایران می‌آید. استیون کیوبو روز سه‌شنبه به مقصد تهران استرالیا را ترک می‌کند و در این سفر دفتر تجاری استرالیا که در‌ سال 2010 بسته شده بود را، بازگشایی می‌کند. «آسوشیتدپرس»


تعداد بازدید :  230