شماره ۹۵۵ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
اخبار جهان

تجمع اعتراضی در اردن در محکومیت ترور فعال سیاسی برجسته
ایسنا| ده‌ها تن از حامیان فعال سیاسی و نویسنده برجسته اردنی که روز یکشنبه در مرکز امان ترور شد، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.
رسانه‌های اردنی گزارش دادند که تجمع اعتراض‌آمیز حامیان ناهض حتر، فعال سیاسی و نویسنده و از اصحاب رسانه در اردن در محله الفحیص در مرکز امان برگزار شد و اندوه و خشم بر فضای این تجمع اعتراض‌آمیز حکمفرما بود. شرکت‌کنندگان شعارهایی برای سرنگونی دولت و برکناری وزیر کشور سر دادند. در همین حال دادستان کل دادگاه کیفری اردن سه اتهام را علیه قاتل ناهض حتر مطرح کرده است که احتمالا مجازات آنها اعدام با طناب دار است.

اردوغان زمان آغاز عملیات موصل را فاش کرد
ایسنا| رئیس‌جمهوری ترکیه فاش کرد که ارتش عراق با کمک پیشمرگ‌ها احتمالا 19 اکتبر عملیات موصل را آغاز خواهند کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد ارتش عراق احتمالا 19 اکتبر عملیات آزادسازی شهر موصل، مرکز استان نینوا را آغاز خواهد کرد. ما باید آماده این عملیات باشیم. اردوغان بر اهمیت همکاری پیشمرگ‌ها با نیروهای عرب در این عملیات تأکید کرد. اخیرا مسئولان آمریکایی نیز اعلام کرده بودند که عملیات ارتش عراق برای آزادسازی شهر موصل ماه اکتبر آغاز می‌شود.

مقتدی‌صدر به معارضان عربستان: رنج شما را فراموش نمی‌کنیم
فارس| مقتدی‌صدر در پاسخ به نامه جمعی از معارضان عربستان‌سعودی آنها را به مبارزه مسالمت‌آمیز دعوت کرد. مقتدی‌صدر، رهبر جریان الصدر عراق، در پاسخ به نامه جمعی از معارضان شیعی عربستان‌سعودی نوشته است: شما در قلب ما جای دارید و هرگز رنج‌های شما را فراموش نکرده و نخواهیم کرد. وی در این نامه بر پیگیری مبارزه از راه‌های غیرتروریستی
تأکید کرده و آورده است: خداوند شما را با طائفی‌گری و تندروی آزمایش کرده است و نباید به دامن آن بیفتید و باید در راه اعتدال و انصاف ثابت‌قدم  باشید.

افسر سابق گارد ریاست جمهوری صدام، وزیر خود خوانده جنگ داعش
ایرنا| یک فرمانده نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) در استان الانبار گفت که گروه تروریستی داعش یکی از افسران برجسته گارد ریاست جمهوری صدام را به عنوان سرکرده اصلی جنگ خود و جانشین ابوعمر چچنی انتخاب
کرده است.
به نوشته پایگاه خبری روزنامه فرامنطقه ای
رأی‌الیوم،«ناظم الجغیفی» افزود که «یاسین سلامه المعاضیدی»، از افسران برجسته گارد ریاست جمهوری صدام پس از کشته شدن «ابو عمر چچنی(الشیشانی )»، سرکرده اصلی جنگ سابق گروه تروریسنی داعش در حمله هوایی در منطقه دیر الزور، به عنوان سرکرده نظامی جدید این گروه تروریستی انتخاب  شد.
الجغیفی گفت: المعاضیدی ملقب به «ابو طه» از اهالی شهر حدیثه است که در دوره صدام علاوه بر این، پست های حساس دیگری چون فرمانده لشکر واکنش سریع گارد ریاست جمهوری را داشت.
این فرمانده نیروهای مردمی افزود: ابو طه حدود پنج سال قبل با داعش بیعت کرد و پس از
نشست‌های طولانی رهبران داعش در الانبار انتخاب شد. وی ادامه داد: ابو طه در حال حاضر در مناطق غربی الانبار حضور دارد و بر عملیات ضد نیروهای امنیتی عراق که در حال پیشروی در شهرهای غربی الانبار هستند، نظارت می کند.


تعداد بازدید :  254