شماره ۹۵۵ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
میز خبر

حسن روحانی به ناطق‌نوری تسلیت گفت
پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری|  رئیس‌جمهوری در پیامی به حجت‌ الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری، رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری ضایعه درگذشت برادرزاده وی را تسلیت گفت. در پیام تسلیت حجت‌الاسلام حسن روحانی خطاب به ریاست دفتر بازرسی مقام معظم رهبری آمده است: ضایعه درگذشت برادرزاده گرامیتان، مرحوم سرهنگ اصغر نوری موجب تأثر و تألم فراوان شد. اینجانب ضمن ابراز همدردی، مصیبت وارده را به جنابعالی و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت الهی، برای عموم بازماندگان صبر و اجر و برای آن برادر دانشمند و انقلابی سلامتی و توفیق روزافزون مسألت دارم.

وزیر اطلاعات: سرویس‌های اطلاعاتی دنیا به دنبال رمز امنیت ایران هستند
ایرنا| وزیر اطلاعات گفت: سرویس‌های اطلاعاتی دنیا به دنبال راز و رمز امنیت جمهوری اسلامی هستند. حجت‌الاسلام‌ سیدمحمود علوی روز گذشته در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: درحال حاضر دنیا نسبت به امنیت حاکم بر جمهوری اسلامی معترف و متعجب بوده و در برنامه‌هایی که با مسئولان سرویس‌های اطلاعاتی خارجی مذاکره می‌شود، کشورها به دنبال راز و رمز امنیت جمهوری اسلامی هستند. وی حفظ امنیت کشور را مسأله‌ای بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: با همدلی بین دستگاه‌های مرتبط با امنیت علاوه بر تحقق این مهم، آرامش نیز در جامعه ایجاد شده است.

امیر پوردستان: ارتش در مقابله با هر تهدیدی از قبل آمادگی دارد
ایلنا| فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای مسلح در جنگ‌های نیابتی این قابلیت را دارند که اگر تهدیدی خودنمایی کرد، هم به تهدید و هم کشوری که به نیابت از آن می‌جنگد، پاسخ سخت و کوبنده‌ای بدهند. امیر پوردستان در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه ارتش با تأکید بر این‌که نیروهای مسلح کشورمان در زمینه مقابله با تهدیدات هیچ تعارفی ندارند، گفت: دکترین نیروهای مسلح کشور مبتنی بر بازدارندگی و دفاعی است و ما قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم و با توجه به تهدیدات ظرفیت‌های دفاعی مناسبی ایجاد می‌کنیم و در این راه هیچ توقفی را نمی‌پذیریم و متجاوزان باید بدانند که اگر ضربه اول را وارد کنند، پاسخ ما پشیمان‌کننده خواهد بود.

پورمختار: نامه شکایت از مطهری به هیأت‌رئیسه مجلس تحویل داده شد
مهر| محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضائی که امضای نمایندگان برای ارسال نامه «شکایت از مطهری» به هیأت‌رئیسه مجلس را جمع‌آوری می‌کرد، از تحویل نامه نمایندگان درخصوص شکایت از مطهری به دفتر هیأت‌رئیسه مجلس در تاریخ ۱۰ شهریور، پیش از تعطیلات مجلس خبر داد. وی افزود: پس از آغاز به‌کار مجلس، به‌جد پیگیر سلب صلاحیت آقای مطهری از حضور در هیأت‌رئیسه مجلس هستیم. پورمختار تأکید کرد: رفتاری که ایشان در جایگاه هیأت‌رئیسه دارد مصداق بارز عدم رعایت شأن مجلس و نمایندگان است. عضو کمیسیون قضائی مجلس گفت: دشمنان اظهارات ایشان را به نام نایب‌رئیس مجلس منتشر می‌کنند و این به صلاح جمهوری اسلامی نیست. این درحالی است که غلامرضا کاتب، عضو هیأت‌رئیسه مجلس اعلام کرد: هنوز نامه شکایت نمایندگان از نایب‌رئیس مجلس در هیأت‌رئیسه بررسی نشده است.

هما هودفر آزاد شد
ایرنا| سخنگوی وزارت امور خارجه از آزادی هما هودفر به دلایل انسان‌دوستانه خبر داد. بهرام قاسمی با اعلام این خبر گفت: خانم هما هودفرد، استاد بازنشسته دانشگاه‌های کانادا که براساس برخی اتهامات در ایران بازداشت بود به دلایل انسان‌دوستانه ازجمله بیماری، عصر روز گذشته آزاد و از طریق کشور عمان به کانادا بازگشت.

 


تعداد بازدید :  227