شماره ۹۵۵ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
گفت‌وگوبا سیدجلال حسینی مدافع تیم‌ملی فوتبال
در تیم کی‌روش رنگ و سن معنایی ندارد

حسین جمشیدی-شهروند| کاپیتان پرسپولیس در لیگ شانزدهم که یکی از مهره‌های کلیدی کی‌روش در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی هم محسوب می‌شود، اکنون همراه با سایر ملی‌پوشان در اردوی ارمنستان حضور دارد تا خود را برای 2 دیدار سخت مقابل ازبکستان و کره‌جنوبی آماده کند. مدافع 34 ساله پرسپولیس که بعد از چند‌سال به جمع سرخپوشان بازگشته و در 7 دیدار ابتدایی نیز یکی از عوامل عملکرد خوب خط دفاعی تیم برانکو بوده، معتقد است شرایط تیم‌ملی نسبت به چند ماه قبل بهتر شده اما بازهم از نظر امکانات عقب‌تر از سایر رقبای خود در مقدماتی جام‌جهانی است. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» با سیدجلال حسینی را می‌خوانید:  
  از تیم‌ملی و اردوی ارمنستان صحبت کن.
طبق برنامه‌ریزی که از قبل انجام شده بود،‌ بلافاصله بعد از هفته هفتم لیگ راهی ارمنستان شدیم و به دور از تنش‌ها و حاشیه‌ها تمرینات خود را پیگیری می‌کنیم. در کمپی که ما حضور داریم، امکانات خوبی وجود دارد و به نظرم این اردو کمک زیادی به هماهنگی بازیکنان برای بازی‌های پیش رو مقابل ازبکستان و کره‌جنوبی می‌کند.
  2 بازی حساس مقابل ازبکستان و کره‌جنوبی در پیش داریم که نقش مهمی در صعود ایران دارد.
ما در دوره قبلی هم با این 2 تیم همگروه بودیم اما آنها نسبت به 4‌سال قبل پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. به‌ویژه ازبکستان که هر 2 بازی قبلی خود را با برد پشت سر گذاشته و به همین خاطر ما در بازی مقابل این تیم محکوم به برد هستیم. کره‌جنوبی هم با بازیکنان باکیفیتی که دارد، تکلیفش مشخص است. هم کره و هم ازبکستان در ماه‌های اخیر با تیم‌های بزرگی بازی‌های تدارکاتی برگزار کردند، چیزی که ما کمتر شاهدش بودیم. از نظر من بازی ازبکستان برای ما کلیدی است و اگر بتوانیم پیروز شویم، با روحیه خوبی میزبان کره هستیم تا ان‌شاالله 6 امتیاز از 2 بازی بگیریم و به صعود نزدیک‌تر شویم.
  در بازی با چین برخلاف قطر از روی نیمکت کار را آغاز کردی اما بعد از مصدومیت پژمان به نظر می‌رسد قطعا در ترکیب هستی؟
اول این را بگویم که از مصدومیت پژمان خیلی ناراحت شدم و امیدوارم او هرچه زودتر بتواند خودش را به شرایط مسابقه برساند. در تیم‌ملی واقعا رقابت سنگین است و حتی اگر در یک تمرین انگیزه نداشته باشی، دچار مشکل می‌شوی. فرقی هم نمی‌کند که سن و‌سال بازیکنان چقدر است چون یکسری جوان هم به تیم اضافه شدند که رقیب سرسختی برای امثال من هستند. همیشه سعی می‌کنم بهترین عملکردم را داشته باشم و حالا این نظر کی‌روش است که چه کسی به زمین برود. البته در هر بازی وقتی شوروحالی که روی نیمکت تیم‌ملی وجود دارد را می‌بینید، متوجه می‌شوید که هدف تمام بازیکنان پیروزی تیم‌ملی است.
  در سال‌های اخیر بازیکنان و کی‌روش بارها از کمبود امکانات گلایه کردند اما به نظر می‌رسد شرایط بهتر شده است؟
از زمانی که تاج به فدراسیون آمده، اتفاقات خوبی رخ داده و با کی‌روش کاملا هماهنگ هستند. البته دیگر زمان گلایه کردن گذشته چون فرصت کمی میان بازی‌ها وجود دارد و سرنوشت تیم‌ملی برای صعود به جام‌جهانی تا اوایل‌سال آینده مشخص می‌شود. امیدوارم مسئولان به حمایت خود ادامه دهند.
 ‌ با این شرایط قولی برای صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی می‌دهی؟
ما که از جان و دل مایه می‌گذاریم تا بتوانیم صعود کنیم اما نمی‌توانم قولی بدهم چون کار سخت است. تا به حال تیم‌ملی در 2 دوره متوالی به جام‌جهانی نرفته اما هدف ما این است که این بار این طلسم شکسته شود.
  امسال پرسپولیس نمایندگان زیادی در تیم‌ملی دارد و همین مسأله برانکو را دچار مشکلاتی کرده است؟
این نکته را باید در نظر بگیریم که من، وحید امیری و علیرضا بیرانوند وقتی که در نفت بودیم، ملی‌پوش شدیم و به جز ما 3 بازیکن دیگر هم دعوت می‌شوند. کی‌روش همواره برترین بازیکنان را دعوت می‌کند اما باید در نظر بگیریم که این‌جا تیم‌ملی است و رنگ‌ها معنایی ندارند. تمام بازیکنان ازجمله استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها با هم رفیق هستند و برای موفقیت تیم‌ملی تلاش می‌کنند که همیشه در اولویت است.
  از تیم‌ملی بگذریم و به پرسپولیس برسیم. امسال نتایج خوبی گرفتید و عنوان بهترین خط دفاعی لیگ در اختیار شماست.
من دوست ندارم توقعات را از پرسپولیس بالا ببرم. همین که ما بیاییم و برای حریفان کری بخوانیم و از الان قول قهرمانی بدهیم، به ضرر خودمان است. متاسفانه پیشکسوتان و افرادی که تجربه بالایی هم دارند، توقعات مردم را بالا می‌برند اما به فکر این نیستند که بازیکنان پرسپولیس چقدر فشار تحمل می‌کنند. کار در پرسپولیس با تمام تیم‌های دیگر متفاوت است و این را به بازیکنان جوان تیم هم گفته‌ام. مثلا بیرانوند عملکرد خوبی تا الان داشته اما بارها به او گفتم که با یک اشتباه ممکن است همه چیز به هم بریزد. ما در هر بازی سعی می‌کنیم گل نخوریم اما به اعداد و ارقام کاری نداریم.
 ‌ اما نتایج ضعیف استقلال باعث شده تا هواداران پرسپولیس حسابی برای رقیب سنتی خود کری‌خوانی کنند.
همانطور که گفتم این کار از نظر من اشتباه است. اولا که استقلال با توجه به بازیکنان باکیفیت و حضور مربی‌ای مثل منصوریان مطمئنا از این شرایط خارج می‌شود. ثانیا من معتقدم بیشترین ضرر را از دعوای استقلال و پرسپولیس همین 2 تیم می‌کنند و بقیه از آن سود می‌برند. سال‌هاست که هواداران
2 تیم برای هم کری می‌خوانند و تیم‌های شهرستانی درنهایت آرامش قهرمان می‌شوند. خوشحال شدم که استقلال هم اولین پیروزی خود را به‌دست آورد و مطمئنم آنها نیز یکی از مدعیان این فصل هستند. من‌سال قبل با منصوریان کار کردم و می‌دانم که مربی توانایی است.
  تصور می‌کنی پرسپولیس می‌تواند بعد از 10‌سال در پایان این فصل قهرمان شود؟
من فقط از هواداران می‌خواهم که از تیم خود همان‌طور که تا الان حمایت کرده‌اند، بعد از این هم حمایت کنند. قرار نیست پرسپولیس در تمام بازی‌ها پیروز شود اما باور کنید تمام بازیکنان با وجود مصدومیت‌های متعدد برای رسیدن به قهرمانی تلاش می‌کنند.


تعداد بازدید :  254