شماره ۹۵۵ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
دفاع فدراسیون پرورش اندام از احضار زنان بدنساز
پورعلی‌فرد: تکرار شود، برخورد قاطع می‌کنیم

شهروند|  موضوع حضور بانوان بدنساز در مسابقات برون مرزی حرف و حدیث‌های زیادی به‌دنبال داشت. باوجود این‌که فدراسیون پرورش اندام صراحتاً اعلام کرده به خاطر مسائل شرعی و قانونی، بانوان هیچ فعالیتی در این رشته ندارند و بانوان کشورمان نیز به همین دلایل هیچ‌گونه رغبتی به این ورزش نشان نمی‌دهند اما برخی به‌دلایل خاص و رسیدن به منافع شخصی، تخلفاتی در این زمینه داشته‌اند. ماجرا از این قراربود که چند مربی مرد بعد از آموزش دادن به بانوان آنها را به مسابقات برون مرزی اعزام کردند و با انتشار عکس‌های نامناسب از این افراد، پرونده‌ای در شعبه ویژه جرائم دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شد. مربیان مربوطه ممنوع‌الفعالیت و ممنوع‌الخروج شدند و بانوان هم به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدند.
واکنش  فدراسیون
ناصر پورعلی فرد، رئیس فدراسیون پرورش اندام دراین‌باره می‌گوید: «هنوز دادگاه متخلفان برگزار نشده است. ما بارها اعلام کرده‌ایم که در زمینه پرورش اندام بانوان فعالیتی نداریم زیرا با ارزش‌های نظام مغایرت دارد. بنابراین اگر موردی وجود داشته باشد و یا در شبکه‌های مجازی با آن مواجه شویم، به دستگاه‌های نظارتی معرفی خواهیم کرد. زمانی که حکم این افراد اعلام شد، خودمان هم جلسه کمیته انضباطی را برگزار خواهیم کرد. به رئیس کمیته آموزش ابلاغ کرده‌ایم، آمارهای خود را از‌سال 84 تاکنون بررسی شده و چنان چه این افراد احکامی از سوی فدراسیون دریافت کرده‌اند، مثلاً در کلاس‌های مربیگری شرکت کرده و حکم مربی دارند، احکام آنها  لغو خواهد شد.»
تشکر از قوه قضاییه
پورعلی‌فرد ادامه می‌دهد: «این اتفاق هشدار بزرگی بود. البته باید از قوه قضاییه، حراست و اداره نظارت فدراسیون تشکر کنم که این موضوع را پیگیری کردند. حداقل کاری که می‌توان انجام داد  این است که بازدارندگی داشته باشیم تا خدای نکرده این اتفاق رخ ندهد. اگر باز هم شاهد چنین مواردی باشیم برخورد قاطعی می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم افرادی که اعتقاداتی ندارند، نام ورزش ایران را
خدشه‌دار کنند.»


تعداد بازدید :  99