شماره ۹۵۵ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
توریست عرب، کف‌زن فیوج بود

شهروند| کف‌زن طایفه کولی فیوج که به‌عنوان توریست عرب اقدام به کف‌زنی از طعمه‌هایش  می‌کرد،  در دام ماموران پلیس گرفتار شد.
25  اردیبهشت‌ماه مردی به کلانتری شهرک قدس  مراجعه و ادعا کرد که  توسط سه سرنشین یک خودرو سواری سمند نقره‌ای مورد سرقت به شیوه کف‌زنی قرار گرفته است.
مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «جهت وصول یک چک به شعبه بانک مراجعه کرده بودم؛ پس از بیرون آمدن از بانک، در مقابل باغ خوردین یک خودرو سواری سمند نقره‌ای با سه سرنشین در مقابل من توقف کرد. یک نفر از آنها از خودرو پیاده شد و با لهجه عربی شروع به صحبت کرد  و با اشاره، ضمن نشان دادن مقداری پول عربی از من درخواست پول ایرانی کرد. بدون آن‌که به این مرد  شک کنم، مقداری از پول‌های دریافتی از بانک را در اختیار او  گذاشتم. اما وی در ادامه درخواست پول‌های بیشتری کرد. او پس از وارسی بسته‌های پول، آنها را بازپس داد و خودش به سرعت سوار خودرو و از محل دور شد. پس از مراجعه به خانه و در زمان بازشماری پول‌ها متوجه شدم نزدیک به سه‌میلیون تومان از تراول‌چک‌ها مفقود شده است.»
در ادامه تحقیقات از مالباخته و در شرایطی که وی قادر به ارایه اطلاعات دقیقی درباره مشخصات ظاهری سرنشینان خودرو سمند نقره‌ای نبود، کارآگاهان با بهره‌گیری از همان اطلاعات محدود ارایه‌شده از سوی مالباخته درباره شماره پلاک خودرو، موفق به شناسایی یک خودرو سمند نقره‌ای شدند.
با شناسایی خودرو سمند، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که صاحب خودرو  زنی به نام «زهرا» از طایفه فیوج است.
با توجه به شیوه و شگرد سرقت که از شیوه‌های رایج سارقان طایفه فیوج  بود و اطلاعات به‌دست آمده از مالک خودرو، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که تعدادی از سارقان با در اختیار داشتن خودرو سمند متعلق به یکی از اعضای طایفه فیوج  به شیوه «کف‌زنی» سرقت‌ می‌کنند. کارآگاهان در تحقیقات پلیسی و با بهره‌گیری از سوابق موجود از مجرمان طایفه فیوج، اطلاع پیدا کردند که درحال حاضر خودرو سمند نقره‌ای مورد نظر آنها در اختیار یکی از تبهکاران سابقه‌دار  طایفه فیوج به نام «رضا» 32‌ساله قرار دارد که از بستگان خانوادگی صاحب خودرو است.
در ادامه رسیدگی به پرونده و شناسایی تصویر «رضا»  توسط مالباخته، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه «رضا» در فلکه پنجم فردیس کرج شدند، اما اطلاع پیدا کردند که او  به ندرت به این محل تردد دارد. این محل تحت مراقبت نامحسوس پلیس قرار گرفت و سرانجام وی در 23 شهریورماه،  در یک عملیات شبانه، دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
«رضا» پس از انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی، به سرقت‌های مشابه در مناطق شمال و شمال غرب تهران به‌ویژه در شهرک قدس (غرب)، سعادت‌آباد و جنت‌آباد اعتراف و عنوان کرد که عمده سرقت‌های خود را به همراه دو همدست دیگر خود از افراد پیر و سالخورده و در پوشش اتباع کشور خارجی انجام داده است.
همزمان با ادامه رسیدگی به پرونده جهت دستگیری سایر متهمان، بازپرس پرونده با تقاضای انتشار بدون پوشش تصویر متهم اصلی پرونده از کسانی  که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند خواست تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در منطقه جنت‌آباد شمالی – خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند.

 


تعداد بازدید :  515