شماره ۹۵۵ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
ویترین خانواده

چلو خورشت 4 هزار تومانی با سنگدان مرغ
ناصر حسینی رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورشت تهران اعلام کرد: قیمه‌ها و قورمه‌های خیابانی از موادغذایی فاسد تهیه می‌شوند. استفاده از برنج‌های تاریخ گذشته، پوست و ضایعات و حتی سنگدان مرغ به‌عنوان گوشت به این فروشندگان خیابانی کمک می‌کند یک پرس پلو و خورشت را به قیمت چهار‌هزار تومان فروخته و سود هم کسب کنند! او تأکید می‌کند: باید بررسی شود بهای تمام‌شده یک پرس قیمه چقدر است. درحال حاضر قیمت یک کیلو برنج 11‌هزارتومان است که 150گرم آن 1650تومان می‌شود. از طرف دیگر گوشت نیز کیلویی 30‌هزارتومان است که اگر 50گرم هم گوشت برای هر پرس درنظر بگیریم، می‌شود 1500تومان. تا همین‌جا قیمت این غذا بیش از 3‌هزارتومان شده است. حالا اگر لپه، روغن و سایر افزودنی‌ها را محاسبه کنیم، بیش از 6‌هزارتومان قیمت تمام‌شده این غذا می‌شود. چگونه این غذا را درگوشه‌های تهران به قیمت 4‌هزارتومان عرضه می‌کنند؟

ایرانی‌ها یک‌سوم اروپایی‌ها پیشرفته ماهی می‌خورند
متوسط مصرف سرانه ماهی در ایران 10کیلوگرم است. این درحالی است که به گفته معاون وزیرجهاد کشاورزی متوسط جهانی سرانه مصرف ماهی 20کیلوگرم است که این رقم در کشورهای توسعه‌یافته به 30کیلوگرم نیز می‌رسد. به گفته حسن صالحی درصورت اجرای درست برنامه ششم توسعه،‌ سهم آبزی‌پروری به بیش از 50درصد خواهد رسید که البته تسهیلات و سرمایه‌گذاری برای پیشبرد اهداف دراین حوزه حایز اهمیت است. گفتنی است که طبق گفته‌های مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تا پایان‌ سال‌جاری آمار تولید ماهی‌های خوراکی استان تهران به 6‌هزار تن افزایش پیدا می‌کند که در این میان، قزل‌آلا بیشترین میزان تولید را در بین ماهی‌های سردآبی به خود اختصاص داده است.

ثبات قیمت مسکن تا تابستان 95
رئیس اتحادیه مشاوران املاک می‌گوید، مسکن هنوز وارد دوره پیش‌رونق نشده و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل تابستان‌ سال آینده قیمت‌ها ثبات داشته باشد. حسام عقبایی با بیان این‌که درمجموع در پایتخت 34‌هزارو830 قرارداد مسکن ثبت شده، اعلام می‌کند، اردیبهشت‌ماه ‌سال آینده دو انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شورای‌های اسلامی شهر و روستا را داریم، بازار مسکن معمولا از این‌گونه رویدادها تأثیر می‌پذیرد. تقریبا می‌توان گفت، دوماه قبل و دوماه بعد از انتخابات بازار مسکن تحت حاشیه انتخابات قرار دارد و از این‌رو تا پایان بهار ‌سال 96 ثبات قیمت مسکن حاکم خواهد بود.


تعداد بازدید :  268