شماره ۹۳۱ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ شهريور
صفحه را ببند
واکنش ‌هاشمی‌رفسنجانی به فایل صوتی آیت‌الله منتظری
هدف اتفاقات اخیر فراتر از تخریب چهره امام (س) است
نامه مطهری به پورمحمدی: ابعاد قضیه روشن شود

شهروند| با گذشت حدود سه هفته پس از انتشار فایل صوتی مرحوم آیت‌الله منتظری درباره اعدام منافقین در ‌سال 67 واکنش‌ها به انتشار و محتویات این فایل صوتی همچنان ادامه دارد. در آخرین مورد از این واکنش‌ها روز گذشته آیت‌الله اکبر‌ هاشمی‌رفسنجانی درجلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از اهداف شوم دشمنان از طرح مسائل اخیر، خدشه وارد کردن به جایگاه مرحوم حاج احمد آقا و بیت معزز امام درجامعه است که نباید اجازه داد به اهداف خود برسند. علی مطهری نیز در نامه‌ای خطاب به مصطفی پورمحمدی خواستار روشن کردن ابعاد مبهم قضیه مشهور به اعدام‌های ‌سال 67 شده است.
هاشمی‌رفسنجانی در ادامه گفته است: امام با درایت و پیش‌بینی خود راه آینده انقلاب را نیز ترسیم کردند و درجمع ما ۵نفر: آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله موسوی‌اردبیلی، مرحوم حاج احمدآقا، مهندس موسوی و من، در مورد نگرانی از شرایط پس از عزل آیت‌الله منتظری و وجود شرط مرجعیت برای شورای رهبری در قانون اساسی فرمودند: برای بعد از خودم، شما افرادی دارید، مثلا همین آقای خامنه‌ای، که به خواسته‌ آیت‌الله خامنه‌ای، درهمان جلسه حکم کردند که در زمان حیات ایشان، این مطلب و موضوع این جلسه جایی بازگو نشود.
مجید انصاری نیز دراین جلسه، اتفاقات اخیر را فراتر از تخریب چهره امام(ره) دانست و گفت: احساس می‌شود توطئه‌ای پیچیده در سطح بین‌المللی در شرف وقوع است که سازمان تروریستی منافقین را به سازمانی مشروع مدنی معرفی کنند و باید از لحاظ فقهی و حقوقی در سطح بین‌الملل در مورد جنایات این گروهک تروریستی، کارهای بیشتری انجام شود.
محمدی‌ری‌شهری وزیر اسبق اطلاعات نیز انتشار فایل صوتی اخیر توسط بیت منتظری را سند روشن صحت نظر امام راحل و ادامه نفوذ منافقین در بیت منتظری دانست و اظهار داشت: گردانندگان سایت رسمی آقای منتظری باید پاسخ دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس آیت‌الله ری‌شهری گفته است: این نواری که اخیرا از سایت رسمی آقای منتظری منتشر شد، مطالبی است که ایشان به ‌صورت محرمانه در ‌سال 67 با چند تن از قضات مطرح کرده و اکنون درشرایطی که منافقین در بدترین و ضعیف‌ترین موقعیت قرار دارند و دست‌به‌دست آل‌سعود مفلوک دادند تا با هم‌پیمانی نفاق و وهابیت به ‌نظام اسلامی ضربه بزنند، این نوار منتشر می‌شود.
نخستین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: درباره جریان آقای منتظری صحبت‌های جامعی انجام داده‌ام که منتشر خواهد شد و درکتاب سنجه انصاف نیز اطلاعات بیشتری درخصوص باند خطرناک مهدی ‌هاشمی مطرح‌ شده است.
محمدی‌ری‌شهری درفاصله سال‌های 63 تا 68 وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی بوده است. درهمین رابطه علی مطهری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی درنامه‌ای که خطاب به مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نوشته، آورده است؛ در ارتباط با انتشار فایل صوتی مرحوم آیت‌الله منتظری فرموده‌اید: «برخی دنبال تطهیر دشمنان خون‌آشام این ملت هستند که در قساوت و خونریزی به صغیر و کبیر رحم نکردند، به‌طوری که همه افراد در ترس قساوت آنها بودند.»
مطهری در ادامه نامه خود نوشته است: متأسفانه این مشکل کشور ما است که مسئولان به جای توضیح یک مسأله و پاسخ به سوالی که برای برخی اذهان ایجاد شده است، به مغالطه می‌پردازند و از عواطف انسانی و دینی و انقلابی مردم بهره‌برداری می‌کنند و هیچگاه به سوال مورد نظر پاسخ نمی‌دهند.
به نوشته علی مطهری درموضوع فایل صوتی مذکور همه مسئولانی که پاسخ دادند، صرفا به جنایتکاری منافقین از یکسو و عظمت شخصیت امام‌خمینی(ره) ازسوی دیگر پرداختند و هیچ پاسخی به سوال ندادند و درواقع توضیح واضحات دادند.
نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی در ادامه نوشته است: انحراف‌های فکری و جنایت‌های بزرگ منافقین برهمه روشن است و گروه فرقان هم که شخصیتی به عظمت آیت‌الله مطهری را به شهادت رساند، شاخه‌ای از منافقین بود. این امر محل بحث نیست. محل بحث این است که با توجه به این‌که از نظر اسلام و درحکومت اسلامی حتی به چنین جانیانی و طرفداران آنها نیز نباید ظلم شود، آیا شایعاتی که درباره اتفاق‌ سال ۶۷ درباره نحوه اجرای حکم امام(ره) گفته می‌شود، صحت دارد یا خیر؟
مطهری خطاب به پورمحمدی اعلام کرده: جنابعالی که همراه آقایان رییسی، نیّری و رازینی در متن این قضیه بودید، باید ضمن توضیح ماجرا یا می‌فرمودید این شایعه‌ها به هیچ‌وجه صحت ندارد یا می‌فرمودید ممکن است قصورهایی هم صورت گرفته باشد که درصورت اثبات از خانواده‌های آنها عذرخواهی و جبران خسارت خواهد شد.
به نوشته علی مطهری این روش برخلاف تفکر رایج که کتمان خطاهای احتمالی را موجب تقویت نظام می‌داند و بلکه نوعی عصمت برای جمهوری اسلامی قایل است، موجب جلب اعتماد بیشتر مردم و استحکام افزون‌تر نظام اسلامی است.


تعداد بازدید :  193