شماره ۹۳۱ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ شهريور
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  مرغ به مرز 8‌هزارتومان رسید|  آخرین بررسی‌ها از بازار مواد پروتیینی نشان‌دهنده افزایش قیمت گوشت قرمز و همچنین عرضه گوشت‌مرغ تا مرز کیلویی ۸هزارتومان است. بازار گوشت و مرغ در روزها و هفته اخیر دستخوش تحولات نسبتا زیادی شده است. بعد از نوسانات و به‌ویژه روند افزایشی نرخ گوشت مرغ درحدود یک‌ماه اخیر، نوبت به گوشت قرمز رسیده است که حالا 4‌هزارتومان افزایش را تجربه می‌کند.  
  ترفند قاچاقچیانی که خود را لو می‌دهند|  قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره جلوگیری از عرضه کالای قاچاق به بازار و امحای آن توضیح داد: یکی از شیوه‌های قاچاق این‌گونه است که قاچاقچی‌ها کالای خود را از مبادی رسمی وارد می‌کنند و بعد تمهیدی را لحاظ می‌کنند که به نحوی این مورد کشف شود. درواقع این کالا به شکل کالای مکشوفه قاچاق تحویل سازمان‌های متولی ازجمله سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی می‌شود. خود همین افراد در مزایده‌ها شرکت می‌کردند و کالای قاچاقی که در معرض فروش گذاشته شده بود را، مجددا وارد بازار می‌کردند.
  آدرس فروشندگان سموم پرخطر را افشا می‌کنیم| عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: فروشگاه‌های معدودی که اقدام به عرضه سموم نامناسب و پرخطر می‌کنند، امکان برخورد سریع و بستن آنها وجود ندارد که لازم است قوه‌قضائیه و محیط‌زیست دراین خصوص بازنگری کنند و وزارت جهاد کشاورزی آماده است تا آدرس فروشندگان سموم و کود خطرناک را به سازمان محیط‌زیست ارایه دهد تا آنها مجازات و زندانی شوند. او در ادامه تأکید کرد: با این وجود باقیمانده فلزات سنگین در بخش کشاورزی به شدت کاهش یافته  اما باید اذعان داشت که این وضع آرمانی نیست.
  واگذاری همه طرح‌های نیمه‌تمام تهران به مردم| حسین ‌هاشمی استاندار تهران با بیان این‌که همه طرح‌های نیمه‌تمام در سطح استان تهران واگذار خواهند شد، گفت: ۱۶۱ طرح را برای واگذاری مشخص کرده‌ایم که برای تکمیل سریع پروژه‌های نیمه‌کاره بنا داریم به راحت‌ترین شکل ممکن این پروژه‌ها را واگذار کنیم. او ادامه داد: این طرح‌ها در زمینه گردشگری، ورزشی و کشاورزی هستند و از طریق اطلاع‌رسانی این واگذاری‌ها صورت خواهد گرفت.
  برخورد جدی با استفاده از ماده
سرطان زا در مزارع ماهی|  مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: پرورش دهندگانی که از مالاشیت گرین( ماده ضدعفونی کننده سرطان زا) در استخرهای قزل آلا استفاده می‌کنند متخلف به شمار می روند وسازمان دامپزشکی در بازرسی هر مزارعه ای که از این ماده استفاده کند، تولیدات را معدوم می کند. او ادامه داد: استفاده از مالاشیت گرین به عنوان انگل کش باوجود ممنوعیت و برخورد سازمان دامپزشکی به صورت انگشت شمار، همچنان ادامه دارد.
 فروشندگان غیرمجاز سیگار جمع‌آوری می شوند|  بعد از دو ماه تمدید زمان برای برخوردهای قهری با توزیع‌کنندگان غیرمجاز سیگار، علی اصغر رمزی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات از آغاز برخوردهای قهری و شدید خبر داد و اعلام کرد که فقط واحدهایی که تحت پوشش اتحادیه‌های سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشان و سقط فروشان هستند، اجازه فروش سیگار را دارند و دکه‌های روزنامه‌فروشی حق فروش سیگار و محصولات دخانی را ندارند. او با اشاره به اجرای طرح ساماندهی توزیع کنندگان سیگار اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار از سامانه ایرانیان اصناف، حدود ۲۰ هزار خرده فروش برای دریافت مجوز اقدام کرده‌اند.


تعداد بازدید :  238