شماره ۹۳۱ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ شهريور
صفحه را ببند
میز خبر

پس از انتشار تصاویر آزار حیوانات اتفاق افتاد
یک میلیون امضا برای تصویب قانون حمایت از حیوانات
ایسنا| چند ماهی از انتشار تصاویر و فیلم‌های آزار و اذیت حیوانات در فضای مجازی می‌گذرد. تصاویری که واکنش های زیادی را برانگیخت. حالا پس از گذشت چند ماه از پخش این تصاویر، کمپین «یک میلیون امضا برای تصویب قانون حمایت از حیوانات» شکل گرفته است. این کمپین خواستار متوقف شدن آزار حیوانات و تصویب قانون حمایت از آنان است و این روزها با حمایت جمعی از هنرمندان همراه شده است.
میلاد تفضلی، موسس کمپین «یک میلیون امضا برای تصویب قانون حمایت از حیوانات» در این باره می گوید: «کمپین یک میلیون امضا برای تصویب قانون حمایت از حیوانات از اوایل تیرماه امسال آغاز به کار کرده است و در ابتدای کار، این پویش را به مجموعه حمایت از حقوق حیوانات معرفی کرده‌ایم.»
او ادامه می‌دهد: «از بخش‌های حقوقی و رسانه‌ای افرادی را با خود همراه کرده‌ایم تا بتوانیم این پویش را فراگیر کنیم و همچنین انجمن حمایت از حیوانات ایران حامی کمپین ما شد.»  در سال 86 از طرف انجمن حمایت از حیوانات لایحه حمایت از حقوق حیوانات به سازمان محیط زیست ارایه شده است  و سازمان هم این لایحه را به مجلس ارایه داد که متاسفانه این لایحه مسکوت مانده است. تفضلی می‌گوید: «قصد داریم روی این لایحه مسکوت مانده بازبینی‌هایی را انجام داده و کم و کاستی‌های آن را برطرف کنیم و آن‌را دوباره به مجلس ارایه دهیم. اخبار کمپین را در کانال تلگرامی این کمپین منتشر می‌کند و از همه می خواهد که با پیوستن به این کمپین و امضای آن برای حمایت از حیوانات قدمی برداشته تا کمتر شاهد این گونه آزار و اذیت ها برای حیوانات باشیم.»  او از 40 تراکت این کمپین می‌گوید و ادامه می‌دهد: «به دلیل فرهنگ‌سازی مهربانی با حیوانات از تمامی مجموعه های خود خواسته‌ایم که 40 تراکت با موضوع حمایت از حیوانات و فرهنگ سازی در مکان‌های عمومی پخش کنند تا افراد را هم به مهربانی با حیوانات دعوت کنیم و هم از آن‌ها بخواهیم که به این کمپین پیوسته و از ما حمایت کنند.»

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو:  ایرانی‌ها 2 برابر اروپایی‌ها نان می‌خورند
ایرنا| مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو اعلام کرد که مصرف نان ایرانی‌ها دو برابر مردم اروپاست. حسین رستگار با اعلام این خبر گفت: «مصرف سرانه نان در ایران دو برابر بیشتر از اتحادیه اروپاست. مصرف سرانه نان در ایران حدود 320 گرم در روز، معادل 117 کیلوگرم در‌ سال است؛ در حالی‌که میانگین مصرف نان در اتحادیه اروپا 50 کیلوگرم در ‌سال است.»
رستگار ادامه داد: «بالا بودن مصرف سرانه نان در ایران نسبت به متوسط مصرف جهانی، اهمیت توجه به اثرات تغذیه‌ای آن را دوچندان می‌کند و بنابراین بهتر است تولید نان با کیفیت و غنی‌سازی شده در اولویت برنامه‌ریزی مسئولان تغذیه‌ای کشور قرار گیرد.»
او گفت: «نان مغذی به ‌طور کلی در نتیجه فعالیت مخمر نانوایی یا خمیر ترش‌های سنتی به وجود می‌آید و نان‌هایی که ورآمدن خمیر آن معلول مواد شیمیایی مانند جوش‌شیرین، بکینگ پودر یا سایر مواد شیمیایی دیگر باشد، نان مغذی به شمار نمی‌آیند.»
مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو ادامه داد:   «هدف اصلی از پخت صحیح نان به دست آوردن محصولی دارای ظاهری جذاب، حجم و شکل مناسب با قابلیت هضم بالاست تا ریزمغذی و درشت‌مغذی‌های محتوی نان بتوانند توسط بدن، جذب و مصرف شوند. نان‌های تهیه شده با مواد شیمیایی، مغذی نیستند و علاوه بر آن دارای ضایعات و دورریز فراوانند و طبیعتا مقرون به صرفه نخواهند بود.»
رستگار گفت: «برای حل مسأله نان کشور و تولید نان سالم باید ابتدا مشکلات آن شامل ماده اولیه یا کیفیت آردهای مورد استفاده در تولید، امکانات تولید و نیروی کار آموزش‌دیده و مجرب را حل کرد. آموزش و تشویق کشاورزان برای تولید گندم مرغوب‌تر جهت تولید انواع نان باکیفیت، کم‌کردن ضایعات و جلوگیری از فساد گندم و افزایش ظرفیت انبارش در سیلوها و تجهیز، تکمیل، بازسازی و توسعه امکانات تولید انواع آرد با توجه به نیاز کشور ازجمله پیشنهادات سازمان غذا و دارو برای بازگرداندن بخشی از حرمت از دست رفته نان در سال‌های اخیر است.»
رستگار ادامه داد: «به منظور حفظ ارزش تغذیه‌ای و کیفیت نان باید الگوی مصرف انواع نان نیمه‌حجیم و حجیم در دستور کار قرار گیرد. آموزش‌های لازم و تربیت نیروی فنی در سطوح مختلف تولید نان، دوره‌های بازآموزی مستمر، آموزش عمومی مردم از طریق رسانه‌ها و روش‌های نگهداری نان ازجمله روش‌های موثر در ارتقای کیفیت نان است.»

 


تعداد بازدید :  314